39 Reacties

vorig jaar

-meisje -15 weken 15 oktober bevallen 2 oktober uitgerekend -48cm / 3440kg - rolt nog niet probeert het wel Voor de rest ook nog niks.

vorig jaar

Jongetje 20 weken oud nu 70cm/10kg 2 tandjes Rolt sinds 2 dagen van rug naar buik Probeert te zitten (maar valt nog naar voren) Luistert naar zijn naam en volgt mensen

vorig jaar

Meisje bijna 21 weken oud 61cm/5900gr Hier geen tandjes Niet omrollen (wel op haar zij), Is bezig met leren kruipen (lees: knieën eronder zetten en afzetten maar handen gaan niet mee naar voren), Draait rondjes op haar rug en probeert te gaan zitten vanuit ligstand (lees: hoofd en schouders omhoog), Doet het liefst rechtop zitten en staan bij papa/mama (natuurlijk niet veel)

vorig jaar

Meisje 19 weken +- 5450 gram Gaat wel al op haar zij liggen en spelen / tummytime gaat goed Heeft al een paar weken afentoe schaterlach Moppert als iets niet gaat zoals zij wil

vorig jaar

- jongen - 21 weken oud - 69 centimeter/8 kilo - rolt van rug naar buik en van buik naar rug, kletst heel veel, schaterlachen en kan al zeker 10 seconden zonder ondersteuning rechtop zitten 😂🥺💙

vorig jaar

Jongen 20 weken +-6.5kg/65cm Rolt van buik naar rug en probeert van rug naar buik Oefent met zitten Pakt zijn voetjes vast Brabbelt en lacht veel Geen tandjes

vorig jaar

Leuk topic! - jongen - 17 weken oud (28 sept) - 68.5 cm, 8 kilo - sinds vandaag van buik naar rug rollen! Ook nog eens op zijn vaders verjaardag, wat wil je nog meer. En heeft het druk met zijn voetjes, heel veel lachen en gillen, herkent routines (fles pakken = stoppen met huilen). Lijkt zijn slaapcyclus te verlengen van 45 naar 60 min, want nu al 2x langere dutjes op zichzelf 🙌 koppelen vindt hij nog lastig. En kan aardig rechtop zitten & wil dit ook heel graag

vorig jaar

Jongen 18w6d Ik gok 65cm en 6,2kilo Hij kan rollen van rug naar buik en buik naar rug. Veel kletsen en schaterlachen Kan ergens tegenaan zitten, maar wil het liefst de hele tijd staan (maar dit beperken we want is natuurlijk nog niet zo goed, hij houdt het wel echt al lang vol) Nog geen tandjes in zicht maar stopt wel alles in z’n mond

vorig jaar

-meisje -20 weken oud -ik gok 65 cm en ruim 6kg -ze rolt al enkele weken van buik naar rug, en nu sinds een paar dagen van rug naar buik. Ze brabbelt veel. Kwijlt ook veel, lijkt erop dat de tandjes wel gaan komen. Ze wil continu zitten dus dit mogen we ook oefenen van de fysio

vorig jaar

Jongen 17w 5d 65 cm en 6000gram Tummytime met gemak een goede 20-30 minuten. Rollen van links naar rechts maar nog niet op zijn buik. Duwt zich naar voren tijdens tummy time (als in tijgeren om ergens naartoe te gaan). Zitten gaat ook steeds beter en kan al een goede 2 a 3 seconden zelf zitten. Praat en reageert graag, en lijkt zijn naam ook al heel goed te kennen.

vorig jaar

Reactie op Rileysmommy

Jongen 17w 5d 65 cm en 6000gram Tummytime met gemak een goede 20-30 minuten ...
Wat bedoel je met zelf zitten 2 a 3 seconde?

