22 Reacties

2 jaar geleden

Ik weet wel dat zofran echt top is, die werkt 100%

2 jaar geleden

Ja irritant dat de huisarts dat niet meteen wil voorschrijven. Gebruik jij Zofran?

2 jaar geleden

Reactie op Norelien

Ja irritant dat de huisarts dat niet meteen wil voorschrijven. Gebruik jij ...
Nee heb het wel een keer gekregen na een operatie

2 jaar geleden

Ik kreeg Meclozine (geen emesafene gehad). Werkte goed tegen overgeven, maar voelde me nog steeds misselijk. Alsof er een stop op zat.

2 jaar geleden

Reactie op Hannekelalala

Ik kreeg Meclozine (geen emesafene gehad). Werkte goed tegen overgeven, maa ...
Pff kak zeg.. irritant dat de huisarts niet gewoon het advies van de verloskundige meteen opvolgt

2 jaar geleden

Maandag emesafene gekregen, deed geen hol en bleef maar braken. Gisteren eindelijk metoclopramide gekregen en gaat een stuk beter. Nog wel misselijk maar niet meer zo extreem als afgelopen dagen en ik kan tenminste nu wat binnenhouden

2 jaar geleden

Reactie op Aardappelzetmeel

Maandag emesafene gekregen, deed geen hol en bleef maar braken. Gisteren ei ...
Daarbij is de emesafene best aan de prijs en wordt niet vergoed, de meto wel

2 jaar geleden

Ok茅, dit geeft een beetje hoop

2 jaar geleden

Reactie op Norelien

Ok茅, dit geeft een beetje hoop
Let wel op, volgens mij is metoclopramide wat anders dan meclozine

2 jaar geleden

Let wel op, volgens mij is metoclopramide wat anders dan meclozine
馃槶

2 jaar geleden

ik ook. helaas mag je dat maar 5 dagen slikken dus erna was het wrer raak...

2 jaar geleden

Aan meclozine heb je niet zoveel: De werkzame stoffen in Emesafene zijn meclozine en pyridoxine. Metoclopramide helpt bij mij wel beter dan emesafene. Zofran schijnt ook goed te helpen, geen ervaring mee. Zou dus zeker aandringen op metoclopramide en anders toch gewoon zofran. Het helpt soms om het een beetje aan te dikken of een beetje te bluffen. En bovendien, de VK heeft je toch zofran geadviseerd? Dat doet ze niet voor niks. In een ander topic las ik dat je (haast) niks binnenhoudt, dus goede medicatie heb je echt nodig

2 jaar geleden

Reactie op IlseSch

ik ook. helaas mag je dat maar 5 dagen slikken dus erna was het wrer raak.. ...
Als je binnen 5 dagen geen neurologische bijwerkingen krijgt, mag je metoclopramide de hele zws veilig gebruiken. Staat in de richtlijnen voor verloskundigen (iig bij die van bij) voor zwangeren met overmatige misselijkheid/HG

2 jaar geleden

Ik moest nu dit komende week aankijken en anders konden we nog switchen naar Zofran, dat ze me dat maar meteen geven. Verloskundige adviseerde inderdaad om Zofran te vragen..

2 jaar geleden

Reactie op Norelien

Ik moest nu dit komende week aankijken en anders konden we nog switchen naa ...
Als het niet gaat op de meclozine gewoon blijven bellen/stalken dat het niks doet en dat je die andere wilt

2 jaar geleden

Als het niet gaat op de meclozine gewoon blijven bellen/stalken dat het nik ...
Dit inderdaad. Huisarts onderschat vaak de ernst, echt voor jezelf opkomen hoor! Een week is lang als het niet werkt

2 jaar geleden

Zijn dit ook nog orale pillen.. goed idee huisarts 馃あ

2 jaar geleden

Ik begon met meclozine, onderdrukte het braken wel, maar bleef er misselijk van en daarnaast extreem vermoeid erdoor.. ze zeggen dat dat na een paar dagen moet afnemen, maar dat was bij mij niet zo. Daarna emesafene geprobeerd, eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal. Kreeg van beide ook zware maagzuur.. Zofran geen ervaring mee.

2 jaar geleden

Ik heb inmiddels alles wel geslikt 馃檲. Verloskundige mag idd alleen adviseren en geen medicijnen voorschrijven. Het is natuurlijk per persoon verschillende wat goed aanslaat. Emesafene helpt vaak wel iets. pimperan (metaclopramide) hielp bij mij wat beter maar de bijwerkingen waren erg naar, kreeg waanbeelden. Slik vanaf 8 weken zofran (ondansetron) icm emesafene en deze combi gaat redelijk goed. Bij de meeste vrouwen slaat zofran wel goed aan. Alleen de hoofdpijn die je er vaak bij krijgt is iets minder. Maar tijdens het gebruik van al die pillen krijg je vaak last van bijwerkingen, het is ook geen wondermiddel maar zorgt dat het spugen minder wordt zodat er meer vrouwen eten binnen houden en minder opnames zijn 馃檭

2 jaar geleden

Reactie op Mommytobe1008

Ik heb inmiddels alles wel geslikt 馃檲. Verloskundige mag idd alleen advise ...
Woow dat jij vanaf week 8 al zofran mocht.. dit werd door mijn gynaecoloog in het zh echt afgeraden. Mocht het pas slikken vanaf week 11