32 Reacties

één maand geleden

Herkenbaar verhaal! Ik probeer er aan toe te geven en go with the flow, maar soms ben ik zo moe dat ik door het bomen het bos niet meer zie. Ik kolf nu tussendoor steeds wat zodat ik elke avond een paar uur kan slapen en m’n partner een flesje kan geven, maar mijn zoontje van 4 weken verkiest toch liever de borst boven de fles en wil na de fles dus ook nog even bij mij om weer in slaap te komen. Intense dagen, schijnt vanzelf beter te worden! Daar gaan we maar vanuit;)

één maand geleden

Reactie op Jenb12

Herkenbaar verhaal! Ik probeer er aan toe te geven en go with the flow, maa ...
Ja precies dat. Vaak is de fles niet voldoende (qua inhoud of qua troost) en eindigt ze toch nog bij mij.

één maand geleden

Heeft ze genoeg aan de borst? Mijn kleine kwam elke 1.5 a 2 uur en leek dan direct na de voeding nog niet voldoende te hebben. Ik ben toen overgegaan op kolven en nog een klein flesje na de borstvoeding en sindsdien gaat het beter en slaapt hij meer en langer. Misschien kun je er niks mee, maar wilde het toch even zeggen. Succes!

één maand geleden

Heb je al eens geprobeerd om de voeding te rekken door een speentje te geven of white noise te gebruiken? Hier dronk hij ook enorm vaak, maar daardoor dus steeds kleine beetjes. Beetje een vicieuze cirkel. Toen heb ik het steeds proberen te rekken door een speen of hem te laten slapen met white noise. Daardoor dronk hij grotere hoeveelheden in 1 keer, met als gevolg weer langere tijd ertussen. Alsnog niet heel lang hoor. In de nacht nu 3-3,5 uur en overdag 3.

één maand geleden

Owww i feel you 💜 hier ook een kleine meid die zich standaard elke 2,5 uur meldt, vervolgens ‘s nachts minstens een half uur nodig heeft om weer in slaap gewiegd te worden. Overdag slaap ze überhaupt bijna niet, hoe kan dat?? Babies slapen toch zo veel? Alleen wandelend in wagen lukt het haar in slaap te krijgen. Ach het is zo en zal vast geen jaar duren op deze manier. Alles is een fase, denk ik telkens maar. Je doet het goed mommy! 💕

één maand geleden

Reactie op Daan2705

Heeft ze genoeg aan de borst? Mijn kleine kwam elke 1.5 a 2 uur en leek dan ...
Jaa ik heb flesjes geprobeerd, met flinke hoeveelheden. Ook na de borst. Maar ze is eigenlijk altijd wel content/slapend en drinkt de flessen nooit leeg. Maar dank voor je reactie!

één maand geleden

Hi! Ik kolf nog fulltime ipv live voeden. Hoop dat dit nog gaat gebeuren maar goed.. Ik loop absoluut tegen hetzelfde aan, kolven voeden en verschonen betekent 2x zolang bezig.. Ik kolf 1 flesje vooruit zodat ik altijd wat heb staan, misschien helpt dat?

één maand geleden

Reactie op Rookie88

Jaa ik heb flesjes geprobeerd, met flinke hoeveelheden. Ook na de borst. Ma ...
Ah oké, nou in ieder geval wel fijn dat ze genoeg uit je borst haalt. Succes!!

één maand geleden

Misschien is het een idee om eens contact op te nemen met een diëtiste. Zij kan wellicht wat adviseren mbt jouw voeding bijv. meer koolhydraten waardoor je melk meer verzadigd. Ik heb al eens ergens gelezen dat dat kan helpen.

één maand geleden

Hier ook nog zon 10 voedingsmomenten per 24u 🙋🏼‍♀️ Mijn zoontje van ruim 9 weken drinkt wel relatief kort (10 min ongeveer aan 1 borst), maar nog vind ik het soms vermoeiend dat hij er niet langer tussen laat zitten. Sinds kort gaat hij wel tussen 19 en 20u naar bed en maakt dan een ruk van 4u, soms daarna ook nog 1 van 3 en dan valt het weer terug naar 2-2,5u..

één maand geleden

Dat is pittig idd! Heb je al eens contact gezocht met een lactatiekundige? Wellicht is er een oplossing / andere reden dan honger maar misinterpreteer je die. Ik had vandaag een consult (mijn zoon is morgen 7 weken oud) en heb zoveel geleerd! Wij zagen bepaalde signalen wel, maar hebben ook tips gekregen om daar anders op te reageren en een betere manier van aanhappen waardoor hij verzadigder zou moeten worden (en minder lucht dus minder wakker door krampjes etc.). Misschien toeval maar mijn baby slaapt ineens veel meer vandaag. Gezien de meeste verzekeringen dit vergoeden wellicht het proberen waard.

