6 Reacties
19 dagen geleden
Onze kindercardioloog gaf aan dat je xylometazoline voor kinderen kunt kopen en die dan verdunnen met zoutoplossing (verhouding 50/50) en dat je dit prima aan een newborn kunt geven, maar niet langer dan 7 dagen en 3x per dag.
Ikzelf heb het nog niet aangedurfd om dit te doen 😅
19 dagen geleden
Toen onze kleine 4 weken was bij de SEH geweest omdat ze bijna niet meer kon ademen. Wij hebben toen xylometazoline neusdruppels voorgeschreven gekregen. Sinds gisteren is ze weer zo vol. Dus gelijk het potje gepakt en werkt als een trein die druppels. Even wat gegoogld en zag dat ze het verkopen bij de Etos, dus daar straks maar even heen. Als je het niet meer dan 3x op een dag gebruikt kan het volgens mij geen kwaad
18 dagen geleden
Ik weet het antwoord niet voor dit specifieke medicijn, maar over het algemeen raden ze bij de meeste medicatie aan om met een huisarts te overleggen als kinderen jonger zijn dan 3 maanden omdat ze gewoon niet willen dat mensen zelf maar een beetje gaan aanrommelen bij zulke jonge baby's. Op de verpakking paracetamol zetpillen van Etos staat bijvoorbeeld ook dat je ze pas vanaf 3 maanden mag geven en anders eerst moet overleggen. Nou weten we van paracetamol dat je dat mag geven in bepaalde dosis, maar hoe dat men nesivine zit weet ik niet.