12 Reacties

24 dagen geleden

Hi, hier ook heel erg.. sinds een week johannesbroodpitmeel door zn flesje gedaan & het is een andere baby. Misschien heb je t al geprobeerd maar zeg het toch even.. Vreselijk zielig bij die kleintjes 😩 Wij hebben ook tot een week geleden gescheiden geslapen omdat wij eigenlijk het zelfde hebben gehad. Hopelijk komt voor jullie als ouders ook wat rust, vooral als je ook al een kindje hebt rondlopen 🍀🙏 liefs

24 dagen geleden

Herkenbaar! Hier niet door Reflux, maar krampjes. Ww proberen overdag toch ergens wat tijd te hebben, en dan heeft een van ons twee haar dan maar vast. Wandeling bijvoorbeeld in de draagdoek. Zij blij en wij kunnen praten samen

24 dagen geleden

Hoi ! Kun je niet veilig samen slapen volgens de chest to chest methode van happy cosleeper op Instagram? Hier geen verborgen reflux maar zodra ik de kleine weg probeer te leggen begint hij wel enorm te kreunen en woelen waardoor zowel hij als ik niet slaap. Sinds ik met hem op mij slaap hebben we redelijke nachten . Ook overdag is hij moeilijk weg te leggen en heb ik hem eigenlijk de hele dag in de draagzak waardoor het me niet zo beperkt.

24 dagen geleden

Hier hetzelfde. Eerst leek het beter te gaan met aanpassingen zoals ander eten, anders voeden en het bedje schuin zetten. Helaas was dit van korte duur. Gisteren opnieuw bij de kinderarts geweest, omdat ons kindje (11w) amper slaapt en alle energie verdoet aan stoeien met de stille reflux klachten, wakker zijn en schreeuwen. Ze komt hierdoor nu ook al een maand niet genoeg aan. Heel herkenbaar wat je zegt hoor. Hier leven we ook langs elkaar heen als koppel en gaat alle tijd naar de baby. Er is amper tot geen tijd voor zelfzorg, huishouden, elkaar of ontspanning. Onhoudbare situatie op de lange duur en ongezond voor ons allemaal op fysiek- en mentaal vlak. Ik hoop ook dat we binnenkort meer inzicht en handvatten krijgen, zodat we haar kunnen helpen en in rustiger vaarwater terecht komen. Ik ben gefrustreerd en aan het einde van mijn latijn.

23 dagen geleden

Reactie op Boysmom__

Hi, hier ook heel erg.. sinds een week johannesbroodpitmeel door zn flesje ...
Hoeveel jbpm mag jij geven? Ik geef nu net geen heel schepje op 120 cc water maar merk echt geen verschil. En kreeg jouw kleine er geen kramp van en geen last van verstopping?

23 dagen geleden

Reactie op maria88x

Hoi ! Kun je niet veilig samen slapen volgens de chest to chest methode van ...
Dit hier idem dito.

22 dagen geleden

Hi ladies, kleine van mij is nu 6 weken en we kunnen haar idd dag en nacht bijna niet wegleggen , ze wordt binnen no time wakker omdat er melk omhoog komt. Ze slaapt verder wel goed op ons of in onze armen , huilt nauwelijks en komt goed uit. Ik twijfel of dit verborgen reflux is wat jullie noemen en of ik hiermee naar de huisarts moet?

22 dagen geleden

Reactie op Elsa1985

Hi ladies, kleine van mij is nu 6 weken en we kunnen haar idd dag en nacht ...
Hier is het hetzelfde. Alle baby’s hebben reflux, dat komt omdat het spijsverteringsstelsel nog niet volgroeid is en melk makkelijk terugvloeit. Bij verborgen reflux raakt de slokdarm dermate geïrriteerd dat je baby daar overduidelijk veel last van heeft. Vriendinnen met baby’s die dat hadden beschreven dat het baby’tje urenlang huilde van de pijn. Dat is hier niet. Zolang ik mijn zoontje overdag in de draagzak houd en ‘s nachts chest to chest met hem slaap is het te doen. Mijn zoontje van 2 had precies hetzelfde. Daarmee heb ik van alles geprobeerd om het te verbeteren (infacol, johannesbroodpitmeel, andere voeding, osteopaat, etc). Uiteindelijk zijn we bij de kinderarts beland en die concludeerde dat hij “ín bovengemiddelde mate” last had van baby ongemakken. Na een week of 10 werd het vanzelf beter. Dus daar ga ik nu ook weer vanuit.

22 dagen geleden

Reactie op maria88x

Hier is het hetzelfde. Alle baby’s hebben reflux, dat komt omdat het spijsv ...
Zoiets wilde ik ook schrijven. Mijn zoontje heeft ook last van de reflux. Maar hij huilt maar beperkt (mits ik m bijna de hele dag in de draagzak heb om te slapen en s nachts slapen we samen). Mijn dochter had verborgen reflux maar zij huilde de heeele dag en nacht. Ze had overigens ook koemelk en ei allergie. Maar de verborgen reflux deed haar ook echt pijn. Voedingen waren onrustig, ze was altijd ontroostbaar en sliep amper. Het is nu pittig om de hele dag met de baby te lopen. Zeker met nog een peuter, maar een groot verschil met hoeveel last zij ervan had. Ik hoop dat de kleine man nu rond 3/4 maanden zelf wat rustiger word en ik m soms kan wegleggen.

22 dagen geleden

De reflux is natuurlijk erg vervelend en ik hoop dat de kinderarts iets voor je kan doen. Zo sneu voor die kindjes :( Het langs elkaar heen leven... Tja. Is natuurlijk jammer maar is ook maar tijdelijk. Wij hebben dit met de eerste ook de eerste 3 maanden of zo gehad. Gaat weer over.

22 dagen geleden

Reactie op maria88x

Hier is het hetzelfde. Alle baby’s hebben reflux, dat komt omdat het spijsv ...
Oo super fijn om te horen dat het rond 10 weken beter ging!

22 dagen geleden

Reactie op Liesvr

Zoiets wilde ik ook schrijven. Mijn zoontje heeft ook last van de reflux. M ...
Wat fijn dat je zoontje “ minder” last heeft en hopelijk inderdaad rond de 10/12 weken verbetering:) nog even volhouden mama! We doen t goed!