Ik word inmiddels zo wanhopig van alle berichten over kindjes (even oud als of jonger dan de mijne) die al minstens 5 uur of langer tussen de voedingen laten 's nachts. Hoezeer ik het ook een ander gun, mezelf ook. Onze dame, bijna zes weken, komt dag én nacht - al sinds de geboorte - uiterlijk om de 2 uur. Een heel enkele keer na 2,5 uur. Ik geef borstvoeding en ben per voeding incl. rechtop houden ivm reflux minstens drie kwartier bezig. Reken maar uit hoeveel slaap je overhoudt... tijd voor de oudste is er ook amper zo. Overdag slaapt ze dus ook nooit uuuren achter elkaar. Hooguit een half uurtje en het liefst op mij. Met liefde hoor, maar aaaahhh.. het drinken kost haar best veel energie heb ik het idee. Overstap naar kunstvoeding is soms zo verleidelijk, zodat ik niet áltijd fysiek beschikbaar hoef te zijn. Maar ik geef haar graag zo lang mogelijk moedermelk, in verband met alle antistoffen etc.
Laten we elkaar hier een hart onder de riem steken en evt. tips uitwisselen.
Ik kolf soms af waardoor partner de fles kan geven, maarja dan ben ik alsnog niet aan het slapen, maar aan het kolven, de kolf aan het schoonmaken etc. Partner vindt het niet erg om af en toe bij te springen maar vindt zijn werk prioriteit hebben boven mij meer ondersteunen in de nacht, helaas.