6 Reacties
12 dagen geleden
Niemand verwacht van een baby van 8 weken dat je zelfstandig kan slapen. Januari duurt nog bijna 2 maanden, dan is ie 2x zo oud als nu, er kan nog veel gebeuren in die tijd! Voor de opvang is het natuurlijk handig als je kindje zelfstandig kan slapen maar je kindje zal heus niet de eerste zijn die dat niet kan. Bij een vriendin van mij zeiden ze dat ongeveer de helft van de kindjes het kunnen als ze voor het eerst naar het kdv gaan... En de andere helft dus niet.
Hoe het zit qua lakentjes weet ik niet. Dat zou ik daar vragen.
12 dagen geleden
Heel begrijpelijk ik vond dat bij mijn eerste ook zo spannend! Maar bij de intake was een van de eerste vragen of ze onze kleine in slaap moesten wiegen. Heel veel kindjes hebben (zeker in het begin) nog wat hulp nodig bij in slaap vallen. Dat zijn ze echt gewend! Heel af en toe heeft mijn kleine van 2 ook nog wel is moeite of vind ie het te gezellig dan gaan ze er even bij zitten. Ik begrijp je helemaal maar komt vast goed. Hopelijk kun je dit alvast bespreken bij de intake zodat het alvast wat rust geeft.
12 dagen geleden
Toen ik nog in de opvang werkte deden wij de baby's onder een strak lakentje in een bedje leggen of in de wagen behalve als ze al gewend waren aan een slaapzak en los liggen. Zelfstandig in slaap vallen wordt nooit verwacht van een paar maanden oude baby, ik bleef altijd in de kamer tor de baby sliep of de kinderwagen wiegen tot de baby sliep. Een half uur na elke voeding omhoog houden is normaal geen tijd voor, een wipstoel was mijn oplossing en vergeet niet dat je baby dan alweer wat ouder is dus waarschijnlijk minder last heeft dan nu. De eerste weken is het voor leidster en baby even wennen maar vooral als je kind 2 of meer dagen naar de opvang gaat zijn ze zo gewend! (1 dag in de week opvang raad ik af omdat het lang duurt voor ze wat wennen aan de omgeving en leidsters).
Als je een goed gevoel hebt bij de opvang zal het goed komen, ga altijd op je gevoel af. Baby's kunnen zich goed aanpassen maar als het niet goed voelt zit je niet op de juiste plek, o en huilend weglopen bij de opvang de eerste keren is heel normaal hoef je je niet opgelaten over te voelen!
11 dagen geleden
Het veilig slapen protocol zegt dat baby’s in een slaapzak moeten slapen in een verder leeg bed.. dus ik zou iig vragen hoe de opvang daar mee omgaat? Zijn er bijv formulieren die je kan tekenen om je baby bijv onder een laken of ingebakerd mag laten slapen.. en wij wiegen met liefde de baby’s in slaap. Ene baby slaapt al zelfstandig en andere niet. En het omhoog houden van de baby ligt er maar net aan hoe groot de groep is en of daar dan tijd voor is idd.. anders doen wij ze ook even in de wipstoel :)