23 Reacties

vorige maand

Mijn dochtertje wilt ook absoluut geen vast voedsel of brood.. ik doe het ook met potjes fruithapjes yoghurt enz.. 🙁.

vorige maand

Reactie op ddbolat

Mijn dochtertje wilt ook absoluut geen vast voedsel of brood.. ik doe het o ...
Ik dus ook, ik maak me soms gewoon zo'n zorgen of hij voldoende binnen krijgt erdoor

vorige maand

Reactie op Mommy ❤️

Ik dus ook, ik maak me soms gewoon zo'n zorgen of hij voldoende binnen krij ...
Ik heb ook heel veel onzekerheden gehad.. zolang de consultatiebureau zegt dat zij goed groeit is er gelukkig niks aan de hand. 💜

vorige maand

Reactie op ddbolat

Ik heb ook heel veel onzekerheden gehad.. zolang de consultatiebureau zegt ...
Ja hier groeit hij ook goed en komt goed aan en het cb gaf aan dat sommige kindjes dit hebben en het jaren kan duren voor ze normaal eten maar toch blijven die onzekerheden en probeer ik steeds van alles pas had hij een paar hapjes van kaneel brood op dat voelde echt als een enorme overwinning maar zodra ik het een paar dagen later weer probeer weigert hij weer en blijf ik het toch lastig vinden

vorige maand

Ik voel je echt helemaal. Vooral de frustratie die erbij komt kijken.. Ik heb ook dagen verschillende soorten eten aangeboden. Toch wou ze niet eten. Uiteindelijk heb ik me er bij neergelegd en de hele situatie maar geaccepteerd.. dat heeft me wel veel rust gegeven.. 💜.

vorige maand

Mijn dochtertje heeft ook nooit gegeten tot vorige week. We zijn naar een hele goede osteopaat geweest we kwamen terug en ze kon en wilde alles eten! Heel bizar ☺️ Er zat duidelijk iets dwars waardoor eten pijnlijk was. Is je kindje toevallig ook een huilbaby of refuxbaby geweest?

vorige maand

Reactie op LizeVliet

Mijn dochtertje heeft ook nooit gegeten tot vorige week. We zijn naar een h ...
Mijn zoontje was een reflux baby, hij kan vast voedsel eten maar weigert het maar zodra je met zijn lievelings koekje aankomt vreet hij voor zijn leven😂 en dat is dan ook het enige wat hij wel wilt eten de bolletje babykoekjes

vorige maand

Reactie op Mommy ❤️

Mijn zoontje was een reflux baby, hij kan vast voedsel eten maar weigert he ...
Mijn dochtertje deed het ook af en toe met heel veel afleiding. Maar uiteindelijk bleken er blokkades te zijn in haar spijsvertering en richting de slokdarm dus vast eten kon maar was blijkbaar pijnlijk of heel naar. Ik ben naar osteopaat Ruis in Giessen geweest. Voor als je er ook een x naar zou willen laten kijken is het echt een aanrader. Maar wel bij een goede osteopaat want er zijn er ook die niet zo goed zijn :)

vorige maand

Reactie op LizeVliet

Mijn dochtertje deed het ook af en toe met heel veel afleiding. Maar uitein ...
Dankje voor de tip, word dit vergoed en wat houd de behandeling in en zijn er wachtlijsten?

vorige maand

Reactie op Mommy ❤️

Dankje voor de tip, word dit vergoed en wat houd de behandeling in en zijn ...
Als je aanvullend verzekerd bent wordt dit soms wel deels vergoed. Anders kost een behandeling toch vaak wel tussen de 90,- en 140,- . Een osteopaat is opgeleid om het lichaam als 1 geheel te kunnen zien en van hieruit bepaalde blokkades te kunnen oplossen door soort massage technieken. Vind het lastig uitleggen ;). Maar nogmaals een goede osteopaat is dan echt nodig.. wij zijn eerder naar een geweest zonder echt goed resultaat voor haar reflux en deze osteopaat wist met 1 behandeling mijn meisje te veranderen in een eetmonstertje ;) en meerdere mensen die ik ken hebben er zeer goede ervaringen. Misschien ken je mensen in je omgeving die een goede weten als deze niet in je buurt zit?

