Binnenkort moet ik voor een onderzoek onder narcose.
Ik moet de 24 uur na mijn onderzoek al mijn gekolvde borstvoeding weggooien. Daarom moet ik redelijk snel een voorraad aan leggen om in ieder geval 12 voedingen klaar te hebben misschien wel meer.
Kan ik gewoon elke keer de andere borst kolven als m'n dochter klaar is met drinken van de andere borst?
Voorbeeld: dochter drinkt links, daarna Kolf ik rechts
En zijn er mensen die ervaring hebben met onderzoek onder narcose terwijl je bv geeft? Ik denk dat ik in het zkh bij de voorbereiding nog even af ga kolven zodat het niet op spanning staat als ik weer wakker wordt.
Geen ervaring mee. Wat je in ieder geval kunt doen is een uurtje na de laatste voeding kolven, dat 3 keer per dag voor een paar minuutjes. Als je dan iedere keer 30 ml ongeveer doet heb je eind van de dag 90 ml. Maar zo krijg je geen overproductie
Je zou een lactatiekundige kunnen vragen of je werkelijk 24 uur geen voeding mag geven. Ik weet natuurlijk niet waarvoor je onder narcose moet maar volgens mij mag je na de narcose wel gewoon voeding geven. En qua voeding inderdaad qat Marr zegt.
Lekschaal bij de andere borst tijdens het voeden? Dit heb ik de eerste 2 maanden gedaan. Ons dochtertje heeft altijd maar 1 kant gedronken. Ik heb niets gekolfd en op deze manier toch 2 liter in de diepvries liggen.
Hebben ze gezegd dat je vanwege de narcose niet mag voeden? Want dan hebben ze waarschijnlijk verkeerd advies gegeven. Zover ik weet mag je na narcose gewoon voeden: https://www.lareb.nl/mvm-kennis-pagina/Inhalatie-anesthetica-bij-narcose-tijdens-de-borstvoedingsperiode
Na mijn eerste bevalling ben ik ook onder narcose op de OK geweest en heb daarna gewoon gevoed.