15 Reacties
8 maanden geleden
Nee. Mijn dochters zijn de baas over hun lichaam en als ze die wil moeten ze dat zelf kiezen.
8 maanden geleden
Hier geen oorbellen tot een jaar of 7 minimaal, moet een eigen keuze zijn.
Ook om mee te nemen in je overweging om wel of geen oorbellen te laten zetten: kinderen groeien snel, de oortjes ook. Dus al zit het nu mooi in het midden, dan kan het over een paar jaar toch niet meer in het midden zitten omdat de huid net wat anders gegroeid is.
8 maanden geleden
Nee, iets met lichamelijke autonomie. Mijn dochter mag zelf de keuze maken.
8 maanden geleden
Ik zou wachten tot ze wat ouder is. Ik heb zelf heel veel gaatjes geschoten toen ik bij de juwelier werkte. En zoals eerder gezegd hier, de oortjes groeien nog zo veel dat plaatsbepaling best lastig is. Wat bij een baby het midden lijkt kan uiteindelijk veel te ver naar voren of achteren zitten als ze eenmaal ouder zijn. Daarnaast zit een baby moeilijk stil tijdens het schieten en zitten ze daarna constant aan hun oortjes waardoor ze de oorbel er ook makkelijk uit kunnen trekken en het dus opnieuw moet.
8 maanden geleden
Ik zou ook wachten... doe je het omdat jij het zo leuk vindt of omdat je baby het leuk vindt? De baby krijgt pijn, waarvan hij/zij die niet begrijpt of kan plaatsen, omdat jij iets leuk vindt. Als hij/zij hier zelf over kan beslissen, begrijpt hij/zij de pijn en dan kan hij/zij dit plaatsen en hier ook voorzichtig mee zijn. Kan me niet zo goed voorstellen waarom je een baby dat aan zou willen doen en wat hij/zij hier aan heeft.
8 maanden geleden
Nee zeker niet en die keuze gaan wij ook niet maken voor onze dochter. Als ze zelf graag oorbelletjes wil, dan kan ze die krijgen - maar dan moet ze hiervoor wel oud genoeg zijn. Snap, net als de rest, niet goed waarom je bij een baby oorbelletjes zou laten schieten.. ze hebben er zelf alleen maar ongemak van..
8 maanden geleden
Reactie op Lore_A
Ik zou ook wachten... doe je het omdat jij het zo leuk vindt of omdat je ba ...
Precies dit☝️voor wie doe je t nou eigenlijk? 🤷♀️Net zoals de rest wachten wij ook tot ze zelf aan kan geven dat ze ze wil. Naast dat zullen ze dan gepierct worden... Met schieten word er een stomp object door weefsel gejast... Vind je oor niet leuk...
8 maanden geleden
Nee zeker niet, vind het zielig en het is aan mijn dochter of ze later zelf oorbellen wil. Ik ga niet mijn dochter pijn doen omdat ik iets mooi zou vinden. Al moet ik zeggen dat ik het niet vind staan bij zo’n kleintje