38 Reacties

vorig jaar

Hoi! Ik heb deze twee dingetjes besteld voor na de bevalling. Het is niet zo dat jij dit moet halen maar helpt wel in de eerste paar dagen om de lijn te verlichten.

vorig jaar

Ik heb in ieder geval een perineumfles gekocht om mezelf goed te kunnen reinigen straks. En oma ondergoed 😂

vorig jaar

Reactie op cucus

Hoi! Ik heb deze twee dingetjes besteld voor na de bevalling. Het is niet ...
Deze heb ik ook, ben nog wel aan het twijfelen om koude compressen te kopen die niet in de vriezer hoeven voor in het ziekenhuis , misschien iemand die hier ervaring mee heeft?

vorig jaar

Ik heb Witch Hazel spray en pure aloë vera gekocht om in het kraam/maandverband te doen daar ga ik pakketjes van maken en in de vriezer. Toen ik er overlas dacht ik klinkt verkoelend en schijnt ook fijn te zijn voor het helingsproces. Ik heb ook warm/ koud kompres voor in de bh gekocht geen idee of dat fijn zal zijn.

vorig jaar

Na m'n vorige bevalling heb ik nu op het lijstje staan als "extra dingen voor mezelf": kraamverband met toverhazelaar en aloë vera gel erop (kun je zelf erop doen) en dan invriezen, gelpads voor je borsten die je kunt verkoelen en verwarmen voor bij stuwing en een peribottle (kun je water spuiten bij het plassen zodat t niet prikt😉). Verder gewoon de dingen die je op Google kunt vinden zoals tepelcreme, thermometers etc.

vorig jaar

Ik heb van die net broekjes voor na de bevalling ( had ik bij mijn vorige bevalling ook) zit wat fijner met kraamverband...( Als je dat op google intypt weet je wat ik bedoel ) En doe appelstroop in zakjes in vriezer... Dat wordt namelijk niet hard in de vriezer... Blijft buigzaam.. heerlijk als je wat moet koelen kun je helemaal vormen zodat het fijn zit ;) vorige bevalling ook gedaan ..washandje er om heen en koelen maar ☺️

vorig jaar

Reactie op Crocs lover

Ik heb Witch Hazel spray en pure aloë vera gekocht om in het kraam/maandver ...
Hoe zit het eigenlijk met de hygiëne als je dat doet? Mocht je daar een wond hebben is het dan wel goed om het eerst allemaal uitgepakt te hebben? En doe je het verder nog in een zakje in de vriezer? Of hoe werkt dat 🫣 Oh! En zag bij de tuinen een flesje witch hazel een stuk goedkoper dan een spray. Denk je dat dat ook kan?

vorig jaar

Peri bottle super ding haha🥹❤️

vorig jaar

Ligt er ook aan hoe je gaat bevallen vindt ik hoor en per persoon verschillend vindt ik Ik zweer bv gewoon gekoelde gekneusde witte kool voor de borsten. Een net onderbroek

vorig jaar

Reactie op asil122

Hoe zit het eigenlijk met de hygiëne als je dat doet? Mocht je daar een won ...
Ik moet eerlijk bekennen dat het mij lijkt dat het geen kwaad kan omdat aloë een puur product is en Witch Hazel juist wordt gebruikt voor de verkoeling en verzachting Down under. Mijn gedachte nu was open vouwen product er in dicht vouwen en iets van folie oid er omheen maar ben nog niet begonnen dus ik weet niet wat handig is. Ik heb ook een flesje witch Hazel van de tuinen ik dacht dat het een spray was 😂
Mss een gekke vraag… maar als jullie stroop invriezen in zakjes ter verkoeling. Maakt het dan nog verschil welke stroop?

vorig jaar

Wat ik zelf miste bij de eerste waren opvangcups voor als je borstvoeding wilt geven. Niet iedereen heeft dit probleem 🙈 maar ik lekte enorm aan de ene kant als de baby aan de andere kant dronk. En die cups waren zo’n uitvinding! En borstcompressen tegen de pijn bij de stuwing. En tepelhoedjes voor als de borstvoeding wat pijnlijk is aan het begin. https://www.bol.com/nl/p/2-lekschalen-borstschalen-schelpen-voor-collectie-moedermelk-t-v-v-zoogcompressen-2-stuks/9300000021857876?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

vorig jaar

Reactie op AnoniemKinderwens

Mss een gekke vraag… maar als jullie stroop invriezen in zakjes ter verkoel ...
Vaak wordt appelstroop gebruikt

Reactie op L.bloem

Vaak wordt appelstroop gebruikt
Haha oh ja dat bedoelde ik ook niet. Appelstroop begreep ik.. maar maakt het een verschil welk merk zeg maar? En dan mss ook nog tips om de stroop in zakjes te krijgen? Best een plakkerig gedoe denk ik 🤭

vorig jaar

Haha oh ja dat bedoelde ik ook niet. Appelstroop begreep ik.. maar maakt he ...
Ik deed een boterhamzakje in een kleine beker, dan met de lepel de stroop er in scheppen, Dichtknuppen met alle lucht er uit, en dan een extra boterhamzakje er omheen dichtknuppen om eventueel scheuren/lekken te voorkomen.

vorig jaar

Puppymatjes van de action om er op bed te liggen. Zijn goedkoper dan die bij de drogist. Werkt hetzelfde en ik vond het fijn om soms met de blote billen in bed te liggen. En vooral 's nachts handig om er op te slapen. Onderbroekje en kraamverband was bij mij niet altijd voldoende.

vorig jaar

Ik ga dus voor deze na de bevalling... Geen gedoe met kraamverband enzo. Deze scheur je aan de zijkanten ook gewoon open. Heb van meerdere vrouwen deze als tip gekregen.

vorig jaar

Deze extra dikke maandverband halen naast het kraamverband: is goedkoop, van katoen, zweet niet en wordt ook vaak aanbevolen door de kraamzorg :)

vorig jaar

Haha oh ja dat bedoelde ik ook niet. Appelstroop begreep ik.. maar maakt he ...
Nee, het gaat om de textuur :p

Reactie op Thatredhead

Ik ga dus voor deze na de bevalling... Geen gedoe met kraamverband enzo. De ...
Ik denk dat dit meestal niet voldoende is. Zelf heb ik vergelijkbare broekjes gekocht, maar met de bedoeling om daarin dan wel nog een kraamverband te gebruiken. Eigenlijk gewoon ter vervanging van je onderbroek dus, omdat dit comfortabel zit.