32 Reacties
één maand geleden
Oh, wat fijn dit topic. Ook hier een jongetje dat zich steeds snel weer meldt. Daarnaast gaat hij in de avonden ook veel clusteren. Heb ook nog een peuter, gelukkig springt oma veel bij, want heb het gevoel constant vast gekoppeld te zijn aan ons zoontje. Het is vast een fase, we komen hier doorheen 💪🏼💪🏼
één maand geleden
Ons zoontje 7 wkn komt ook elke 2-3 uur overdag. Sinds een paar dagen laat hij er tussen de laatste avond voeding en eerste nacht voeding soms 4uur zitten. Maar de volgende is dan weer tussen de 2-3 uur. Hij heeft een maand in het zkh gelegen en dat schema van daar lijkt er nog heel erg in te zitten.
één maand geleden
Reactie op Knutje17
Ik heb ook een voorraadje en sla soms een voeding over
Ik merk daarmee geen ...
Dit doe ik ook, dan kolf ik bijvoorbeeld 's ochtend 1,5uur na de voeding nog een keer extra zodat ik een extra flesje heb klaarstaan, en sla ik 's nachts nog wel eens een keer kolven over. Heb ook nog geen invloed gemerkt op mijn productie.
Vind het voordeel van een flesje dat je veel sneller klaar bent met voeden. We slaan dan ook wel eens het luier verschonen over, dan kun je snel weer gaan slapen.
Succes mama's, jullie kunnen het 💕. Wordt hopelijk snel beter!
één maand geleden
Misschien heb je hier iets aan?:
Overdag zorg ik dat ik dat ik genoeg borstvoeding heb opgevangen voor 2 flesjes. Ik doe dit soms door te kolven, maar meestal gebruik ik een siliconen collector. Onze zoon heeft genoeg aan één borst. Aangezien de andere borst dan ook behoorlijk wat verliest kan ik dat opvangen. Zo zorg ik ook dat ik niet te veel ga overproduceren, maar heb ik wel extra voor een flesje.
Wij gebruiken de Mamafeel fles van Novi. Deze zou meest op de borst lijken. Onze zoon pakte deze al goed vanaf 2 weken!
Ik ga dan ‘s avonds om 9 u naar bed. Mijn man geeft dan wanneer nodig de 2 flesjes die we hebben staan. Na het laatste flesje wacht hij tot de kleine in slaap is gevallen en legt hem dan pas weer bij ons op de kamer, waarop hij zelf ook naar bed gaat. (Meestal tussen half 1 en half 2).
Ik doe dan de rest van de nacht, maar heb dan al wel een paar uurtjes kunnen slapen!
Voor ons werkt dit erg goed. Onze kleine slaapt nu snachts ook soms wat langer, waardoor ik soms pas om 4 of 5 u pas weer voeding hoef te geven!
één maand geleden
Herkenbaar! Zoontje is 4 weken en komt ook vaak om de 2 uur. Ik zie nu wel langzaam een verandering in de nacht. Dit zit nu soms rond de 3 uur en vannacht hadden we een keer 4 uur. Maar daarna weer 2 uur. Overdag ook soms van die momenten dat het al eerder is dan 2 uur. Zijn dan wel meer troost slokjes en duurt niet langer dan 5 minuten.
Heb goede hoop nu dat het beter wordt, maar snap je zorgen. Ik denk vaak na over wanneer te stoppen met bv want vind dit echt intens. Hopelijk zet het snel door met meer tijd tussen de voedingen.
één maand geleden
Opzoek naar tips!
Vanochtend om half 8 heeft ze na weer een lekker onrustige nacht gedronken. We hebben even gespeeld en om 9 uur sliep ze dan eindelijk echt in haar bedje. Na 45 min werd ze onrustig wakker van geloof ik krampjes maar was ze nog wel moe. Ik kreeg haar niet weg dus ben maar even mee gaan slapen met haar op mijn borst.
Alleen.. ze slaapt nu nog steeds dus nu laat ze wel bijna 4 uur ertussen na een voeding. Ik heb soms het idee dat dit vaker gebeurd maar nooit op de momenten dat het echt fijn is (‘s nachts). Het liefst voed ik haar op verzoek en volg ik haar ritme maar met op zulke momenten vind ik dat wel lastig..
Hoe gaan jullie hiermee om?
één maand geleden
Mijn zoontje van 8 weken slaapt ook nog niet zo lang in de nacht. Eerst deed ie weleens 4 uur maar dan werd mijn peuter wel wakker. En nu is t indd max 2 uur, en dan slaapt ie nog wel in mn arm anders word ie na 5 minuten al wakker. N schrale troost. Mijn dochter is 2 jaar lang, bijna elke nacht, uur wakker geweest. Ze word over 2 weken 4 en slaapt nog niet door. 😅