19 Reacties
10 maanden geleden
Reactie op MMZ123
Wauw! Wat een prachtige bestemming 😍 Ik volg even, wij zijn ook van plan o ...
Mijn vriend wil ook in de zomervakantie. Dan hij is 10 maanden, maar ik zie echt op tegen die vlucht (vooral met Corendon) en de jetlag. Ben echt bang dat baby daar lang last van heeft pff.
10 maanden geleden
Wij zijn naar Curaçao geweest met onze dochter van 5 maanden en zoon van 3 jaar. Supergoed gegaan! Heb geen ervaring met de bestemming waar jij om vraagt. Vliegreis viel me echt mee. Kinderwagen vond ik wel heel fijn. Als je je goed voorbereid, dan kan je overal wel heen met je kindje denk ik.
10 maanden geleden
Geen ervaring met baby naar de Malediven, wel zonder baby :)
Ja, het is warm maar dat is bijv. Ook op Curaçao. Dus vooral goede bescherming tegen de zon.
Kinderwagen zou ik zeker meenemen, resorts zijn vaak groot.
Verder zou ik niet bang zijn om ziek te worden, resorts hebben hoge westerse standaarden qua hygiëne.
10 maanden geleden
Reactie op estherw1989
Geen ervaring met baby naar de Malediven, wel zonder baby :)
Ja, het is w ...
En de reis is lang natuurlijk. Zou vooral iets kiezen niet te ver van Male. Wij zaten toen op een resort wat 15 minuutjes met de speedboat van Male was.
10 maanden geleden
Reactie op Zoë94
En met de kennis die je nu hebt, zou je het aanraden? Of beter van niet met ...
Ja hoor! Kan echt prima!
10 maanden geleden
Ooh lijkt me heerlijk! Geen ervaring maar ik vind deze fase (nu bijna 6 maanden) wel heel fijn! Lekker vrolijk, iets langer wakker en melk is nog steeds de hoofdvoeding. Wij gaan halverwege maart weg en starten bewust daarna pas met vaste voeding zodat we op vakantie geen verstoppingen hebben 😅
Vlucht en de rei kun je je op voorbereiden dus dat zeker doen. Uv pakje mee voor de zon en qua slaapjes vind ik het juist op deze leeftijd nog ideaal als ze ook van de contactslaapjes zijn. Ze kunnen dan tenminste overal even tukken en zijn niet perse bed gebonden. Ik zou dus zeker een draagzak of doek meenemen en kinderwagen hangt denk ik af van waar je verblijft en of je kindje daar ook dutjes in kan doen.
Als dat zo is dan is meenemen handig. Zeker als jullie op een plek verblijven waar je er ook af en toe mee op pad kan. Wat ik een voordeel vind aan de wagen is dat zij zich er op dit moment zelf even in kan vermaken als wij zijn lunchen nu ze nog niet in een kinderstoel kan. Dus dat zou je ook voor jezelf na kunnen gaan of dat voor jullie ook fijn is!
10 maanden geleden
Malediven is heel warm rond deze periode, hou daar rekening mee. Ook veel muggen helaas. En het vliegen duurt lang! Dus wat je zou kunnen doen is een rechtstreekse vlucht nemen naar Male vanuit Duitsland en mocht je toch overstappen.. doe dat niet in India! Maar bijvoorbeeld Abu Dhabi.
Verblijf je op een lokaal eiland of ga je naar en resort eiland?
10 maanden geleden
Reactie op mini223
Malediven is heel warm rond deze periode, hou daar rekening mee. Ook veel m ...
Het zou een last minute reis zijn naar een resort. Maar ik twijfel zo. Ons zoontje heeft bijvoorbeeld ook nog niet de BMR vaccinatie gehad en ook niet de 5 maanden DKTP (wel de 2 maanden en 3 maanden), dus dat laat mij ook twijfelen. Een deel van mij zegt je moet het gewoon doen, geweldig avontuur en juist makkelijk nu hij nog niet kruipt en alleen borstvoeding krijgt, maar een deel zegt ook.. waarom zo overhaast? Volgend jaar kan ook prima. Dan is m’n zoontje iets sterker, ben ik hopelijk wat zekerder in m’n moederschap en dan hebben we in de tussentijd al wat ervaring met kortere vliegreizen. Die muggen daar had ik nog helemaal niet over nagedacht, goed om te weten. En de de vlucht vanuit Duitsland is ook een hele goede tip.
