11 Reacties

één maand geleden

60 tot 100 ml

één maand geleden

Ik vries ze in in zakjes met 180ML. Dit omdat ik dagelijks minimaal 2 zakjes in kan vriezen en ik anders echt helemaal geen plek meer heb om het kwijt te kunnen straks.

één maand geleden

Reactie op Crocs lover

Ik vries ze in in zakjes met 180ML. Dit omdat ik dagelijks minimaal 2 zakje ...
Dat is best veel, zoveel productie heb ik nog niet 🫣

één maand geleden

Ik 200 ml. Heb overproductie. Anders kost het me echt te veel geld met al die zakjes 🙈

één maand geleden

Ik vries het nu in in flesjes van 50 en 100 cc. Als ik straks ga werken en er moet melk mee naar de opvang vries ik het denk ik in in zakjes per 150.

één maand geleden

Reactie op jolanda-

Ik vries het nu in in flesjes van 50 en 100 cc. Als ik straks ga werken en ...
Onze dochter drinkt nu ongeveer 120 cc en wat over blijft drinkt mijn zoon van thee met enthousiasme op haha. Ik heb ook overproductie

één maand geleden

Ik heb denk ik een vrij normale productie: nooit stuwingen maar kindje komt netjes ca 260 gram per week aan sinds de geboorte. Om overproductie te voorkomen of dit te versturen. Kolf ik iedere of om de dag om met het flesje te oefenen en soms voor een voorraadje. Ze is nu 7 weken. Hiermee begonnen met 4 weken en heb nu 6 zakjes in de vriezer van 60 2x, 70, 85 2x en 90 ml. Ik kan nu dus prima een keer onverwachts de deur uit en voor de opvang over 1.5 maand moet ik nog een klein beetje bij kolven. Daarna vul je dit telkens weer aan. Zelf doe ik dus niet echt een een grote voorraad aanleggen (is immers ook niet eeuwig houdbaar en verwacht haar voorlopig veel live te voeden). Volgens mij las ik op la leche league dat voor 1/2 dagen voldoende is dus dat ga ik zelf ook aanhouden!

één maand geleden

Ik weet trouwens ook niet hoeveel ze precies drinkt uit de fles want ze krijg daarin wat ik die dag heb kunnen kolven. Soms is dat 60 en soms 90 en de ene keer moet ik haar dan weer aanleggen en soms niet. Voor kdv wil ik straks 120ml per voeding aanhouden als begi

één maand geleden

Enkele van 20 en 30 ml de rest vanaf 60 t/m 150. De 20 en 30 vind ik een fijn idee voor die enkele keer dat die wat extra’s nodig heeft zonder dat het me dan veel melk kost. Naast de vriezer een notitie waarop ik turf hoeveel ik heb

MOD

één maand geleden

Nu rond de 100, deed ik begin 70-90cc maar naarmate ze Ouder wordt ga ik Steeds iets grotere zakjes invriezen. Nog niet gekolft enkel met haakaa dus geen idee wat ik er nu uit zou krijgen.

één maand geleden

Reactie op SKN-

Dat is best veel, zoveel productie heb ik nog niet 🫣
Moet je je niet druk om maken hoor ik heb wat meer melk en ik vang het meeste tijdens het voeden steeds melk op met de haakaa lieveheersbeestjes