24 Reacties

8 maanden geleden

Bij mijn dochtertje heeft het ook een tijd geduurd voordat ze brood at. Elke dag gaf ik haar een mini stukje brood (zonder korst) met boter in haar wang. Nu heeft ze eindelijk de smaak te pakken hahaa.

8 maanden geleden

Wij zijn hier 2 weken terug begonnen met korsten van supermarkt brood(tijger bruin of standaard bruin brood) hij sabbelt er lekker op los. Onze kleine man was toen 7 maanden

8 maanden geleden

Ik was ook heeeel bang voor brood. Ik ben begonnen met het brood in de melk dippen. Ik maakte brood klaar in een diep bord, en goot daar een laagje melk bij. Als het brood helemaal sompig was, legde ik het voor haar neer en kon ze het pakken. Het viel dan in haar mond al uit elkaar. Toen ben ik gestopt met de melk erbij en ben ik het brood heel licht gaan roosteren. Doordat je het roostert, wordt het niet zo’n deegbal in hun mond. Kleine stukje neergelegd met iets smeerbaars zoals boter of een beleg van de kleine keuken. In hele kleine stukjes. En nu durf ik het helemaal aan. Ik geef haar gewoon brood in het formaat van een postzegel ongeveer. Deze pakt ze zelf op, en stopt ze netjes in haar mond. Ze kauwt een beetje en slikt het door. Potjes met stukjes deed ik overigens al erg snel. Dat vond ik niet echt eng omdat het zo glad was door de rest van de groente.

8 maanden geleden

Misschien helpt het ook om je te verdiepen in de signalen van kokhalzen (niet gevaarlijk, deel van leren eten) en stikken (uiteraard wel gevaarlijk). Baby's zien er gewoon niet uit als ze leren eten, het helpt om te weten wat daarin normaal is (bijna alles 😁) en wanneer er wel iets aan de hand is.

8 maanden geleden

Hier bijna acht maanden en krijgt ook nog niks vasts, behalve potjes. Een maisvinger kan ze niks mee. Ze zit ook nog niet rechtop dus ik wacht nog maar even b

8 maanden geleden

Gelukkig hebben ze nog helemaal geen brood nodig. Granen/zout etc .. ik geef hoe dan ook geen brood tot zeker 1 jaar niet. Ik bak zelf brood dus vanaf dan weet ik wel wat er in zit haha. Los daarvan snapt mijn zoontje hapjes sowieso nog niet zo heel goed haha. Is vooral nog wel ontdekken..

8 maanden geleden

Brood gaat hier ook niet goed, maar pap met tarwe wel. 8+ potjes met stukjes gaat steeds beter.! Blijven proberen... zijn echt ultra zachte stukjes, heb t zelf ook geprobeerd 😅

8 maanden geleden

Hier juist geen potjes, maar wel bananen, komkommers, tomaten en brood. Als ik een potje aanbiedt dan komt alles er zo weer uitgelopen, hij snapt dat niet. Bij stukjes was dat eerst ook wel, maar inmiddels heeft hij het kauwen echt goed door. Tip voor jou: de app solid starts laat precies zien hoe je voedsel veilig kunt aanbieden bij welke leeftijd. Dit gebruik ik echt vaak (die feature is ook gratis). Door het in de hand te geven of zelf te laten pakken krijgen ze ook meer bewustzijn bij het eten en wordt de kans op stikken veel kleiner dan wanneer je het bijvoorbeeld in de mond stopt. Het is even spannend, maar zoals gezegd: verdiep je ook in de verschillen tussen stikken en kokhalzen. Het laatste hoort echt bij het leren eten (de kokhals reflex zit ook nog heel erg voor in de mond nu) en is juist een belangrijke skill, je kindje leert daardoor hoe ze zelf eten van achter in de mond naar voren kunnen krijgen. Moedig het ook aan en kuch gezellig mee😂

8 maanden geleden

Reactie op Bonnie03

Gelukkig hebben ze nog helemaal geen brood nodig. Granen/zout etc .. ik gee ...
Waar haal je vandaan dat ze geen granen nodig hebben? Het hoeft natuurlijk niet per se in de vorm van brood maar granen bevatten veel belangrijke voedingsstoffen.

8 maanden geleden

Brood is ook best lastig voor een baby. Dus als je baby nog geen stukken heeft gehad, zou ik daar niet mee beginnen. Waarom begin je niet met zoete aardappel goed gekookt? Zodat het in haar vingers bijna plet. Dit kan je ook doen met bloemkool en broccoli. En qua fruit begonnen wij met banaan of mango. Tip; download de app Solid starts, daar staat precies in hoe je eten kan aanbieden. Brood mag je dan, als ze het eten kunnen pakken en enigszins goed eten, eerst roosteren. Onze dochter begon met geroosterd brood. En eet sinds 1,5 week gewoon brood 😃

8 maanden geleden

Ik geef ook geen brood hoor.. geen gluten voordat hij 1 is. Daarna af en toe zuurdesem spelt brood. Ook hier vind hij stukjes nog niets maar bied het wel af en toe aan naast de hapjes die hij wel eet. Volgens de solid start app.

8 maanden geleden

Onze dochter vindt brood ook niet lekker. Spuugt het uit. Aardbeien vindt zij wel erg lekker in stukjes.

8 maanden geleden

Misschien banaan prakken.. koekje ging hier ook nog niet! Textuur moeten ze ook aan wennen

7 maanden geleden

Hier ook potjes en geprakt fruit. Brood gaat heel lastig en maisvingers etc ook (te droog). Het brood kan ze wel eten maar ze draait de hele tijd haar hoofd weg dus het is een strijd.

7 maanden geleden

Reactie op Beppie85

Onze dochter vindt brood ook niet lekker. Spuugt het uit. Aardbeien vindt z ...
Dacht dat aardbeien niet mocht tot 1 jaar? Of ben ik mis ?

7 maanden geleden

Ik geef onze dochter van 8 maanden ook alleen ‘‘s ochtends fruit 125gr en ‘‘s avonds 8 ijsblokjes groente en daarnaast nog 4 flessen melk. Af en toe krijgt ze een beetje yoghurt of ei maar niks qua brood, mais vingers of iets…

7 maanden geleden

Reactie op Sterretjex

Dacht dat aardbeien niet mocht tot 1 jaar? Of ben ik mis ?
Dat is inmiddels achterhaald. Je kunt ze dus rustig geven. Als je de haartjes goed eraf wast heb je de kleinste kans op een allergische reactie.

7 maanden geleden

Mijn zoontje eet potjes 12 maanden plus al kwa stukjes. Hij heeft ook al best veel tandjes. Maisstengels, kleine soepstengels, stukken komkommer, stukjes aardbei, stukjes banaan, kleine rijstwafeltjes etc ik geef hem wel altijd maar 1 ding. Zodra ik meer dingen neerleg dan gaat hij spelen. Dus bijvoorbeeld een (halve aardbei) en die doet die dan zelf pakken en naar z’n mondje

7 maanden geleden

Hier waren maissticks van Ella de perfecte overgang. Paar weken geoefend en toen ineens wilde hij wel stukjes brood met margarine en pindakaas

7 maanden geleden

Reactie op kimber1990

Hier waren maissticks van Ella de perfecte overgang. Paar weken geoefend en ...
Misschien zit je niet op ongevraagd advies te wachten, sorry dan alvast, maar margarine is echt vet slecht. Niet iedereen weet dat dus gewoon een tip van flip dat je beter roomboter kunt geven.