46 Reacties

6 dagen geleden

Wij zoontje 15 maanden ook last van. Hij viel altijd aan de borst in slaap. (Ik zou 3 jaar thuis bijven maar door omstandigheden nu weer aan het werk 2 dagen) Deze dagen zijn een drama. Hij eet smorgends nauwelijks tot niets. Slapen lukt hem daar uiteraard ook niet en wilt constant nabijheid van 1 van de leidsters. Ik haal hem na max 6.5 uur weer op en duik dan samen met hem het bedje in. Hij heeft zijn slaap,zo hard nodig dus vind deze situatie zo moeilijk. Ik leef met je mee. Helaas geen tips voor je

6 dagen geleden

Reactie op NikkiFloor

Wij zoontje 15 maanden ook last van. Hij viel altijd aan de borst in slaap. ...
Hier maakt ze dagen van 8.30 tot 16.00 en ze heeft inderdaad ook veel nabijheid nodig. Het slapen hebben ze inderdaad zo hard nodig en ik voel me iedere keer verplicht haar op te halen maar ik moet ook gewoon werken. Bedankt voor het delen van je herkenning in ieder geval. 😊

5 dagen geleden

Klinkt misschien gek, maar als ze jou bellen en je moet haar halen en gaat vervolgens met haar samen slapen dat weet je kindje natuurlijk ook waardoor ze dat natuurlijk vaker gaat proberen.. Wellicht is het gewoon een fase. Ik zou mijn kindje daarvoor niet ophalen in ieder geval. (Zou ik ook niet kunne ivm werk)

3 dagen geleden

Reactie op anne55

Klinkt misschien gek, maar als ze jou bellen en je moet haar halen en gaat ...
Dit is zo’n typische opmerking… Het heeft niets met afdwingen te maken het gaat om connectie. Argh… irritant

3 dagen geleden

Reactie op maxime2809

Dit is zo’n typische opmerking… Het heeft niets met afdwingen te maken het ...
Ik vind deze reactie irritant. Je kunt toch niet altijd met je kindje in bed gaan liggen. Hij of zij zal toch moeten leren dat je er niet altijd bent.

3 dagen geleden

Jeetje wat heftig voor jullie beiden zo! Misschien is het een idee om een paar keer erbij te zijn als ze daar naar bed gaat om wat vertrouwen te creeren? Of een tshirt oid met jou geur meegeven voor in bed? (Kan je over het matrasje heen trekken)

3 dagen geleden

Reactie op anne55

Ik vind deze reactie irritant. Je kunt toch niet altijd met je kindje in be ...
Dat mogen ouders zelf beslissen of ze dat wel of niet altijd doen en staat los van hoe t op de opvang gaat. Maar jou eerdere reactie… Een kind doet dit niet bewust

2 dagen geleden

Reactie op Rosalindem

Dat mogen ouders zelf beslissen of ze dat wel of niet altijd doen en staat ...
Dat is niet wat ik zeg. Ik zeg alleen als dat je dat iedere doen zal het kind sowieso niet er aan wennen dat het alleen moet slapen. Dat besef hebben ze echt wel al bewust of onbewust. Ik merk dat zelf ook bij mijn kindje met bepaalde dingen. Ze vraagt toch om advies? Ik zeg niet dat ik de oplossing heb of dat wat ze doet dat ze dat niet moet doen. Dat moet ze zelf weten. Ik geef alleen mijn kijk er op ( wat niet gek is als je mensen vraagt om advies ) maar blijkbaar wil ze alleen maar horen dat ze haar kind vooral elke dag eerder moet halen en samen in bed moet slapen?? Ik zou zeggen begin thuis te oefenen met dat je kindje zelf kan slapen en zo langzaam opbouwen dat ze dat op andere plekken ook kan. Ik begrijp best dat ouders snachts slapen met hun kind. Maar de dutjes overdag begrijp ik niet goed. En dan meer omdat het voor jezelf ook niet praktisch is lijkt mij. Maar nogmaals iedereen moet het zelf weten. Er word om onze mening gevraagd en die geef ik.

2 dagen geleden

Mn andere berichtje is helaas niet verstuurd. Ik slaap ook samen met mn zoontje en ook de dutjes. Op de opvang slaapt hij wel zelf. Bij elke zorg persoon of situatie kunnen ze andere dingen rondom slaap en je hoeft absoluut als je dat niet wil thuis minder nabijheid te geven. Kan je in gesprek met de opvang om het zoveel mogelijk op thuis te laten lijken? Misschien is het een fase nu met meer verlatingsangst.

2 dagen geleden

Reactie op anne55

Dat is niet wat ik zeg. Ik zeg alleen als dat je dat iedere doen zal het k ...
Moet een kind alleen slapen dan? Wij hebben duidelijk een andere visie. En prima als jij dat geloofd over jou kindje you do you. Je hoeft absoluut je kind niet zelf alleen te leren slapen thuis zodat hij/zij dit op andere plekken ook kan. Staat er los van. En ik doe de dutjes ook samen met mn zoontje. Niet praktisch voor mijzelf? Tja als ik er zo over zou denken dan moet je geen kinderen nemen.

