18 Reacties

vorige maand

150cc over de hele dag of per voeding? Hoe lang is ze bij de opvang? Ze eet verder vast geen echte patatjes als in de gefrituurde aardappel gok ik 😬, wat bedoel je daar mee?

vorige maand

150ml over een hele dag lijkt me echt veel te weinig. Al zou ze volop vast voedsel eten heeft ze het vocht ook gewoon nodig. Mijn zoontje krijgt 3x 150ml op de opvang. Hij is daar van 8 tot 18u ongeveer. De patatjes snap ik inderdaad ook niet zo goed wat je daarmee bedoelt, maar bij mij op de opvang krijgt hij naast melk ook fruit en groente (en straks een warme maaltijd) aangeboden.

vorige maand

Reactie op TessZwanger1990

150cc over de hele dag of per voeding? Hoe lang is ze bij de opvang? Ze ee ...
Over de hele dag.. ik geef haar smorgens nog live borstvoeding en van zodra ik haar ga halen (rond 16.30u) opnieuw live. Daarna nog eens voor het slapengaan en 's nachts ook nog wel 2 keer.

vorige maand

Reactie op ymsvw

150ml over een hele dag lijkt me echt veel te weinig. Al zou ze volop vast ...
Patatjes is inderdaad vaste voeding :) mijn excuses. Ons dochtertje is er ongeveer van 8u tot rond 16.30u. Ik geef smorgens live borstvoeding, en als ik ze ga ophalen ook onmiddellijk opnieuw. Savonds dan nog eens en snachts ook nog wel 2 keer.
Misschien zou je via lll kunnen berekenen hoeveel melk ze nodig zou hebben op de dag? 6 maanden is 100×gewicht in kg/ aantal voedingen

vorige maand

Reactie op SofieLars

Patatjes is inderdaad vaste voeding :) mijn excuses. Ons dochtertje is er o ...
Ik begrijp dat patatjes vaste voeding is, maar dat lijkt me niet echt een gezonde optie voor een baby? Dus ik bedoelde meer dat ik niet weet wat je met patatjes bedoelt, want misschien bedoel je gewoon aardappel terwijl ik gefrituurd voedsel in mijn hoofd heb haha. Hoe vaak drinkt ze normaal gesproken bij jou tussen 8 en 16:30? Zoals eerder gezegd kun je misschien met de formule van LLL berekenen hoeveel ml ze nodig heeft per voeding. Als ze dan bij jou 2x drinkt normaal in de tijd dat ze bij het kdv is dan weet je een beetje hoeveel ml ze per fles nodig heeft en je in totaal dus mee moet geven.

vorige maand

Reactie op ymsvw

Ik begrijp dat patatjes vaste voeding is, maar dat lijkt me niet echt een g ...
TS is (denk ik) Belgisch, daar noemen ze vast voedsel 'patatjes'.

vorige maand

Reactie op ymsvw

150ml over een hele dag lijkt me echt veel te weinig. Al zou ze volop vast ...
Volgens mij is patatjes de Vlaamse term voor groentepap :) 150 ml bv is inderdaad erg weinig over de hele dag, maar ik lees wel vaker dat de kdv’s in België de baby’s zo snel mogelijk op vaste voeding willen hebben …

vorige maand

Reactie op ymsvw

Ik begrijp dat patatjes vaste voeding is, maar dat lijkt me niet echt een g ...
Vast voedsel in de zin van: aardappelen met groenten en iets van vliesje (gemixt nog). Groentenpap inderdaad. Bedankt voor de info. Ik bekijk en bereken eens!

vorige maand

Haha dank voor de patatjes vertaling, ik dacht al dat er een taalbarrière zat😂

vorige maand

Hahahah ik dacht ook al zoiets. Ik zou idd even kijken met de formule hieronder en ook naar aantal keer per dag dat ze afgelopen tijd live bij jou dronk. Het blijft toch een beetje proberen nu ze naar de opvang gaat dus ik zou ook goed de dagverslagen opvragen en in gesprek blijven als er iets is waar je vragen over hebt. En als suggestie; ik geef onze zoon mee wat ik gekolft heb maar dat is nooit genoeg. Hij heeft daar ook een melkpoedertorentje staan zodat ze hem kv kunnen bijgeven als hij honger heeft. Wat ik bedoel te zeggen is dat je je er ook niet blind op moet staren maar naar je kindje blijft kijken.

vorige maand

Reactie op SofieLars

Vast voedsel in de zin van: aardappelen met groenten en iets van vliesje (g ...
Vleesje dus en geen "vliesje" 🤣🤣🤣

vorige maand

Reactie op TessZwanger1990

Hahahah ik dacht ook al zoiets. Ik zou idd even kijken met de formule hie ...
Dankjewel!! Ik gaf enkele zakjes moedermelk voor in haar diepvries. Zo kan ze altijd wel bij geven mocht het nodig zijn. Op zich heb ik alle vertrouwen in de opvang, maar ergens wel bizar dat ze daar zo weinig drinkt.

vorige maand

Reactie op SofieLars

Dankjewel!! Ik gaf enkele zakjes moedermelk voor in haar diepvries. Zo kan ...
Ah ja goeie! Ik heb helaas geen voorraad dus niet aan gedacht 🫣 Ja, het is toch anders daar voor ze. Die 150cc totaal is wel heel weinig, maar volgens mij drinkt onze zoon daar ook minder. Hij is een hele alerte baby en thuis moet ik hem al bij de les houden met drinken, laat staan in een drukke omgeving. Ik zou het in elk geval zeker even bespreken, soms is er ook een goede/logische verklaring voor iets en zit jij je voor niks druk te maken

vorige maand

Ons zoontje drinkt vaak ongeveer 2x 160 ml op het kdv maar er zijn ook dagen dat hij in totaal maar 1x 180 ml drinkt en verder alleen een fruithapje. Ze proberen het dan wel echt hier maar hij wil het dan gewoon niet..

vorige maand

Die van ons heeft op kdv 2x 210ml gegolfde melk em krijgt dan nog een fruithapje, groentehapje en brood hij is nu 7 maanden maar dit gaat al dik een maand zo

vorige maand

Dat klinkt inderdaad erg weinig! Zijn jullie al aan het oefenen met water? Die van ons drinkt op kdv 2x180cc, krijgt een fruithapje en wat brood. Ze proberen hem ook wat water te geven, daar drinkt hij vaak maar een paar slokjes van (beter iets dan niets). Soms kan het ook wennen zijn hoor. Ik hoor ook van meerdere mama's dat de baby in het begin minder drinkte en dat dat vanzelf goed kwam.

vorige maand

Mijn dochter drinkt tegenwoordig op de opvang ook nog maar 1 fles (wel kunstvoeding, weet niet in hoeverre dat dan afwijkt). Ik geef haar ‘s ochtends thuis fles. Op de opvang krijgt ze dan fruit, fles, brood, groentehap en dan zodra we thuiskomen nog een fles en voor slapen nog een fles.