33 Reacties

2 maanden geleden
Ik moet zeggen ik ben er helemaal uit en elk kindje is anders natuurlijk maar mijn oudste zoon wordt bijna 6 en dan denk ik hoe deed ik het toen ook al weer🤣.. nu drinkt de mijne nog steeds 5 flesjes..2 x 180 en 3 150 en sochtends klein beetje fruit en savonds klein beetje groente ( nog niet elke dag 2x per dag hoor) ben net pas wat begonnen ... Denk echt oh ja wanneer pap of broodje of wanneer fles minder 🤣😅

2 maanden geleden
Reactie op L1310
Ik heb dat over de 600ml nog nooit eerder gehoord. Bij onze oudste hebben w ...
Ja ik vind dit dus ook zo raar….

2 maanden geleden
Volg cb zei ook tegen mij straks heeft hij genoeg aan 500 of 600 ml. Nu ook nog 5 flessen van 180

2 maanden geleden
Hier drinkt ze 3x 180 als ze er niks naast eet. Maar na haar fruit hapje (2 ijsblokjes) krijgt ze 150 en ook na het avondeten voor nu ook nog 2 ijsblokjes dan ook 150! Denk als ze echt brood etc gaan eten dat je meer gaat afbouwen. Mijn zoontje is 10 dus ben er ook echt helemaal uit. Maar ik kijk ook een beetje naar wat m’n dochtertje zelf aangeeft. Als ze vol zit laat ze dat wel merken.

2 maanden geleden
Op de nutrilon 2 verpakking staat tussen de 6 en 8 maar 3/4 flessen. Onze dochter kreeg normaal 4 flessen van Nutrilon 1, maar de laatste tijd kwam ze ook snachts, dus werden het 5 flessen. Nu we over zijn naar nutrilon 2 lijkt ze weer genoeg te hebben aan 4 flessen, alsof het beter vult. Ik had wel nog 3 nutrilon 1 flessen achter de hand voor de eerste nachten, voor het geval ze nog wel voor een 5e fles kwam, dan konden we nog een fles van Nutrilon 1 erbij geven. Maar dat was na één keer al niet meer nodig.

2 maanden geleden
Reactie op tientje1984
Volg cb zei ook tegen mij straks heeft hij genoeg aan 500 of 600 ml. Nu ook ...
Straks genoeg hebben aan 500-600ml klopt natuurlijk wel. Als je kindje meer hapjes gaat eten, gaat het minder drinken. Maar dat ze max 600ml per dag mogen heb ik nog nergens teruggevonden.

2 maanden geleden
Reactie op L1310
Straks genoeg hebben aan 500-600ml klopt natuurlijk wel. Als je kindje meer ...
Denk dat dat misschien vanzelf gaat? Als je uitbreid met hapjes?

2 maanden geleden
Bij onze zoon (nu 2) verviel vanzelf de fles rond 15.00 en ook die van nacht. Weet zo niet meer de volgorde welke eerst.
Zodra ze steeds meer eten vervalt het vanzelf. Melk blijft tot ze 1 jr zijn altijd 'hoofd'.
Maar je kan op den duur wanneer hapjes goed gaat en je die uitbreid dan de flessen kleiner maken op de middag/nacht.

vorige maand
Jaaa ik denk ook wel dat we het vanzelf gaan zien.
Tot nu toe drinkt hij alles nog uit van flessen. Af en toe laat hij een beetje melk staan. Ben nu wel de hoeveelheid hapjes aan het ophogen.
Hij zal vanzelf minder gaan drinken. Denk dat ik eerst ga kijken om met etenstijd een maaltijd te geven en die fles weg te laten. Eens kijken hoe hij het daarmee doet.
Brood zijn we nog allemaal net aan het proberen.

vorige maand
Het cb heeft mij nog nooit zulke voedingsadviezen opgelegd. Onze zoon krijgt gewoon 5x 180+6 opvolgmelk nr. 2 en hij eet nog geen vaste voeding. Het afbouwen van flessen ging bij onze oudste vrij natuurlijk. Zodra er meer vaste voeding wordt gegeten is er minder melk nodig, dus vervalt er steeds een fles. Volg je kind, dan komt het wel goed.

vorige maand
Ik ga niet naar opvolgmelk. Vind ik heel commercieel. Ook bij m'n oudste gewoon tot een jaar voeding nummer één. Volgens mij is de opvolging puur vanwege commerciële doeleinden. Vanaf dan mogen ze ermee gaan adverteren, dat mag namelijk niet met nummer één. Ook zit er meer suiker in.
Bij mijn oudste zag ik dat wanneer hij wat brood kreeg, hij ook wat minder flessen ging drinken of in ieder geval de hoeveelheid minder. Wanneer mijn jongste ook aardappels d'r bij gaat krijgen, en dus brood, ga ik z'n middag steeds wat minderen. Dan zou hij op drie flessen komen . En rond de 10 maanden naar twee flessen denk ik.
Hij drinkt nu vier flessen van 180. Momenteel geregeld niet op, dus hij zit een beetje die overgang.