2 dagen geleden

Misschien is het een optie om een knuffeltje oid mee te geven met jouw luchtje eraan en dat die alleen mee in bed gaat? De opvang kan niet bieden wat jij je meisje geeft. Maar elke x ophalen is natuurlijk ook niet fijn (voor jezelf en dan leert zij ook niet te slapen bij de opvang). Mbt de opvang is het makkelijkst dat je haar ook gaat leren om zelfstandig te slapen. Maar dat is natuurlijk geheel een keuze voor jezelf waar jij je goed bij voelt. Ik werk zelf in de opvang en ik merk wel echt bij kindjes die samen slapen met ouder(s) het heel lang erg moeilijk kunnen hebben om (in) te slapen. Van de week was er nog een van dezelfde leeftijd. Die had misschien een half uur geslapen over de dag heen. Dat kindje was natuurlijk heel erg moe en zat zichzelf ook erg in de weg. Dit is natuurlijk erg vervelend voor dreumesen die hun slaap nog erg nodig hebben (en ouders en pedagogisch professionals).

2 dagen geleden

Hm lastig. Respect voor iedereen die alle slaapjes samen doet, ik zal er niet aan moeten denken. Daarnaast vind ik het zelf heel belangrijk dat mijn kind zelf wil/kan slapen. We leggen haar weg, ze pakt haar knuffel en ze draait haar om. Nooit geen problemen of strijd. Het is ook een wat bij de opvoeding hoort, zelf leren tot rust komen en in slaap vallen. Ik ben van mening dat er geen goed of fout is. Voor ieder werkt wat anders. Beide heeft voor en nadelen. Wel kan het inderdaad een bepaalde associatie zijn waardoor een kind op de opvang ook moeilijker slaapt, omdat het constante nabijheid gewend is. Als jullie thuis altijd samen slapen, voelt je kind: “Ik slaap met papa/mama, dat hoort zo.” Op de opvang is die vertrouwde slaapassociatie er niet, waardoor inslapen ineens moeilijk wordt. Ze kunnen best leren op de opvang wel alleen in slaap te vallen, maar zoiets kost wel tijd en moeite. Je zult met de opvang moeten overleggen wat haalbaar is. Anders misschien een halve dag afnemen als dit mogelijk is? Iets met je geur mee geven om te kijken of dat werkt?

2 dagen geleden

Reactie op Rosalindem

Moet een kind alleen slapen dan? Wij hebben duidelijk een andere visie. E ...
Jeetje. Je doet nu net alsof ik een of andere slechte moeder ben omdat ik mijn kind alleen laat slapen?! Sorry ik moet helaas 32 uur per week werken omdat ik het mij niet kan veroorloven om minder te werken, dus ik kan niet de hele dag met mijn kind slapen al zou ik dat willen. En als ik dan vrij ben en mijn kindje slaapt kan ik eindelijk even poetsen / opruimen. Want als mijn kindje wakker is gaat al mijn aandacht naar hem. Want een huishoudelijke hulp heb ik helaas ook niet. Iedereen doet het op zijn eigen manier. Maar je hoeft mij niet aan te vallen. Of het gevoel te geven dat ik mijn kind verwaarloos.

2 dagen geleden

Reactie op anne55

Jeetje. Je doet nu net alsof ik een of andere slechte moeder ben omdat ik m ...
Ik wil je allereerst bedanken voor je reactie want ik vroeg inderdaad om de ervaring van anderen. Ik snap niet goed hoe je erbij komt dat ik alleen wil horen dat ik mijn kind eerder op moet halen en samen moet slapen en niet open sta voor jouw visie. Dat heb ik niet geschreven namelijk. Ik moet ook werken en moet mijn huishouden dan weer in de tijd dat kind wakker is proppen, en in mijn vrije tijd doen. Zo doet iedereen het anders. Dat maakt niemand een slechte moeder. Ik snap goed waarom jij zelfstandig slapen belangrijk vindt. Maar ik kan mij daar nu niet in vinden. Dat betekent niet dat ik je reacties niet waardeer en misschien ligt daar de oplossing ook wel voor de toekomst. Vooralsnog hoop ik graag tips te lezen die aansluiten bij mijn visie. En dat is ook oké. Fijne avond

2 dagen geleden

Alle andere dames ook bedankt voor het reageren. Ze krijgt al een slaapzak mee van thuis en een knuffeltje, maar die was ik wel regelmatig. Ik zal eens nadenken over iets waar wat geur aan zit. Het is ook een paar weken heel goed gegaan dus misschien is het inderdaad erger nu vanwege de verlatingsangst. Die is nu wel echt heel heftig ook.

2 dagen geleden

Reactie op anne55

Dat is niet wat ik zeg. Ik zeg alleen als dat je dat iedere doen zal het k ...
No worries. Je hoeft niets te training. Zelfstandig en alleen slapen ontwikkeld zich vanzelf!

2 dagen geleden

Reactie op Rosalindem

Moet een kind alleen slapen dan? Wij hebben duidelijk een andere visie. E ...
Same. ❤️

2 dagen geleden

Reactie op Suznn

Misschien is het een optie om een knuffeltje oid mee te geven met jouw luch ...
Om te reageren op het laatste stukje van je bericht.. in Scandinavië draait het op de opvang om de kinderen en niet om het zo makkelijk mogen voor de ouders en pedagogisch werkers te maken. Kunnen ze hier nog wat van leren.

2 dagen geleden

Reactie op zara6

Hm lastig. Respect voor iedereen die alle slaapjes samen doet, ik zal er ni ...
Jullie denken dat rust creëeren en zelf in slaap vallen niet vanzelf ontwikkeld en je iets wegneemt bij je kind maar dat klopt niet het ontwikkeld zich wel vanzelf op het moment dat het kind er zelf klaar voor is. Een slaapkamer moet een veilige omgeving zijn ook de slaapkamer van het kind zelf. Maar je hoeft niets te trainen.

2 dagen geleden

Reactie op anne55

Jeetje. Je doet nu net alsof ik een of andere slechte moeder ben omdat ik m ...
Sorry maar jij doet precies hetzelfde.