32 Reacties
één maand geleden
Reactie op Bonnie03
Ja eens. Iedereen moet het natuurlijk zelf weten, maar ik schrik er wel een ...
Je deel achter de komma incl. emoticon ontkrachten je voorgaande uitspraak volledig. Het oordeel wat eraan vasthangt is ook duidelijk 'hoorbaar'. Zeg dan alleen 'Ja eens'.
één maand geleden
Mijn dochtertje is nu bijna 5 weken en ik moet er echt nog niet aan denken. Opa’s en oma’s willen dit wel graag maar ik vind het nu echt nog niet nodig. Baby heeft er nog niks aan en vindt het veel te fijn bij d’r papa en mama. We hebben al meerdere keren geluncht en nemen haar gewoon gezellig mee. Vind ik ook veel leuker dan met z’n 2en. We hebben dan ook het geluk dat ze vrijwel altijd gewoon door slaapt of anders rustig om zich heen kijkt. Besef me ook wel dat dat het natuurlijk een stuk makkelijker maakt. We gaan binnenkort wel een nachtje bij mijn ouders slapen, maar dat is eigenlijk uit noodzaak en deden we (ivm afstand) voor dat ze er was ook al regelmatig en ze slaapt dan, net als thuis, gewoon naast ons. Ik ben al wel een keer twee/drie uurtjes met een vriendin alleen uit eten geweest maar toen was ze gewoon bij haar vader. Het komt vanzelf wel een keer, alleen niet nu. En waarschijnlijk eerst rustig opbouwen, voor haar maar vooral voor mij ;-)
één maand geleden
Hier blijft ze zelfs nog niet alleen bij papa 😂 niet omdat ik hem niet vertrouw ofzo we hebben nog 2 kinderen maar als ik durf nog maar de deur toe trekken om naar de bakker te gaan begint ze te wenen en kan alleen de borst haar troost bieden 😂
één maand geleden
Het ligt er wel aan wie. Maar ik laat mn meisje gerust bij dr tante, mijn zus, achter. En oma, mijn moeder, heeft tot nu toe ook haar oma talenten al laten zien dus dat zou ik ook geen probleem vinden. Volgende week past zij een avondje op.
Ik word er vooral een betere moeder van als ik even los kan laten om op te laden. Plus zowel mijn moeder als zus hebben ervaring, zij leren mij een betere mama te zijn. Dus zou voor mij gek voelen hen niet met mijn meisje te vertrouwen.
één maand geleden
Woensdag gaat hij voor het eerst een paar uurtjes naar oma. Zodat ik met de oudste naar de bios kan en 10 nov. komen opa en oma oppassen zodat wij naar een concert kunnen. Dat wordt dan de eerste keer van ‘‘s middags tot ‘‘s avonds laat. (Dat vind ik wel spannend ookal weet ik dat het goed zit. )
één maand geleden
Hier na 6 dagen al. Door oma😅 was uit noodzaak omdat ik meteen naar t ziekenhuis moest ivm gescheurde hechtingen van mn keizersnede. Was op t begin heel spannend maar je word meteen in t diepe gegooid. En nu laat ik haar met gerust hart bij oma achter hoor😁
één maand geleden
Hier wordt redelijk vaak opgepast door veel mensen dichtbij die ik vertrouw. Hij is nu 10 weken en heeft al meerdere keren bij zn oma geslapen zodat wij ook bij konden tanken.
Doe wat goed voelt, niemand is hetzelfde. Ik ben erg makkelijk, maar kan me ook voorstellen dat het spannend is. Al denk ik dat je in je achterhoofd moet houden dat die opa en oma wel al kinderen hebben gehad😅. Dus dat ze vast weten wat ze moeten doen.
één maand geleden
Hier wilde ik zo graag uit eten na de de bevalling! Hij is toen met net twee weken voor het eerst een uurtje of 2-3 bij opa en oma geweest. Ook de andere opa en oma is hij al een keertje geweest zodat mijn man en ik samen wat leuks konden doen, ook ongeveer 2-3 uurtjes.
Nou scheelt het denk ik wel dat beide opa’s en oma’s op loopafstand wonen en ik met een stukje wandelen vaak even een kopje thee ergens ga drinken. Ze komen ook we eens hier langs, en soms ga ik dan even snel zelf langs de grotere supermarkt wat verder weg met de auto en letten zij even een halfuur op de baby. Ook een soort van oppassen eigenlijk.
Echt logeren gaan we pas later doen! Zolang hij ‘s nachts nog voeding nodig heeft is dat een soort van ons probleem en daar gaan we hen niet mee opzadelen.
één maand geleden
Hier na 2 weken. Opa en oma kwamen bij ons thuis zodat wij heel even wat boodschappen konden halen en iets konden eten ( tegelijkertijd 😅) was 2 uurtjes en we waren op 7 min afstand, en ik heb de liefste schoonmoeder ooit (met al heel veel baby ervaring. Dat was voor ons redelijk makkelijk.
Een week later hebben we het zelfde gedaan, met mijn ouders. Ook helemaal prima
Met 5 weken zijn we gaan slapen bij mijn schoonouders. Dat vond ik wel erg spannend! Het scheelde dat wij toch in het zelfde huis verbleven, zodat ik er snel kon zijn. Al was dat helemaal niet nodig en heeft ze voor redelijk goed geslapen! Schoonmoeder heeft de nachtvoedingen gedaan, zodat mij man en ik konden slapen.
Wat natuurlijk niet lukte, zo gewend om snachts er uit te zijn 😅🤣
Vooral doen wat voor jouw/jullie prettig is en goed voelt!