14 Reacties
14 dagen geleden
Oooh wij hebben dit ook al 7 weken lang!! Ook uurtje of 22 tot 3/4 en daarna niet huilen maar onrustig! Wij snappen er ook echt niks meer van, ik volg even.
We hebben echt alles al geprobeerd, in de inbakerdoek, dan weer eruit. Bij ons liggen werkt helaas niet hier. Zelfs van voeding geswitched, maar tot nu toe heb verklaring! Zo naar, de nachten beginnen ons nu echt op te breken 😴
Onze oudste zoon sliep ook al vrij snel die 2 blokken door
14 dagen geleden
Klinkt als actieve slaap en is heel normaal, volwassenen komen in een soort slaapverlamming zodat ze hun dromen niet uitvoeren. Dit hebben babys nog niet dus die kunnen een deel van de slaap heel onrustig lijken terwijl ze gewoon slapen.
13 dagen geleden
Reactie op Laukers
Lijkt me niet toch? Want als we haar niet bij ons pakken gaat het miepen we ...
Als het over gaat in huilen is dat het niet nee, maar dat las ik niet eerst uit je verhaal
12 dagen geleden
Ik lees even mee, wij hebben dit ook met ons zoontje van 7 weken. Bijzonder dat zoveel hier tegen aan lopen. Geen gouden tip. Wij blijven het proberen en proberen het te sussen, soms slaapt hij dan 1-2 uurtjes waarna het echt wel klaar is. Dan is de keuze dat óf de dag begint óf dat hij zo nog 2 uur doorslaapt op mijn borst. Wij hebben sowieso een zoontje die zich moeilijk weg laat leggen. Ik hoor overal dat dat echt vanzelf anders/beter wordt en houd me hier aan vast. Maar frustrerend en vooral heeel vermoeiend (als in slaap te kort vermoeiend) is het zeker.
12 dagen geleden
Reactie op miesmies96
Ik lees even mee, wij hebben dit ook met ons zoontje van 7 weken. Bijzonder ...
Lastig is dat hè. Wij hebben ook nog een zoontje van bijna 2 waar ik bang voor ben dat hij wakker wordt als ik onze newborn te lang laat liggen miepen... soms denk ik, ik laat haar nog even liggen maar ben dan zo bang dat onze oudste wakker wordt... dat is laatst al 1x gebeurd dus vaak ben ikkan geneigd haar toch maar te pakken en nog even op m'n borst te laten slapen...
12 dagen geleden
Ik had een mini cursus gevolgd van Mildred - liefde van een moeder. Zij legt uit hoe slaap in elkaar zit en dat slaap verdeeld is in verschillende cyclussen. Wij kunnen deze cyclussen clusteren, een baby kan dit nog niet. Dit moeten ze nog leren. Maar ook wij worden 4-6x per nacht (onbewust) wakker.
Je ziet in de afbeelding (dooso.be) dat naarmate de nacht vordert, de slaapcyclussen veranderen. Je begint eerst met een inslaapfase van ongeveer 5 min, dan ga je door naar de lichte slaap (rem slaap/droomfase) daarna maak je de overgang naar de diepe slaap, dan lig je echt heel diep te slapen en worden alle zintuigen afgesloten, om vervolgens weer te belanden bij je remslaap (dan droom je) daarna word je kort wakker. Je ziet dat na 3/4 uur de diepe slaap niet meer voorkomt en dat de rem slaapjes langer worden, dus het actief dromen. Dit zijn lichte slaapjes, dus is het logisch dat ze dan sneller wakker worden. Je maakt in de nacht ook steeds meer cortisol (stress hormoon) aan om wakker te worden. Daarnaast kom jijzelf ook in die lichte fase terecht, dus hoor jij elk geluidje.
De reden dat ze op jou wel slapen, is omdat baby's volledig ontspannen en zich veilig moeten voelen om te kunnen slapen. En bij mama/papa is het veilig.. Ze zoeken jouw nabijheid.
Wat eventueel kan helpen is ervoor te zorgen dat je kamer ook in de ochtend pik donker is en wil je wat zien, gebruik maakt van warm/rood licht. Langer vasthouden voordat je ze weglegt en ze dus wat dieper slapen, kan ook werken. In slaap maken doe ik met de speen, zodra die uit haar mond valt, weet ik dat ze diep genoeg slaapt en dat ik haar weg kan leggen. Mijn dochter slaapt ook in een puckababy piep, zodat haar handjes haar niet wakker maken. Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar heel veel succes!