21 Reacties

vorige maand
In mijn opinie heb je het goed gedaan!!
Je zoontje gaat altijd voor, zeker in vreemde omgeving is rust vinden soms hartstikke lastig en dan is mama de beste plek om te zijn.
‘Oma’ ziet het misschien als haar recht om haar kleinkind vast te houden, maar (nogmaals in mijn ogen hoor, meningen verschillen op dit forum hehe) dat recht heeft flinke grenzen. Uiteindelijk is het zaak dat iedereen het leuk heeft op zo’n weekendje weg, inclusief jouw zoontje. Hij is geen huisdier of pop, maar een mens met behoeftes.
Sorry voor mijn rant haha. Anyway, hartstikke goed gedaan!

vorige maand
Wat is het toch met al die (schoon)ouders en hun perikelen? 😖😖 Volgens mij heb je gedaan wat goed is voor je kind, echt jammer dan voor haar dat ze dat lastig vindt. Natuurlijk hebben ze hem graag vast en het komt vast van een plek van liefde, maar dit gaat niet om hun dit gaat om je zoontje. Ik snap dat het een vervelende situatie is en je geen ruzie oid wilt maar stop met je rot voelen, je bent een topmama geweest ❤️

vorige maand
Helemaal eens met wat al gezegd is! Het cliché is echt waar: als ouder weet jij wat het beste is voor je kind. Ik begrijp de struggles helemaal. Bij ons helpt om op later moment met de (schoon)ouders erover te praten en uitleg te geven. En dan niet in de zin om verantwoording af te leggen.

vorige maand
Blijf vooral je eigen gevoel volgen! Jouw kindje had jou nu nodig en daar mag je volledig op vertrouwen.
Ik krijg altijd kriebels als anderen mijn dochter vast hebben en ik gewoon zie dat ze het niet fijn vindt. Misschien hou ik het in stand als ik haar dan weer snel bij me pak. Maar ik zou het zelf verschrikkelijk vinden als ik bij mensen gedropt zou worden waar ik me even niet prettig bij voel en ik dan maar moet blijven omdat zij dat graag willen. Echt niet!!
De fase van verlatingsangst begint nu ook, dus misschien vind je kindje dat ook lastig. Help hem vooral door jouw liefde te geven

vorige maand
Reactie op Loens24
Aanvullend: je hebt het super goed gedaan! Ik hoop ook dat je op 1 lijn met ...
Jazeker heeft hij ook gedaan 😊

vorige maand
Wat is dat toch met familieleden die altijd beter weten en jou als moeder slecht laten voelen…
Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben als jij! Onze dochter gebeurt dit ook vaak op verjaardagen en dan denken mensen dat ze bij hun wel rustig zal worden 🥲🥲🥲.
Zelfs een tante gehad die de handen van mijn man boos wegsloeg toen ze mijn dochter huilend vasthield terwijl ze duidelijk haar armpjes naar ons uitreikte. Nou die heb ik direct op dr plek gezet! Ook de opmerkingen dat je kindje moet wennen aan de drukte, omdat ze/hij niks gewend is want ze is de hele dag met mama/papa. 🤢
Jij weet het allerbeste wat goed is voor je kind en blijf trouw aan je intuïtie en moedergevoel, daar kan je nooit spijt van krijgen. 🩷🩷

vorige maand
Oh god, oma’s…
Ze weten t altijd zo goed en ‘vroeger deden we ook gewoon zus en zo’, en ‘maar hij is toch nog vrolijk..!
Je weet t als moeder zelf echt t beste en daar mag je gerust op vertrouwen. Dat zal vast een keer een aanvaring opleveren maar daarna snappen ze t vaak wel.

vorige maand
Reactie op _xkb
Pardon? Je claimt je kind? JOUW kind he... zij heeft precies nergens recht ...
Jazeker gelukkig wel 😊

vorige maand
Reactie op Lysanne1995x
Jazeker gelukkig wel 😊
Ik heb met mijn eerste kindje ooit ruzie met mijn moeder gehad omdat ze hem maar bleef overprikkelen en ik vervolgens avonden lang met een ontroostbaar kind zat. Daar had ik wat van gezegd en toen was het ook niet goed want ze mocht ook niks en blablabla. Toen heb ik even haarfijn uitgelegd dat het mijn kind is en zij zich dient aan te passen. Dat ze heus mag knuffelen en oppassen en wat dan ook, maar dat ik me er fijn bij moet voelen en dat we vooral naar ons kind keken/kijken. Heeft ook wel even wat gedoe gekost, maar nu gaat het super goed.
Je had niks anders kunnen doen, gewoon bij je punt blijven samen met je man. Heel fijn dat jullie elkaar hierin steunen!

vorige maand
Is de reactie van velen , vaak als we ergens zijn en ze hebben men dochter vast begint ze na enkele minuten te wenen , en ga ik ze direct weer overnemen , vaak krijg ik dan de opmerking het had mij misschien ook wel gelukt.
Ja dat kan goed zijn , maar ik ga ze niet 20minuten laten wenen in de hoop dat jij ze stil krijgt terwijl ik er naast zit en weet dat ze direct stopt. 😅
Uiteindelijk heb ik ze het is laten proberen werd ze alleen maar hysterischer van en nu als ze nog maar begint te jammeren brengen ze ze al naar mij 😂

vorige maand
Dankjewel allemaal lieve mama's
Voel me beter nu 😊
Ik wil geen ruzie maar ook geen oververmoeid en overprikkeld kindje

vorige maand
Je claimt je kind? Het is JOUW kind niet die van haar! Ze mag al blij zijn dat jullie mee zijn geweest op het weekendje! Als mijn schoonmoeder/vader of mijn ouders zo zouden denken zeg ik bekijk het maar met je weekendje. Mijn kind, mijn beslissing.
Aanvullend vind ik dat je super gehandeld hebt in het belang van jouzelf en je kindje en dat is het allerbelangrijkste! Ik hoop dat je man dezelfde gedachte heeft en je gesteund heeft tijdens dit conflict.
Je bent een super goede mama! Voel jezelf niet rot, degene die zich diep zou moeten schamen en zich rot zou moeten voelen is je schoonmoeder.
Ben trots op jezelf!❤️

vorige maand
Je claimt je kindje niet. Je gaat in op de gemoedstoestand en behoeften van je kindje en als zij dat niet begrijpt dan toch lekker niet? Wat een opmerking zeg.

vorige maand
Mensen moet echt eens ophouden met mom-shaming. Jij bent de moeder, anderen niet. Je zegt het zelf ook: jij weet wat goed voor je baby is, een ander heeft er niets over te zeggen.
Je handelt vanuit je moedergevoel, een oerinstinct. Iets wat eigenlijk meer toegejuicht zou moeten worden.
Niet onzeker worden, lieve mama. En je ook niet rot voelen. Je hebt echt het beste gedaan voor je baby. Baby’s en jonge kinderen hebben co-regulatie nodig, hun breintjes kunnen het nog niet zelf. Een ouder moet ze daar bij helpen. Dus, vooral zo door gaan en laat je niet gek maken door anderen, zelfs niet familie en vrienden.
Hoe staat je partner er in? Kun je bij hem steun vinden? 💕

vorige maand
Reactie op Pocalana
Mensen moet echt eens ophouden met mom-shaming. Jij bent de moeder, anderen ...
Ja zeker gelukkig steunt hij me hierin