vorige maand

Reactie op LizeVliet

Als je aanvullend verzekerd bent wordt dit soms wel deels vergoed. Anders k ...
En wachttijden verschillen per osteopaat ik moest 2.5 week wachten maar soms ben je sneller aan de beurt

vorige maand

Reactie op LizeVliet

Als je aanvullend verzekerd bent wordt dit soms wel deels vergoed. Anders k ...
Deze is 2 en een half uur reizen voor me, niemand in mijn omgeving heeft me deze tip gegeven ook het cb niet en ook niemand die deze problemen heeft gehad met hun kindjes. Had jou dochter ook dat ze vast voedsel weigerde? En ik geloof er zeker in hoor mijn zoontje kon niet draaien en kreeg vanaf 6 weken oud fisio uiteindelijk met 6 maanden een andere fisio na verhuizen en die ontdekte direct dat zijn nek en ruggenwervel vast zaten hierna naar de manueel therapeut gegaan en die had het met 2 behandelingen volledig los

vorige maand

Mijn zoontje eet helaas ook heel slecht vaste dingen. Een koekje of rijstwafel gaat, maar brood of bijvoorbeeld stukjes fruit is drama. Hij eet vooral veel yoghurt, gepureerd fruit en groente potjes. Hij krijgt ook nog meer flesvoeding dan eigenlijk de bedoeling is. Ik heb me er maar bij neergelegd, maar blijf het af en toe wel aanbieden. Hij groeit super goed dus wat dat betreft hoeft ik me geen zorgen te maken.

vorige maand

Maar als ik jouw bericht zo lees, krijgt jouw kindje toch best wat vaste voeding binnen? Mijn kindje eet de meeste dagen een stuk minder 😅 ik blijf het gewoon consequent aanbieden en er komt wel een moment dat de knop omgaat en hij meer gaat eten.

vorige maand

Reactie op Boemba

Maar als ik jouw bericht zo lees, krijgt jouw kindje toch best wat vaste vo ...
Qua vast voedsel bedoel ik brood of crackers en dergelijke en niet de potjes en yogurt (eigenlijk alles wat hap slik weg is)
Yes! Wij hebben hetzelfde! Ons zoontje eet echt heel slecht. Ook geen avondeten. Wij zijn inmiddels naar de logopedist gegaan om te kijken of hij wel goed genoeg kan bijten. Vervolg stap is toch even langs de arts om te kijken of hij geen vergrote amandelen heeft of iets dergelijks. Ons zoontje eet namelijk alles maar stopt na 4-5 hapjes met eten. Lijkt het niet helemaal goed door te kunnen slikken of iets dergelijks. Er zit langzaam aan wel wat verbetering maar nog steeds te weinig om flessen te verminderen

vorige maand

Hier heel lang geweest omdat meneer tand na tand in zn mondje toverde. En brood was echt een no go. Maar nu bijna alles door is (nog 4 kiezen te gaan) eet hij juist goed.

vorige maand

Ooooh eindelijk herkenning hier! De onze eet door refluxziekte ook erg slecht. Naast medicatie ook nog Maandenlang met prelogopedist geoefend tot ie eindelijk begon met überhaupt eten (buiten zijn flessen om). Hij wil wel maar zijn lichaam om de een of andere reden niet. Nu gaat het wel stukken beter maar als je het vergelijkt met de meeste leeftijdsgenoten dan schrik ik wel een beetje. En hij lijkt nu ook door een fase te gaan waar hij bijna niks wil eten (doorkomende kiezen?). Hij had bij het laatste CB bezoek al een daling in zijn groeicurve dus we moeten er nu extra naar toe en hem vetter eten geven, maarja hij weigert nu überhaupt te eten 🙈 In de ochtend at hij normaliter yoghurt met wat Notenpasta erdoor en mandarijntjes (alleen het sap), ‘s middags brood met boter en Notenpasta (waar hij dan vooral het beleg ervan af eet) en in de avond gepureerde groente met yoghurt dat er maar moeilijk ingaat, het is de yoghurt die hem nog wat doet eten. Ik ben ook naar een osteopaat gegaan maar vind haar helaas niet zo goed. Misschien toch ook de tip volgen van Lize om naar Ruis in Giessen te gaan ookal ligt het hee ver weg. Lijkt me wel alles waard. Ware het niet dat m’n vriend niet in osteopaten gelooft (eerst al niet maar na onze ervaringen al helemaal niet) maar hij is wel degene met een rijbewijs en ik niet 🤔

vorige maand

Oja zodra hij een stukje in zn eten vind spuugt ie die er vakkundig uit 😅😳

vorige maand

Reactie op Favoritie

Ooooh eindelijk herkenning hier! De onze eet door refluxziekte ook erg s ...
Het is inderdaad super lastig, mijn zoontje heeft 1 december weer een cb afspraak en prikjes die wacht ik even af en overleg ik even over een eventueel bezoek aan de osteopaat. Voor mij is het ook alles waard hoor en ik zou de reis zeker maken, maar het is voor mij niet zo dat ik het 123 kan doen ik ben een alleenstaande moeder met behoorlijk beperkte financiële middelen en ook geen rijbewijs of auto of iemand die me kan brengen.