11 Reacties

3 dagen geleden

Wat zielig! Mijn dochter is een aantal keren opgenomen met pseudokroep, zowel in Nederland als Marokko. Dat gebeurde iedere keer in de avond en nacht en hebben ze haar moeten behandelen met dexamethason en adrenaline. In Nederland zijn we een aantal keren weggestuurd “want aan pseudokroep kun je niet veel doen”. Ze heeft nu gelukkig al heel lang geen aanval meer gehad, maar schrikken is het wel!

3 dagen geleden

Mijn dochtertje heeft dit ook vanaf juni, in november zelfs 3x opgenomen geweest.. we hopen dat ze door de onderhoudspuf nu wat langer uit het ziekenhuis blijft. Slopend hè?

3 dagen geleden

Ze is hier niet opgenomen geweesr, maar wel ruim een maand lang op en af koorts gehad... uiteindelijk had ze meer dan 40 graden koorts ben ik naar de huisarts gegaan, die heeft antibiotica voorgeschreven omdat ze maar niet beter werd. Ze knapte daarmee snel op, afkloppen dat ze niet weer ziek word... volgende week moet ik weer werken na mijn vakantie, en zij dus naar de opvang. Hou mn hart vast

2 dagen geleden

Is ze niet ergens allergisch voor?!

2 dagen geleden

Wat toevallig. Bij ons precies hetzelfde. Het hele 1e jaar nooit ziek geweest. Oktober voor het eerst 5 dagen opgenomen geweest, bovenste luchtweg infectie bleek het te zijn. November weer hetzelfde geval qua opname. En tussendoor vaak bij spoed geweest. Het begon eigenlijk altijd met een verkoudheid wat gewoon normaal ging, daarna stapte het over naar benauwdheid. Het ZH heeft verteld dat hij overgevoelige luchtwegen heeft en daarom hebben we nu ook ventolin 2x pd en salbutamol voor nood. Hij heeft dit wel echt alleen na een verkoudheid, het is niet dat hij dagelijks benauwd is. Tot nu toe gaat het weer goed, ook na een verjaardag is het goed gegaan (het ging steeds na een verjaardag mis)

2 dagen geleden

Reactie op Romy Rachel

Wat toevallig. Bij ons precies hetzelfde. Het hele 1e jaar nooit ziek gewee ...
Gaat ook gepaard met zijn eczeem, wat trouwens weg is gegaan door de pufjes, dus dat is echt heeel fijn haha.. geen hormoonzalf meer nodig. Heeft jouw dochter ook last van eczeem?

gisteren

Reactie op Romy Rachel

Gaat ook gepaard met zijn eczeem, wat trouwens weg is gegaan door de pufjes ...
Bij ons hetzelfde. Inmiddels wel alles onder controle. Nu al een half jaar eczeem vrij na een bezoek aan de dermatoloog. Benauwdheid komt vooral bij weer wisselingen. Hier is het ook steeds de bovensteluchtweg. Ook veel hoesten. Wij gebruiken daar nu echte honing voor, wat ontstekingen remt. Een paar dagen een halve theelepel voor het slapen. Dit lijkt goed te werken. Verder een luchtbevochtiger op de kamer voor de luchtwegen.

18 uur geleden

Ik zou zeker aansturen op een uitgebreid allergie onderzoek

13 uur geleden

Reactie op zara6

Bij ons hetzelfde. Inmiddels wel alles onder controle. Nu al een half jaar ...
Ahhh ja.. maakt je wel echt onzeker hè? Ik ervaar het iniedergeval wel zo.. dat ik toch ergens nog bang ben om hem de buitenwereld in te doen, maar aan de andere kant wordt hij er natuurlijk ook sterker van. Laatste keer waren we ook echt met sirene en al naar het ziekenhuis gegaan, dat heeft toch iets gedaan met ons 😬 maar vertrouwen is er steeds meer inderdaad — met hoeveel tijd er tussen zit nu. Verder hoest hij eigenlijk nooit. Het is echt standaard aan het einde van een verkoudheid. Wij gebruiken nu gewoon waterbakjes en doen de verwarming niet aan. Welke luchtbevochtiger raad je aan? 😊

11 uur geleden

Reactie op Romy Rachel

Ahhh ja.. maakt je wel echt onzeker hè? Ik ervaar het iniedergeval wel zo.. ...
Ik heb die van alecto. Ik heb er ook een meter bij om de lucht vochtigheid van de kamer op te meten. Verder gebruik ik voor elk slaapje zoutoplossing. Hier ook met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Vreselijk. Maakt je zeker onzeker. Hier is het gelukkig wel bij 1 keer gebleven dat ze is opgenomen.

10 uur geleden

Hier ervaring met de oudste van 4. Met 4 maanden opgenomen met rs in ziekenhuis. Sindsdien salbutamol en qvar, moesten wij in het begin heel vaak gebruiken. Daarna alleen met de r in de maand en nu deze winter voor het proberen zonder. Elke verkoudheid heeft hij wel veel last met meestal oorontsteking. Ik moest hem altijd thuis houden van de opvang want dan was hij gewoon te ziek. Inmiddels ben ik al wat ervaring rijker en zie ik dat het beter wordt.