vorig jaar

Meisje 19 weken en 4 dagen Schatting: 65cm en rond 7 kilo? (Heb echt geen flauw idee. Cb is al aantal weken terug) Slapen doet ze erg goed. Zowel s nachts als haar dutjes. Allemaal in bed! Draait zich vaak op haar zij en wil graag draaien maar heeft daar toch nog wat hulp bij nodig. Kan gericht dingen pakken en goed vast houden. Vaak speen in en uit doen. Is een doorzetter wat betreft tummy time. Kan niet de hele tijd haar hoofd hoog houden maar blijft het toch steeds proberen (achter elkaar). Ze is nu alleen echt heel erg verkouden. Zo sneu is dat.

vorig jaar

Sorry, maar wat bedoelen jullie met "probeert te zitten, kan zonder ondersteuning rechtop zitten, kan een paar seconde zelf zitten"? Het ruggetje van een baby is pas sterk genoeg voor zitten als een baby zelf vanuit lig in een zit stand komt. Je kindje in een zit stand zetten en dan hopen dat ie zo blijft zitten is zo slecht voor het rugje en kun je beter niet oefenen... Volg hiervoor op insta https://www.instagram.com/baby.skills?igsh=eWlhbzZ2dGpnYjQ2 Sorry, ik wil niet de moeder maffia uithangen. Maar ik schrik hier wel een beetje van..

vorig jaar

Reactie op MamaJ2009

Sorry, maar wat bedoelen jullie met "probeert te zitten, kan zonder onderst ...
Mijn zoontje probeert altijd zelf rechtop te komen als hij ligt en zit het liefst ook in onze armen ipv liggen. Wij als ouders merken dat op en helpen hem vervolgens met zelfstandig zitten en dit lukt hem aardig en hij vind het ook helemaal geweldig. Elk kindje doet dingen op een eigen tempo en ik geloof ook dat ouders zelf het beste aanvoelen wat goed is voor hun kindje 😊💙

vorig jaar

Reactie op Britneysrls

Mijn zoontje probeert altijd zelf rechtop te komen als hij ligt en zit het ...
Mijn zoontje idem dito. Bovendien is er met mijn eerste zoontje ook niks aan de hand en hebben we hetzelfde gedaan, dus zal wel loslopen. We forceren daarintegen niks

vorig jaar

Reactie op LienSV

Meisje bijna 21 weken oud 61cm/5900gr Hier geen tandjes Niet omrollen (wel ...
Nou vandaag dus 2x van rug naar buik gerold, die had ik niet zien aankomen haha! Dus nieuw trucje erbij :)

vorig jaar

-Jongetje -bijna 19 weken -63 cm en 7 kilo -Sinds vandaag van rug naar buik rollen. -Gericht dingen pakken en stevig vasthouden. -Komen tandjes door. -Waneer hij zijn fles ziet en een slabbertje omgaat stopt hij gelijk met huilen. -lacht en brabbelt de hele dag🥹

11 maanden geleden

-zoontje -20 weken -momenteel geen idee hoe zwaar en groot. Rolt van buik naar rug. Bijt op mn vingers dus is bezig met tandjes maar zie nog niks. Kan voetjes vastpakken Begint te lachen als je fles voor zn neus houdt. Houdt fles soms zelf vast. Charmeur eerste klas Krijgt slappe lach van "in de manenschijn" en "klap eens in de handjes". En wordt heel graag gekietelt wat ook lijdt tot schaterlachjes😆 Hij duwt zich tijdens tummytime omhoog en leunt op zn knuistjes.

11 maanden geleden

Jongen 21 weken 65cm 6.5 kg Rolt van buik naar rug Rolt van rug naar buik Tilt billen omhoog al liggend Schateren en geluidjes maken Pakt gericht spulletjes Nog geen tandjes

11 maanden geleden

Jongen 19 weken oud 4440 gram/51 centimeter met de geboorte Nu 7850 gram/67 centimeter Rolt van rug naar buik, kan nog niet zelfstandig rechtop zitten, veel schaterlachen