Maar wat zou jij in mijn plaats doen?
Wat zou jij in mijn plaats doen?
10 maanden geleden
Waarom in godsnaam naar de malediven of er dichterbij en simpeler niet de zon schijnt. Geen vaccins gehad las ik en wel bang zijn dat je zelf ziek raakt door t eten.. voor je bv. Volgens mij totaal niet overnagedacht. Canarische eilanden, alles bij de hand max 4 uur vliegen heerlijk weer. Vooral als je geen ervaring heb met ver vliegen en een baby.
10 maanden geleden
Reactie op kelisdr
Waarom in godsnaam naar de malediven of er dichterbij en simpeler niet de z ...
Nou zeg, wat een onaardige reactie.. M’n zoontje heeft wel vaccinaties gehad. De BMR krijgt een baby pas bij 14 maanden en hij is 6 maanden zoals je hebt kunnen lezen. Los daarvan zijn er geen specifieke vaccinaties die verplicht zijn/aanbevolen voor de Malediven. Wij zelf hebben ervaring met ver vliegen, we zijn al de hele wereld over gereisd. Alleen met een babytje nog niet. M’n zoontje krijgt alleen borstvoeding, dus dat is de reden dat ik zelf niet graag ziek wordt, maar juist voor hem een beschermende factor omdat een babytje van borstvoeding niet ziek kan worden. Minder risico dus dan wanneer je een verre reizen maakt met een kleintje die de lokale voeding consumeert.
En waarom in godsnaam naar de Malediven? Nou, omdat het een fantastische ervaring is. We ons zoontje willen leren vanuit vertrouwen de wereld te ontdekken, dat het leven draait om avonturen verzamelen en herinneringen maken. EN.. omdat de Malediven ondanks de afstand hele hoge hygiene standaarden heeft en het resort zelfs duitse artsen in dienst heeft omdat het helemaal gericht is op Westerse Toerisme.
Ik twijfel zelf ook, anders had ik dit topic niet geopend. En dat laat volgens mij alleen maar zien dat ik juist een weloverwogen beslissing wil maken.
10 maanden geleden
Reactie op Zoë94
Het zou een last minute reis zijn naar een resort. Maar ik twijfel zo. Ons ...
Kijk als je gaat komt het sws goed. De vraag is alleen of je er vollop van kunt genieten. Als ik in jou schoenen stond zou ik ergens naar Italie of Spanje gaan voor nu. Malediven zou ik doen als je wat meer zekerheid hebt vwb het kennen van je kind en moederschap etc
10 maanden geleden
Reactie op Zoë94
Het zou een last minute reis zijn naar een resort. Maar ik twijfel zo. Ons ...
Kijk trouwens als je Facebook hebt anders even op de pagina van reislustige ouders!
Ik ben/was ook zoekende in reizen nu we een baby hebben en ik heb daar veel tips en ervaringen gelezen.
Plus; vooral ook veel pro reizen óók naar verdere of wat uitdagendere bestemmingen 😉
10 maanden geleden
Reactie op Zoë94
Nou zeg, wat een onaardige reactie.. M’n zoontje heeft wel vaccinaties geha ...
Geniet lekker van je avontuur met je kleintje! Je kan niet vroeg beginnen om ze de wereld te laten ontdekken. Grootste cadeau wat je je familie kan geven. Je hebt niks nodig, alleen je borsten en lekker vers fruit en groente voor je kleintje in malediven. Zelfs als jij ziek bent kan je nog steeds borstvoeding geven. Maar dat word je helemaal niet! Geniet lekker! Liefs
2 maanden geleden
Ben je nou wel naar de Malediven gegaan? Zo ja, hoe was het? Is het een “go” of “no go” met een baby?
2 maanden geleden
Wij zijn deze zomer naar Canada gevlogen ging perfect
Top: koop de voorste plaatsen, wij vlogen klm dat heet dan comfort stoelen en dan rij 1, wel duur 100 euro per stoel enkel maar zo de moeite waard.
Alle ruimte voor je om te spelen en ons meisje is kort dus paste nog net in het bedje toen.
Echt een aanrader, moet er niet aan denken dat ze zonder ruimte voor 8 uur op schoot zou moeten zitten.
Ze heeft maar liefst 2 x een kwartier gehuild toen ze moe was.