Hoi! Ik keek net op het topic over de eerste lachjes, had ik niet moeten doen 🤪 en heb behoefte aan bevestiging dat wij niet de enige zijn… mijn baby’tje van 8.5 weken oud is (nog) helemaal niet rustig en tevreden. De (borst)voeding is best een gedoe, hij spuugt veel, heeft krampjes, is na elke voeding hard aan het werk om te verwerken en ik kan hem nog geen 5 minuten wegleggen of hij begint te kreunen en persen en wordt wakker en begint te huilen (ook ‘s nachts dus we slapen chest to chest). Er is misschien twee keer naar me gelachen tot nu toe.
Mijn oudste zoontje had ook veel lichamelijk ongemak, maar daar ging het nu veel beter mee en die lachte de hele dag. Ze zijn op dezelfde dag geboren dus ik kan aan de hand van foto’s van 2 jaar geleden precies vergelijken. Merk dat ik mijn verwachtingen daarop had afgestemd, dat het nu wel een beetje voorbij zou zijn, en het lastig vind dat dat niet zo is 🫣 meer mama’s bij wie de leukere fase nog niet is aangebroken? Vinden jullie het ook (soms) zwaar?