8 Reacties
één maand geleden
Heel herkenbaar dit!!! Alsof het onze dochter kon wezen en alsof ik dit kon schrijven. Onze dochter is 6 weken. Wij hebben dit ook allemaal geprobeerd. En kan je zeggen stop met de thermometer . Je kan door het veel te doen schade aanrichten , en lang niet alles komt uit z’n lijf. Wij hebben extra water toegevoegd aan de fles. Werkte ook niet. Zondag heb ik de huisartsenpost gebeld en konden komen.. er zat idd veel poep nog in haar lijfje. En hebben een drankje gekregen. Nou ik kan je vertellen. Wat een ander kind. Relaxt. Blij. Poept weer. Alles zacht en geen harde ontlasting meer.. ik zal een foto maken van het spul. Dus ik zou als ik jou was naar de huisarts gaan.
Het doet namelijk zoveel pijn bij die lieverds..
één maand geleden
Reactie op Leslie1991
Heel herkenbaar dit!!! Alsof het onze dochter kon wezen en alsof ik dit kon ...
Krijg de foto er niet op.
Het heet : Lactulose Fresenius. Voor baby’s
één maand geleden
Reactie op Leslie1991
Heel herkenbaar dit!!! Alsof het onze dochter kon wezen en alsof ik dit kon ...
Ik geef momenteel borstvoeding en als ik het doe met de thermometer komt er hele dunne ontlasting uit had jou dochter dit ook? Fijn dat het nu beter met haar gaat. Het is zo zielig om ze te zien lijden ☹️
één maand geleden
Niet zomaar aan de lactulose gaan! Deze kan ook voor meer krampen zorgen. Hier ook gebruikt toen de baby hardere keuteltjes had.
De darmen zijn nog in ontwikkeling. Baby’s weten nog niet hoe ze moeten persen en de kringspier te ontspannen op hetzelfde moment. Ze moeten letterlijk leren poepen. Zolang ze geen harde keutels hebben, het lijfje vol hebben zitten en de darmen wel werken, wegblijven van de lactulose.
Baby is hier nu 5 weken en nog steeds om de 2/3dagen een poepluier. Ja en de 2 dagen na de poepluier heeft hij weer last. Oefeningen blijven doen en warme pittenzak op zijn buik. Het heeft tijd nodig.
Warm badje of douche helpt bij de krampen. Vooral voor het naar bed gaan in de nacht.
één maand geleden
Reactie op Youssxc
Ik geef momenteel borstvoeding en als ik het doe met de thermometer komt er ...
Nee ik geef kunst.
En natuurlijk moet je uitkijken met lactulose.
Altijd eerst naar een arts gaan.
één maand geleden
Reactie op Liss.x
Niet zomaar aan de lactulose gaan! Deze kan ook voor meer krampen zorgen. H ...
Wat hier al gezegd word☝️ ze moeten echt nog leren poepen en dit gaat gewoon niet van de een op de andere dag. Het is heel zielig om te zien. We hadden het hier ook. Maar het gaat uiteindelijk beter worden. Zeker als de ontlasting verder gewoon goed is zou ik me er niet te veel zorgen om maken.
Ook zou ik echt stoppen met die thermometer. Je kan er serieus schade mee aanrichten.
Anders misschien een keer gaan floaten in n magnesium badje? Als mijn dochter last heeft van haar darmpjes doet dit wonderen.
één maand geleden
Bij ons was dit ook een probleem. Ze had heel veel las van krampjes en in het begin poepte ze niet dagelijks, hier zat 7-10 dagen tussen.. Wat bij ons helpt is probiotica. We hadden eerst van Orthica start. Werkt goed, alleen met bv onhandig, mits je kolft, want het is in poedervorm. Nu heb ik druppels van Laveen (nu korting bij h&b). Je moet wel 19 druppels geven. Ik vind dat best veel, maar verspreid de druppels over de dag en geef ze nadat ik bv heb gegeven en ik haar luier ga verschonen. Vanochtend had ze zo'n heerlijke poepluier, waarbij je direct een was mag gaan draaien en een badje klaar kan maken. Maar ze heeft nu wel dagelijks een poepluier. Dus misschien heb je hier wat aan.
één maand geleden
Mijn zoon 7 weken krijgt nu Forlax. Lactulose vind ik echt naar spul daar kreeg mijn dochter mega buikpijn van