één maand geleden

Pfff ik heb hetzelfde hoor. Bij mij kost het haar veel energie, en een snelle stroom waardoor het in haar keel schiet. Als ik afgekolfde melk geef zit ze langer vol maar vind kolven ook zo wat… vooral in de nacht. Maar ik begrijp je helemaal 💕

één maand geleden

Het klinkt zwaar en logisch dat je zoekt naar oplossingen/tips. Misschien helpt het om per voedingsmoment meer voeding te geven. Als de baby in slaap valt, even goed wakker maken (bijvoorbeeld door de luier te verschonen) en opnieuw aanleggen. Maar wellicht doe je dat al. Geef je beide borsten per voeding? Je zou kunnen proberen 1 borst te geven. Dus na het verschonen terug aan dezelfde borst. Je krijgt dan de vettere ‘achtermelk’ waar je baby mogelijk meer verzadigd van raakt. En misschien een optie om borstvoeding en kunstvoeding te combineren? Dan krijgt je baby wel alle belangrijke stoffen uit de bv, maar ligt niet al het werk van de voedingen bij jou. Heel veel succes ermee! En hoe uitzichtloos het soms ook lijkt, het wordt een keer beter! You got this! 🙏🏼💪🏽

één maand geleden

Hier is de kleine 8 weken en ook zij komt nog steeds iedere drie uur. De nachten zijn gelukkig wel vaak rustig (ze valt meteen weer in slaap), maar met de krampjes piek nu is ze wel veel onrustig en veel aan het huilen. Vaak kickt het extra in als ze net in een diepe slaap zit waardoor ik soms het idee heb dat ik de hele dag door aan het voeden ben en haar in slaap probeer te brengen. Hoe pittig ook ik weet wel dat ik er nog niet klaar voor ben om het op te geven. Dit alles is tijdelijk en ja misschien slaapt ze vanavond door of misschien pas over een paar maanden.. Misschien een soort tip: mijn vriend en ik slapen apart, waardoor hij de voedingen en het gerommel eromheen in principe niet mee krijgt. Maar valt ze niet goed terug in slaap of heeft ze veel krampjes? Dan bel ik hem en komt hij naar ons en pakt haar dan meteen om te troosten zodat ik kan slapen. Soms wisselen we dan ook van bed zodat ik met oordoppen in even goed kan slapen zonder onbewust alert te zijn. Inmiddels zijn we er heel handig in geworden en als ik bel zijn er geen bezwaren of vragen maar is het direct hulp. Mocht je dus de ruimte hebben dan kan dit misschien ook eens fijn werken voor jullie. Dan tot slot: super logisch dat je af en toe er even klaar mee bent. Zeker met weinig slaap is relativeren, dingen positief zien en er echt van kunnen genieten soms niet bij. Hopelijk krijg je hier nog wat meer herkenning en erkenning waardoor je nog even de kracht kan vinden door te gaan! Ze hebben ons nou eenmaal hard nodig en borstvoeding geven is zoiets bijzonders en mooi maar wel heel hard werken. Als het niet gaat dan moet je jezelf zeker niet voorbij gaan maar heeel veel succes alsnog, you can do it!!

één maand geleden

Reactie op AFH7

Hier ook nog zon 10 voedingsmomenten per 24u 🙋🏼‍♀️ Mijn zoontje van ruim ...
Dit klinkt herkenbaar qua slaap uurtjes! Hier gaat ze ook tussen 18 en 19 uur naar bed (nu even zoeken met die verzette klok) en dan is ze eigenlijk het langste rustig.. hopelijk verschuift dit nog een beetje.

één maand geleden

Ohh ik heb het zelfde! Max 1,5 a 2 uur ertussen Krijg zo ook niks gedaan overdag als partner aan het werk is

één maand geleden

Hier kolf ik standaard na 2x per dag. Op die manier kan ik zelf inplannen wanneer het uitkomt en heb ik dus altijd iets klaar staan in de koelkast voor wanneer ik het niet trek. Meestal als ik op sta voor de voeding en voel dat ik op ben dan zeg ik mijn man dat ik de volgende over sla en even slaap pak. Daarmee trek ik het weer. Desnoods 2 voedingen. Slaap doet veel met een mens of eigenlijk het tekort daarvan.

één maand geleden

Hier een klein mannetje van 6 weken bijna en vanaf de geboorte krijgt hij kunstvoeding. Ook komt hij elke 2/2,5 uur, ook snachts nog steeds. Ik snap dat je met kundtvoeding de voedingen kunt verdelen meer.. maar het is een fabel dat ze er dan langer tussen laten

één maand geleden

Reactie op Noorx

Pfff ik heb hetzelfde hoor. Bij mij kost het haar veel energie, en een snel ...
Ik heb ook een snelle stroom en kolf nu (door een haakaa vacuum op mijn borst te zetten) altijd eerst de druk eraf. Dat heeft hier echt geholpen tegen verslikken, maar ook langer verzadigd zijn omdat hij meer vette melk binnenkrijgt. Misschien kun je dat proberen? De afgekolfde melk bewaar ik gewoon in een flesje en geef ik dan tussendoor nog wel eens extra.

één maand geleden

Ons zootje is vandaag 5 weken oud en komt overdag elke twee uur en vaak ook elk uur. S nachts laat hij er 2 a 3 uur tussen. Dat is inderdaad enorm vermoeiend en soms voelt het alsof ik alleen maar aan het voeden ben. Ik houd mezelf vast aan dat dit een fase is, maar soms zit ik er wel even doorheen. Kolven helpt met momenten om de tijd ertussen net wat langer te rekken