Hi, hoe zouden jullie omgaan met kraambezoek dat meerdere keren wil langskomen. Mijn man is inmiddels weer aan het werk en nu vraagt de zus van mijn schoonmoeder regelmatig of ze even naar de baby mag kijken ‘gewoon even snel’ en ‘is toch gezelliger dan alleen thuis’. Maar dat gaat natuurlijk altijd gepaard met een kopje thee. Voor de zwangerschap zagen we haar 1 x per jaar en verder nooit contact via de telefoon. Mijn schoonmoeder doet dit ook, ik heb al vaak terug geappt dat ik al plannen heb of dat ik behoefte heb even lekker met de baby te zijn. Maar dan staat ze gewoon voor de deur met op eigen initiatief gekochte boodschappen (sm komt sowieso 1 x per week langs ). Nu snap ik dat een schoonmoeder vaker langs kan komen (ze zegt overigens zelf dat ze vaak langs moet komen ivm de ‘binding’ met de baby). Maar een tante die ik nooit spreek die nu ineens zoveel interesse heeft vind ik lastig. Ook omdat ze beide mijn grens niet blijken te respecteren als ik aangeef geen bezoek te willen. Hebben jullie ideeën hoe hiermee om te gaan?