34 Reacties

8 dagen geleden

Herkenbaar.. 😅 Hier ook nog geen ritme en blijf maar bezig thuis

8 dagen geleden

Bij de eerste had ik ook van die stress.. na een tijdje kon ik het was loslaten.. nu moet de derde gewoon in het ritme mee van de basisschool.. ik leg haar dan in de middag bijv in de kinderwagen te slapen, zodat ik haar niet constant hoef te verslepen 🙊

8 dagen geleden

Ik doe het zoveel mogelijk om er gewend mee te raken en m'n hoofd niet op hol te laten gaan.

8 dagen geleden

Ik heb precies hetzelfde als jij en dit is m'n 2e🥲 had het de eerste keer ook

8 dagen geleden

Ik vond het bij de 1e ook een heel gedoe.. nu bij de 2e heb ik behoorlijk routine, enkele dingen die mij helpen: - ‘s ochtends bedenken wat ik ga doen zodat ik vast kan bedenken hoe of wat - tijdens slaapje vast kinderwagen en luiertas in de auto en evt andere spullen (wipstoel voor langere visite bijvoorbeeld) - maxi cosi vast klaarzetten en zelf eten als de kleine slaapt of iets makkelijks voor tijdens voeden - snelle luiertas-check: luiers/doekjes/zakjes, hydrofieldoek, spuugdoek (vaak in mn handtas), setje kleertjes Ik plan alles direct na een slaapje of als het niet anders kan neem ik de draagdoek mee voor het geval dat. Voeden direct na het slaapje of als ik ergens ben (voedingsdoek of kv spullen mee), dan even rechtop houden en dan gaan. Tegenwoordig kan ik met een kwartier na wakker worden vertrekken (met baby + dreumes van 1,5), het is een kwestie van oefening baart snelheid en handigheid ;-) ik zou lekker veel kleine uitstapjes doen zoals even een boodschapje of naar vrienden / familie dan gaat het vanzelf beter!

8 dagen geleden

Meestal moet mijn oudste wachten tot zijn broertje heeft gegeten. Then we’re good to go. Ik pak beide kinderen in en neem altijd wat warm en koud water met poeder mee. Op deze manier kan ik altijd voeden wanneer nodig, maar hij houdt t een goede 4 a 5 uur vol. Het is even plannen, maar naar de speeltuinen of winkels is heel makkelijk. Kind in de bak van de kinderwagen of de maxi cosi, de oudste mee en gaan. Lange tijden weg gaan vaak gepaard met pauzes en dan is het ook gewoon even knuffelen en spelen.

8 dagen geleden

Oh wat grappig! Ik krijg juist stress van thuis zitten met kinderen. Bij mij zijn ze buiten de deur zoveel beter te handelen. Krijg wel stress van rode stoplichten als de baby slaapt in de auto 😂. Wat voor mij wel helpt is de baby voorin de auto zetten in de maxicosi. Zo kun je indien nodig makkelijker speentje oid geven. En probeer anders eerst is eruit te gaan wandelend. Even boodschapje doen oid. Je moet in al die nieuwe situaties een beetje vertrouwen inwinnen. Komt goed 💪🏼

8 dagen geleden

Ik herken wel dat het veel gedoe is, maar hoe vaker ik het doe hoe makkelijker het wordt... Ik probeer haar thuis te voeden vlak voordat ik weg ga en daarna alvast in de maxicosi te leggen. In de auto slaapt ze vaak en als ik dan een korte boodschap doe, laat ik haar in de maxicosi op het onderstel, maar als ik wat langer ga shoppen/wandelen/iets ga drinken dan zet ik haar over naar de bak van de kinderwagen. Soms wordt ze dan even wakker, maar van wandelen valt ze vaak wel in slaap en anders ligt ze wat om zich heen te kijken... Ik weet dan in ieder geval dat ze nog niet hoeft te drinken en ze dus ook niet hard gaat huilen waarschijnlijk. Als mijn man mee is, durf ik het aan haar in de draagzak over te plaatsen. Maar we oefenen eerst met bekende plaatsen en korte momenten en dan steeds langer/verder/onbekender.

7 dagen geleden

Wij gaan sinds ze 3 weken is overal al heen. Ze slaapt vaak en we hebben alle spullen voor drinken en verschonen mee. Meestal plannen we het wel na een voeding, maar we hebben der ook al een paar keer in de auto gevoed en verachoond. Was wat minder lekker voor je rug, maar verder geen probleem. Ze is ook al mee uit eten geweest en naar de fysioenzo. Bij de fysio was ze vooral drukmet poepen haha

7 dagen geleden

Het is een beetje van te voren plannen.. maar ik vind het vooral een gedoe met de kinderwagen omdat hij soms niet goed uitklapt en de voorwielen blijven steken. Dan heb ik eigenlijk een tweede persoon nodig die even een klein beetje eraan trekt dan is het goed. (Is 2e hands). Maar ik ga daarom liever niet Alleen, want voel me dan echt voor joker staan.. als ik ga boodschappen doen, dan zet ik de maxi cosi gewoon in de winkelwagen. 🤣

5 dagen geleden

Hier ook, ik heb een zoontje van bijna 2, en als ik met hem naar buiten wil neem ik ze broertje natuurlijk mee 8 weken 3 dagen alleen wilt die dus niet in de maxi cosi door krampen. Hij gaat dan echt gieren tot verslikken aan toe

5 dagen geleden

Ik ga juist altijd graag naar buiten. Vooral ook omdat mijn oudste niet beter weet. Alleen huilt mijn zoontje in de auto alles bij elkaar. We zijn een paar keer al verder weg gegaan voor n uitje maar dan huilt ie dus n uur aan n stuk. Dat zorgt er wel voor dat we minder weggaan dan normaal want ik krijg er nogal stress van als ik moet rijden met n huilende baby en n drukke kleuter achterin. Gelukkig geniet zij wel enorm van de uitstapjes en als we eenmaal bij de efteling of dergelijke zijn dan doet hij het wel goed. De draagzak is hier de uitkomst daarvoor! Soms is het trouwens wel enorm veel werk ze allebei mee te nemen en alles in en uit te laden. Kinderwagen, draagzak et cetera. Gelukkig blijft mijn oudste geduldig wachten nog wel dan. 🫠