15 Reacties

vorige maand
lekker doen wat voor jou goed voelt! soms is even eruit zijn uit je werk nodig om nieuwe inzichten te krijgen en dat kan dan zijn dat je toe bent aan een nieuwe uitdaging :). natuurlijk niet overhaast iets beslissen. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om het op je werk op te lossen en dat bespreekbaar te maken.

vorige maand
Vooral doen wat goed voelt en een gesprek is nog geen beslissing. Ik ben zelfs direct na mijn verlof gestart bij een nieuwe baan. Het is soms pittig omdat alles nieuw is en dat ik combinatie met een jong kind is soms veel. Maar merk ook dat ik het gevoel heb dat ik een leukere moeder ben nu ik een baan heb waar ik blij van word

vorige maand
Reactie op IlseSch
lekker doen wat voor jou goed voelt! soms is even eruit zijn uit je werk no ...
Ja ik denk dat het inderdaad voor nieuwe inzichten heeft gezorgd. Ik heb de situatie bespreekbaar gemaakt en zijn er excuses gemaakt, maar het is niet de eerste keer en daarbij vind ik het werk nu ook saai omdat ik weer terug ben waar ik ooit begonnen ben qua werkzaamheden.

vorige maand
Ik zat een beetje met hetzelfde dilemma als jij. Tijdens verlof van mijn oudste zelfs gesolliciteerd, maar kreeg uiteindelijk niet geboden wat ik gevraagd had (het kwam er niet eens bij in de buurt, terwijl het geen probleem zou zijn toen we de gesprekken in gingen). Daarom niet geaccepteerd en toen was ik wel weer even genezen van het willen solliciteren 😅
Tijdens het verlof van de jongste kreeg ik het weer en ben wederom gaan solliciteren. Helaas voelde het bedrijf voor mij niet goed en weer niet gedaan 🙈
Daarna weer gestart en kreeg vrijwel meteen te horen dat mijn functie ging vervallen! Nu was het dus geen keuze meer, maar moest ik wel.
Per 1 mei heb ik een nieuwe baan en ik zie er wel een beetje tegen op om daar te gaan starten, vooral vanwege het slaapgebrek en dat het veel energie kost. Anderzijds lijkt het mij echt een geweldige baan, dus ik hoop ook echt dat ik er weer energie van ga krijgen!
Doe vooral wat voor jou goed voelt en elders het gesprek aan gaan, als je een leuke vacature gezien hebt, kan geen kwaad toch?

vorige maand
Reactie op Smus
Ik zat een beetje met hetzelfde dilemma als jij. Tijdens verlof van mijn ou ...
Fijn dat je uitzicht hebt op een leuke baan, maar snap helemaal wat je zegt. Ik ben zelf ook nogal perfectionistisch dus ik weet nu al dat het mij veel energie gaat kosten om voor meer dan 100% mijn best te doen en dan inderdaad ook nog de gebroken nachten etc. Aan de andere kant denk ik van, wanneer is het dan wel een goed moment? Zo is er altijd wel wat😁

vorige maand
Ik ben ook hard op zoek. Vind mijn werk ook niet meer leuk sinds dat ik terug ben. Ik ben wel echt actief aan het solliciteren, maar de baan die ik graag wil daar zijn niet veel vacatures van. En anders word ik afgewezen op het hebben van te weinig ervaring. Helaas. Maar ik blijf het proberen.
Ik denk echt dat het voor mijzelf beter is om werk te hebben waar ik energie uit haal en plezier aan beleef, dan bekaf thuis te komen bij mijn kleintje.
Maar je kan het altijd proberen. Als je uitgenodigd word voor gesprek en je vind het toch niks, dan kan je altijd alsnog nee zeggen toch?

vorige maand
Ik ben deze week begonnen met een nieuwe baan. Vorig contract liep af maart 24, daarna genoten van zwangerschap en inmiddels 6 maanden mogen genieten van zoontje. In het afgelopen jaar goed na kunnen denken over wat ik wil en nu vol goede moed begonnen! Ik zou altijd je gevoel volgen en doen wat jij het beste acht. Succes met je keuze

vorige maand
Doen waar jij je goed bij voelt :). Het klinkt alsof je niet helemaal happy meer bent met je baan en tuurlijk is het spannend om zo’n stap te zetten icm een baby thuis. Zelf ben ik zwanger een nieuwe baan begonnen. En heb regelmatig gedacht, oh god.. waar ben ik nou aan begonnen. Want eigenlijk na mijn verlof dus praktisch een nieuwe baan begonnen mét een kleintje thuis. Nu ben ik echt heel blij dat ik die keuze heb gemaakt, want ik ben veel gelukkiger op mijn nieuwe werkplek.

vorige maand
Ik zou gewoon een solliciteren en kijken of je op gesprek wordt uitgenodigd en wat dan je gevoel er bij is. Mijn contract verliep tijdens mijn zwangerschap en werd niet verlengd, ik ben toen de kleine 4 maanden was begonnen met een nieuwe baan in een nieuwe branche en daarnaast tegelijkertijd een opleiding gestart. Ik vind het allemaal prima te doen tot nu toe. Ik heb er trouwens ook nog een meisje van bijna 2 bij rondlopen 🤭

vorige maand
Reactie op Mamanniek94
Ik zou gewoon een solliciteren en kijken of je op gesprek wordt uitgenodigd ...
Wauw respect! Ik bedenk me nu ook dat ik de keuze denk ik lastig vind omdat ik de collega's verder wel heel erg leuk vind, maar de werkzaamheden saai. Maarja, het is natuurlijk niet zo dat er ergens anders geen leuke/gezellige mensen werken😁

vorige maand
Reactie op Jaynerk
Wauw respect! Ik bedenk me nu ook dat ik de keuze denk ik lastig vind omdat ...
Haha snap ik! Leuke collega's is al de helft van een leuke baan! Maar inderdaad, ik had hele leuke collega's en op m'n nieuwe plek zijn ze zeker net zo gezellig! Komt allemaal goed 😘

vorige maand
Ik heb het gedaan bij mijn eerste alleen bij 3 maanden. Beste keus die ik ooit gemaakt heb. Is wel even wat regel werk maar dan heb je ook wat.
Ik ben wel van de horeca naar een kantoor baan gegaan dus dat was al een heel verschil, maar ben nu veel stabieler en vind mijn werk ook weer leuk, en dat werkt ook positief naar inmiddels 2 kindjes.

vorige maand
Ik ben na mijn verlof gestart bij een nieuwe werkgever. Dat betekende dat ik met verlof ging bij mijn oude baan en 4/5 maanden later startte met werken op een nieuwe plek. Het heeft mij veel gebracht, want op de oude werkplek was veel gezeik in het jaar voorafgaand aan de bevalling. Starten met een nieuwe baan kost veel energie en ja na verlof en met een moederhoofd misschien nog wel wat extra. Maar daar wen je snel genoeg aan en kom je vast goed doorheen. Ik ben super blij met mijn keus en ga weer met veel plezier naar mijn werk en wat is dat een verademing.