11 Reacties
één maand geleden
Wat internet zegt. Hier zelf ook ervaren ( baby is nu 7 weken en de avonden lijken rustiger te worden).
Vooral in de avond en het begin van de nacht kunnen baby's erg onrustig gedrag vertonen. Dit is normaal. De 'huilpiek' ligt rond de leeftijd van zes à acht weken, daarna neemt de onrust bij baby's meestal vanzelf af.
één maand geleden
Same! Krampen, verwerken van de dag en gewoon moe.
Deze fase gaat ook weer voorbij. Ik laat haar lekker clusteren. Maar inderdaad de borst lijkt dan ook niet het antwoord. Ik probeer als de borst ook niet meer goed is haar gewoon rechtop op mijn borst te leggen. En niet meer teveel te verplaatsen want dat geeft steeds weer nieuwe prikkels waardoor ze niet in slaap valt.
één maand geleden
Van wat ik gelezen heb is het normaal dat baby’s ‘s avonds vaak een huiluurtje hebben (kan ook meerdere uren zijn). Ik merk het zelf ook dat mijn zoon veel onrustiger is ‘s avonds. Het vele drinken klinkt als clusteren, dit kan een voorbereiding zijn op de nacht. Veel kleine beetjes drinken zodat ze ‘s nachts langer kunnen slapen. Het is allemaal dus heel normaal baby gedrag.
één maand geleden
Hier hetzelfde overdag een super lief en tevreden meisje. Maar zo rond etenstijd of net erna heeft ze het even lastig. Dan kan ze het echt op een krijsen zetten, en wil ze vrij weinig. Uiteindelijk krijg ik haar wel weer rustig, soms door haar gewoon lekker tegen me aan te leggen. Of we maken de kipkep even warm in de magnetron voor op haar buikje. En bied ook nog wel eens de borst aan, soms wil ze dan toch nog even drinken. Het is het bekende huil uurtje wat ze dan ‘s avonds vaak kunnen hebben. Dus je bent niet de enige.