10 Reacties
16 dagen geleden
Hoe je het omschrijft klinkt voor mij als de krampjes die de meeste baby's rond het 2e deel van de nacht krijgen. Omdat hun darmen nog niet goed ontwikkeld zijn krijgen ze kramp en gaan ze kreunen, slapen, huilen, slapen, kreunen, slapen en dat alles in redelijk korte momenten achter elkaar
16 dagen geleden
Ja mijn dochtertje doet dit ook. Heel irritant. Al vrij snel na de nachtvoeding begint die onrust inderdaad en denk ik continu dat ze wakker wordt.
Ik heb al oordoppen in omdat ik slecht tegen geluiden kan met slapen. Maar haar geluidjes hoor ik alsnog altijd. Zal wel een moeder-ding zijn wat dus niet uit kan.
Ik ben hierdoor ook steeds vroeg wakker. Ik twijfel dan ook of we haar gewoon ak eerder naar haar eigen kamer moeten doen
16 dagen geleden
Wij hebben dit inderdaad ook. Al vaak uit bed gegaan om een fles te maken en als ik dan terugkwam, sliep ze weer. Nu geef ik dus altijd eerst de speen. Vanochtend vanaf 05.30 tot 07.30 uur.
Volgens mij zijn het geen krampjes want ze huilt niet echt en beweegt anders dan bij krampjes.
Als ik een kamer over had, hadden we haar al op haar eigen kamer gelegd want word hier echt gek van😅. Nog even volhouden tot de verhuizing over 2 maanden…
16 dagen geleden
Same here! Volgens mij neemt de echt slaap drang dan ook langzaam af. Vanaf 4 is het onrustig (lijkt soms nog wel krampjes met 9.5 week?), 5 uur borst en daarna slaapt ze wel verder mits bij ons. Dus meesta neemt mijn vriend haar dan op zijn borst zodat ik op een matrasje in een andere kamer waar hij de andere helft van de nacht slaapt nog even verder kan slapen.
Ik denk dat er met de tijd wel meer en meer een ritme erin komt van langer slapen en minder krampjes, dus het zal tijdelijk zijn maar niet minder vervelend. Oordoppen helpt ook!
16 dagen geleden
Kan ook zijn dat je kindje het tweede deel van de nacht in rem slaap is. Is heel normaal
16 dagen geleden
Ons zoontje doet dit ook! Super vervelend omdat je zelf inderdaad wakker bent ervan en steeds bezig te checken of hij slaapt, speentje wil, of moet eten. Speentje helpt soms maar heb het idee dat hij wel slaapt. Wat wel typisch is, is als ik hem op mn borst legt hij niet meer zo kreunt. Hoe zou dat dan komen? Is het dan een actieve slaap of toch krampjes of zo in de slaap? Ik heb ook gelezen over actievere slaap richting einde van de nacht. Ik wil het graag snappen maar enige wat ik nu denk is dat het over een maand waarschijnlijk weer een stuk minder is 🙈🙏
16 dagen geleden
Oh wat herkenbaar! En fijn om te lezen dat dit dus meer gebeurd. Bij ons precies hetzelfde. We liggen er dan echt wakker van, ik geef steeds een speentje maar soms wil hij die niet. Vaak tegen 5.30 pakken wij hem bij ons en net als eerder gezegd: zodra hij op onze borst ligt is hij stil. Echt zo bijzonder!
Dan kan hij gerust tot 7.30 verder slapen. Honger is het ook niet want dat heb ik al geprobeerd. Bij ons lijken het ook echt krampen want hij schoot ook steeds met zijn benen