5 Reacties
2 maanden geleden
Hier ook! Bij mij begon ze ook met klakken (vacuüm loslaten) en haar boeren waren best wel heel hard. Inmiddels poept ze eigenlijk bij bijna elke voeding dus daar komt in ieder geval een deel van het gespartel vandaan maar verder begrijp ik de onrust ook niet helaas.. volgende week maandag wil ik het met 12 weken even bespreken.
2 maanden geleden
Heel herkenbaar! Heeft mijn zoontje ook. Hij heeft wel verborgen reflux en ik denk dat het daar grotendeels door komt, want zn tongriempje en lipbandje zijn al gelaserd. We lopen al bij de osteopaat voor zijn verborgen reflux en maandag komt de fysiotherapie thuis, ook grotendeels omdat hij niet plat kan liggen vanwege de reflux maar ik hoop dat dat ook gaat helpen om wat rustiger te drinken aan de borst.
2 maanden geleden
Hier hetzelfde probleem, en gisteren is daarvoor de lactatiekundige langs geweest van het cb. Ook omdat onze baby het -2 lijntje volgt om te kijken of hij wel genoeg binnenkrijgt.
De melk komt bij mij direct als hij aanhapt en met een flinke stroom. Die kan hij inmiddels aan, maar daarna moet hij moeite doen en dat lijkt frustratie op te leveren. Zij raadde borstcompressie wanneer het spartelen begint aan en vóór het drinken de borst masseren om de vettige deeltjes wat los te krijgen dat die ook al snel komen en hij die ook goed binnen krijgt. Hopelijk gaat het dan beter en leert hij er zelf ook beter mee omgaan.
Om uit te sluiten dat het last van zijn buikje oid is, moest ik hem even aan de andere borst leggen tijdens het spartelen. Daar drinkt hij dan meteen eerst weer rustig en dus is het de melkstroom.
Ook tussentijds een boertje kan helpen, maar deze man is daar vaak te gefrustreerd voor.