2 Reacties
7 dagen geleden
Ik had tijdens mijn zwangerschap fikse bekkenklachten. Sinds 20 weken zwanger niet meer aan het werk. Ik ben nu 12 weken postpartum en heb helaas nog veel last. Heb mogelijk naast nog bestaande bekkenklachten ook een hernia. Ik heb nu al weer 6 weken fysio met helaas nog weinig resultaat. Ik hoop dat het bij jou sneller beter gaat!
7 dagen geleden
Hoi mama,
Hier ook fikse bekkenklachten, zowel tijdens zwangerschap als na de bevalling. Je schrijft dat je 6 weken geleden bent bevallen. Natuurlijk wil je van je klachten af,maar bedenk je wel dat 6 weken nog maar zooooo kort is. Mijn bekkenfysio benadrukt steeds dat je uit moet gaan van 1 jaar herstellen. Sowieso duurt het 9 maanden voordat het bindweefsel weer zo sterk is als voor de zwangerschap.
Vraag eens tips aan je fysio hoe je je kindje het beste kunt tillen. Ook hoe je je adem in kunt zetten tijdens bijv opstaan vanuit een stoel. En doe alleen de dingen die prio hebben: die vaatwasser uitruimen kan later wel. Eerst zelf even liggen, al is het 10 min, en dan pas de klusjes oppakken.
Helaas kan ik zelf zo weinig dat ik helemaal geen huishoudelijke taken kan doen. Vragen om hulp (bijv een moeder of vriendin om even te stofzuigen) is niet altijd makkelijk maar op de lange termijn wel het beste voor je lichaam.