12 Reacties

5 dagen geleden

onze dochter slaapt al heel lang op haar zij. wij leggen haar in bed op haar rug en draait zelf dan. bij onze opvang mogen ze de kinderen bijv. ook niet op zij/rug leggen maar moeten de kinderen zelf draaien

5 dagen geleden

Onze zoontje slaapt op zijn buik, maar we.leggen hem op zijn rug neer en draait zelf naar zijn buik
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

5 dagen geleden

Mijn zoontje draaid zichzelf soms ook op zijn buik. Maar ik kreeg n beetje het vermoeden dat hij dat doet als hij het n beetje koud heeft oid.

5 dagen geleden

Ik leg mijn dochter wel op haar zij weg als ze heel moeilijk in slaap komt. Dan staat er dus wel constant een camera op haar gericht. Ze kan zelf van buik naar rug draaien dus ik maak me niet zoveel zorgen..

5 dagen geleden

Wij leggen sinds een paar weken ons zoontje op zijn buik weg. Al na de geboorte lag hij in het ziekenhuis op zijn zij, thuis wel gewoon altijd op zijn rug gelegd tot een paar maanden geleden toen hij zelf vaak naar zijn zij begon te draaien en wij er achter kwamen dat hij liever zo sliep. Nu inmiddels dus op zijn buik. Ik leg hem zo weg omdat hij dan ook het makkelijkst zelfstandig in slaap valt, als hij op zijn rug ligt dan is hij de hele tijd aan het woelen en in de co-sleeper heeft hij niet genoeg ruimte om te draaien dus komt zijn hoofd steeds tegen de spijlen en gaat hij uiteindelijk natuurlijk huilen. Hij slaapt inderdaad veel beter sinds hij op zijn buik ligt en als hij bij ons op bed ligt en hij wordt moe en wil slapen (bijvoorbeeld als we ‘s ochtends lekker rustig opstarten en in bed blijven tot hij zijn eerste dutje gaat doen) dan draait hij zelf naar zijn buik en legt hij zijn hoofd neer en dan is ie vaak zo vertrokken.

5 dagen geleden

Ik leg ‘m meestal zelf meteen op zijn buik. Als ik het niet doe, doet hij het zelf later wel. Maar dit scheelt wat frustratie / wakker worden 😅

5 dagen geleden

Ons zoontje ligt in een zijligkussen. Daar kan hij niet uit rollen. Moet er wel bij zeggen dat hij naast me in de cosleeper ligt dus ik het merk als hij wakker wordt.

5 dagen geleden

Ik leg hem op zn rug, en dan draait ie meteen naar zn buik. Gaat wel snachts een paar keer mopperen omdat ie moeilijk zelf terug kan draaien, maar valt dan vaak wel weer snel in slaap!

5 dagen geleden

Mijne is sinds 7 weken al een buikslaper en is nu bijna 7 maanden... Onze rolt nog niet echt ik leg hem altijd op ze buik .. ook al die zelf zou gaan omrollen:)

5 dagen geleden

Ons zoontje slaapt al maanden op z'n zij. Op buik vind ik nog spannend (ookal kan ie goed rollen), maar op z'n zij is ie tevreden dus dat is prima. Oudste slaapt eigenlijk altijd op z'n buik, ook al sinds hij een maand of 7 was.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: veilige hechting en op vakantie met je baby

Jeugdarts Lucy vertelt je alles over het belang van een veilige hechting, en hoe jij je band met je baby kan versterken. Verder hebben we het over oefenhapjes, tips voor op vakantie en een nachtje weg zonder je baby.

2 dagen geleden

Leg haar sinds een tijdje al weg op de buik omdat ze zo het beste, langste en rustigst slaapt

1 uur geleden

Bedankt voor de reacties! Alleen als ik m’n zoontje weg leg op zijn buik dan denkt hij dat het nog speeltijd is ofzo dan gaat het koppie omhoog en blijft actief, draait vaak weer terug.. Nu een weekje verder heb ik het idee dat hij sneller zelf rolt omdat hij ‘leert’ dat dit het lekkerst ligt dus ik vertrouw er gewoon op dat hij zelf wel gaat liggen hoe die het wil :)