6 Reacties

één maand geleden

Hi, Dat lijkt mij wennen en pittig voor jezelf, maar als ze er zelf geen behoefte meer aan heeft en het niet nodig heeft - dan zou ik je kind daarin volgen. Mijn dochter van 2 jaar (24 maanden), slaapt gelukkig in de middag nog wel. Zeker met een baby van 6 weken nog wel erg prettig. Ze geeft zelf rond 12 uur aan lekker te willen gaan slapen en wordt dan rond 14:00/14;30 wakker. Verder iedere avond rond 20:00 uur naar bed en wakker rond 06:30/07:00 (slaapt de hele nacht goed door).

één maand geleden

Hier ook 1 die met 1,5 jaar niet meer in de middag wilde slapen. Of ze sliep wel in de middag maar dan kon ze in de avond niet in slaap vallen, ja pas tegen 23.00 uur aan. Wij hebben haar toen overdag niet meer laten slapen

één maand geleden

Ik las ergens dat dit ook door de slaapregressie kan komen, dat ze dat niet meer willen maar nog wel echt nodig hebben. Maar als jouw kindje het goed vol kan houden de hele dag, en de nacht ook prima slaapt, dan zou ik gewoon jouw kindje volgen en de “regeltjes” loslaten.

één maand geleden

Mijn dochter is 2,5, maar slaapt ook al een paar maanden niet meer.. denk net rond haar 2e dat ze ermee begon. In het begin was het pittig, omdat ze het wel ‘nodig’ had, dat merkte ik aan haar humeur en verdwenen eetlust, maar ze ging echt niet slapen als ik haar op bed wilde leggen en als ze dan wel in slaap viel, was ze ‘s avonds soms wel tot 23 uur wakker.. wij moesten echt even door de zure appel heen, maar nu we een paar maanden verder zijn, gaat het heel goed en heeft ze het slaapje niet meer nodig. Ik vond het vroeg, m’n oudste sliep tot ze bijna 4 was 🤣

één maand geleden

Hier ook eentje van 21 maanden die niet meer dut sinds 2 weken. Ze slaapt hier van 19.30 tot 8, en zelfs al lijkt ze doodop dan slaapt ze overdag niet meer. Even rusten, boekje lezen, gewoon even liggen is wel prima. Maar na max 30 min is dat klaar, is ze weer opgeladen en gaat ze vrolijk verder. Met 15 maanden ook 6 weken lang regelmatig een dut overgeslagen, gewoon omdat ze echt weigerde te slapen. Toen zag ik dat ze het eigenlijk nog echt wel nodig had, nu betekent een half uurtje slaap in de middag dat ze gaat spoken met bedtijd savonds

MOD

één maand geleden

Oef pittig lijkt me! Als ze ‘s nachts goed doorslaapt lijkt het idd dat ze het misschien idd niet meer nodig heeft. Ik lees wel eens dat mensen ipv een dutje dan wel 2 rust uren doen, bijv wel op de slaapkamer maar dan met rustig speelgoed/boekje laten spelen zodat ze beetje prikkelarm kunnen opladen