28 Reacties

22 dagen geleden

Ik heb precies het zelfde ! Lees graag mee

22 dagen geleden

Ik herken hetzelfde probleem, mijn zoontje is nu 7 weekjes oud. Zodra hij onrustig doet geef ik hem een speentje daarna kalmeert hij gelukkig

22 dagen geleden

Ik ervaar precies hetzelfde.. Mijn zoontje is maandag 7 weken

22 dagen geleden

Hier ook echt precies het zelfde!

22 dagen geleden

Ik heb dit ook, morgen 6 weken. Vaak komt er wel een scheetje of een boertje, misschien even een pauze nemen en dan verder gaan

22 dagen geleden

Hier ook precies hetzelfde!

22 dagen geleden

Zelfde hier! Kan zijn dat de melkstroom minder snel gaat zei m’n lactatie kundige

22 dagen geleden

Hier hetzelfde! Alleen drinkt hij aan de andere borst wel rustig als ik die daarna aanbiedt. Sowieso heeft hij al vanaf het begin een voorkeur en is de linkerborst altijd wat lastiger geweest. Heb ook geen idee wat het is!

22 dagen geleden

Ik herken het ook. De laatste week werd het erger en veel huilen tijdens het drinken. Donderdag ontdekte ik spruw. Nu heeft ze medicijnen en gaat het veel beter. Geen idee of dit de uiteindelijke oorzaak is geweest of dat het iets tijdelijks was.

22 dagen geleden

Exact hetzelfde hier, geen spruw…

22 dagen geleden

Hier ook precies hetzelfde! Mijn zoontje is 8 weken. Soms zit er een boertje vast, of vieze luier dan wil hij gewoon niet lekker rustig drinken. Ik heb indd ook begrepen dat de melk toestroom dan minder snel komt en hij daardoor meer moeite moet doen waardoor ze weer geïrriteerd kunnen raken. Speen wil onze kleine absoluut niet.

22 dagen geleden

Hier ook dezelfde ervaring.. dacht aan een te snelle toeschietreflex of juist te langzaam maar soms lijken het ook gewoon krampjes. We hebben dit vooral einde middag tot in de avond. Nachten en ochtenden gaan prima aan de borst..

22 dagen geleden

Reactie op Nathalie01

Zelfde hier! Kan zijn dat de melkstroom minder snel gaat zei m’n lactatie k ...
Dat zou idd kunnen. Na 10 minuten moeten ze meer moeite doen om er melk uit te krijgen natuurlijk. Gaf je lactatiedeskundige ook tips?

22 dagen geleden

Reactie op kimber1990

Hier ook dezelfde ervaring.. dacht aan een te snelle toeschietreflex of jui ...
Ja nu je het zegt is het inderdaad vooral einde middag en in de avond. Trouwens ook precies het moment waarop de krampjes het meest aanwezig zijn. Misschien heeft dat ermee te maken.

22 dagen geleden

Reactie op evasimone

Dat zou idd kunnen. Na 10 minuten moeten ze meer moeite doen om er melk uit ...
Borstcompressie en proberen grotere slokken te laten drinken door het strak maken van de huid. Dit ook zodat hij de 10 minuten die hij goed drinkt efficiënt pakt

22 dagen geleden

Mijn baby doet dit als er een boertje dwarszit

20 dagen geleden

Hier ook, maar eigenlijk dan altijd boertje/mondje of krampen.

19 dagen geleden

Ik herken het ook, en heb het als oververmoeidheid geïnterpreteerd… heel druk en onrustig maar eigenlijk gewoon heel moe, en hulp nodig om in slaap te vallen.

19 dagen geleden

Hier hetzelfde met onze dochter van 8 weken. Als ik haar rechtop houd, blijft ze even onrustig maar na een tijdje zakt het weg. Inderdaad laat ze dan ook wel vaak een boertje of hoor je het in haar buik borrelen.

19 dagen geleden

Ik heb exact hetzelfde bij mij blijft ze alleen daarna 2.5 uur krijsen en gillen tot het bijna tijd is voor de volgende voeding. Mijn energie is echt aan het opraken🥹... Het enige dat helpt is lopen met de draagdoek. Maar tussendoor even zitten en ze is klaar wakker en begint weer te gillen. Ik vermoed dat mijn toeschietreflex te hard is. Ik ga nog even 2 dagen afkolven en de voeding in een flesje geven.