3 Reacties

3 dagen geleden

mijn dochtertje kreeg met 14 maanden buisjes, ik denk zonder grap dat wij iedere 4/5 weken met oorontsteking bij de huisarts/kno arts zaten.. gewoon aangeven dat je graag buisjes wil en niet continu aan de antibiotica wil. meestal blijft dit een pijnpunt bij die kleintjes.. wel moet ik zeggen na de buisjes is het zon verschil gezien ze niet meer continu die pijn heeft!

3 dagen geleden

De kno arts kijkt eerst of er een oorzaak is dat er meerdere ontstekingen zijn. Als buisjes een oplossing is dan kan je daarvoor op de wachtlijst. Hier met 14 maanden ook buisjes. Hele verandering maar nog wel ontstekingen dus wil niet zeggen dat het dan weg is. Alleen hier is de constante druk niet meer aanwezig tussen z鈥檔 trommelvliezen. Maar het is dus net wat er aan mankeert of je in aanmerking komt voor buisjes

2 dagen geleden

Je kiest uiteindelijk zelf of je wel of geen buisjes wil laten plaatsen. Als je kindje buisjes heeft dan is de pijn 'weg' of minder. De druk op het trommelvlies is er door het buisje niet. Mijn zoontje moet wel bij elke oorontsteking ook met buisjes anti biotica druppels krijgen. We hebben inmiddels meerdere kuren achter de rug. Hij krijgt nu voor de 3e keer buisjes. Buisjes plaatsen is een routine ingreep. Je meldt je meestal in de ochtend voor de ingreep, kindjes gaan met ouder naar de ok. (Tenminste bij ons ziekenhuis) Als ie wakker wordt dan krijgt ie een ijsje en evt nog eten en daarna mag ie naar huis. Als ik nu zeg je krijgt buisjes dan zegt hij: krijg ik dan weer een ijsje? 馃