23 Reacties
6 dagen geleden
Hier ook nog niet meer dan papa, mama, ja en een beetje hallo (echt super schattig). Ik denk dat het heel normaal is.
6 dagen geleden
Reactie op Myrthe<3
Ja, hij liep op zn eerste verjaardag. Dat praten zal ook wel loslopen hoor. ...
Hier ook hoor. Zegt nog niks. M’n oudste die rolde net en kroop een beetje maar zei al twee drie woord zinnen. Nu m’n jongste loopt wat vroeger maar zegt geen woord. Brabbelt ook niet zo veel, doet z’n zus wel voor m😵💫 komt vanzelf.
5 dagen geleden
Reactie op MVJ2024
Hier nog helemaal niks, ook geen papa/mama of ja/nee.
Hier alleen ‘aaien’ als de kat voorbij loopt 🤣. Verder ook nog niks
5 dagen geleden
Hier ook alleen nog maar mama, verder heel veel babbelen. Loopt als een kieviet, dat weer wel. Ze snapt wel taal en dat vind ik belangrijker dan ze het al kan spreken
5 dagen geleden
Reactie op kimber1990
Hier alleen ‘aaien’ als de kat voorbij loopt 🤣. Verder ook nog niks
Haha ja dat zegt mijn dochter ook
3 dagen geleden
Hier ook veel gebrabbel, wat toontjes en onverstaanbare/geen-idee-wat-het-betekent woordjes. En een handvol echte woorden. “Hey” en “aai” zijn wel echt de 2 meest genoemde. Soms komt er een mama of papa tussendoor. En ze zegt hele dagen “dab” (niet “dat” want dat zegt ze wel heel bewust en gericht). Ze snapt daarentegen wel heel erg veel. Oh “ja” en “nejjj” (nee) doen t ook al heel goed 😂
2 dagen geleden
Reactie op Myrthe<3
Ja, hij liep op zn eerste verjaardag. Dat praten zal ook wel loslopen hoor. ...
De arts vertelde ons dat het vaak voorkomt dat kindjes die veel praten, later gaan lopen. Kindjes die minder praten, gaan juist vaak eerder lopen.
De ene kind richt zich meer op taal ontwikkeling en dan minder op motorische ontwikkeling en de ander richt zich meer op motorische ontwikkeling en dan minder op taal ontwikkeling.
Elk kind op zijn tijd!
2 dagen geleden
Reactie op linylia
De arts vertelde ons dat het vaak voorkomt dat kindjes die veel praten, lat ...
Dit is hier ook duidelijk te zien. Wel los lopen met 12 maanden maar qua spraak alleen mama en dada.
Mijn dochter doet wel veel gebaren en kan goed zingen. (Doet meerdere kinderliedjes goed op toon na neuriën) Ik lees en zing ook veel met haar. Ze vind dat wel leuk hoor maar ze gaat er niet meer of sneller door praten volgens mij.
Volgens mij is het op deze leeftijd belangrijker dat ze wat taalbegrip hebben. Vraag je bijvoorbeeld om iets te pakken wat het goed kent, begrijpt je kind dat dan.