16 Reacties

één maand geleden

Kun je geen ouderschapsverlof opnemen? Ik ga namelijk pas weer werken als mn zoontje 6 maanden is, dat vind ik wel heel prettig.

één maand geleden

Reactie op suus2024suus

Kun je geen ouderschapsverlof opnemen? Ik ga namelijk pas weer werken als m ...
Dit! Doe ik ook! En ja, liefst zou ik ook huismoeder willen worden haha, maar dat zullen de hormonen wel zijn. Ben wel heel blij dat ik pas ga werken als mijn dochter ongeveer 6 maanden is 💕🙏🏼

één maand geleden

Reactie op suus2024suus

Kun je geen ouderschapsverlof opnemen? Ik ga namelijk pas weer werken als m ...
Ik neem een dag per week ouderschapsverlof op juist zodat ik z'n eerste levensjaar maar 2 dagen hoef te werken en niet 3 :)

één maand geleden

Ik herken deels... Mijn oudste zoontje ( nu 5) ging met 2.5 week al na opvang vond dit lastig... Ook voor mezelf fysiek was het toch wel pittig om weer 3 dagen op boerderij te gaan werken.. nu is het zo dat we niet eerder opvang hebben dan begin jan dus neem wat vakantie dagen op einde van jaar zodat ik pas kan hoef te beginnen... Dus hij is dit keer 4 maanden als die na opvang gaat... Miss schilt het voor me🙈wordt sowieso huilen voor deze moeke 🤣... Het is wel dubbel bij mij aan ene kant kan ik niet wachten om weer aan werk te gaan... Heerlijk op de (zorg)boerderij met de mensen en ff geen mama zijn ...klinkt miss raar🙈 onder de mensen collegas heerlijk.. Aan andere kant wil ik ook thuis zijn natuurlijk... Maar goed werk maar 3 dagen in week dus valt mee...

één maand geleden

Reactie op pegg1989

Ik herken deels... Mijn oudste zoontje ( nu 5) ging met 2.5 week al na opva ...
*bedoel 2.5 maand ging de oudste na de opvang 😅🤣 #iets met slaaptekort haha

één maand geleden

Reactie op pegg1989

*bedoel 2.5 maand ging de oudste na de opvang 😅🤣 #iets met slaaptekort ha ...
Hahaha gelukkig maar ik had al medelijden met je!

één maand geleden

Reactie op pegg1989

Ik herken deels... Mijn oudste zoontje ( nu 5) ging met 2.5 week al na opva ...
Ik herken wat je schrijft trouwens, het duale heb ik ook wel! Op slechte dagen kan ik jaloers zijn op m'n man die lekker naar werk kan en op goede dagen kan ik huilen omdat er een dag komt dat ik weer aan het werk moet

één maand geleden

Aah snap wel wat je bedoelt. Ik zou er nu niet aan moeten denken om te werken maar weet dat ik over 1 maand weer sta te springen 🤣. Ik ga weer werken als hij 5 maanden is. Op begeven moment mis ik echt de uitdaging en het hersenwerk.

één maand geleden

Ja vreselijk. Ik heb ook overwogen om ontslag te nemen, maar wil volgend jaar echt een huis kopen en dat wordt met 1 inkomen toch lastig. Ik heb wel mijn verlof aangepast en neem nu alles in 1 keer op. Dus ga pas werken als hij 5 maanden is. Ik geef ook BV en mag dus ook 1/4 deel van mijn werk tijd naar huis om te voeden. Dat is wel heel fijn want mijn werk is op 4 min rijden.

één maand geleden

Reactie op Mommytobe1008

Aah snap wel wat je bedoelt. Ik zou er nu niet aan moeten denken om te werk ...
Ja ik vermoed dat ik dat ook ga missen uiteindelijk! Dus dat vertel ik mezelf maar extra vaak en probeer er nu nog niet aan te denken ;)

één maand geleden

Reactie op Bonnie03

Ja vreselijk. Ik heb ook overwogen om ontslag te nemen, maar wil volgend ja ...
Wat fijn dat je werk zo dichtbij zit zeg!

één maand geleden

Reactie op Mirjam124

Wat fijn dat je werk zo dichtbij zit zeg!
Ja echt heel fijn!

één maand geleden

Heel herkenbaar! Ik heb nu net mijn tweede kindje gekregen en vind deze verlofperiode heeeeerlijk Ik kan me bij mijn eerste herinneren dat ik het echt verschrikkelijk vond om weer te gaan werken. De laatste week heb ik alleen maar gehuild omdat ik geen afscheid wilde nemen van deze bijzondere periode. Maar eerlijk, een week later was ik al weer helemaal gewend en wist ik niet meer beter. Mijn dochter deed het heel goed op de opvang, de juffen daar waren echt super lief. Ook vond ik het heel leuk om te zien dat de ontwikkeling toen heel snel ging omdat ze andere prikkels kreeg dan ik thuis haar kan bieden. En mijn baan was/is heel leuk en kolven liep soepel. Ik hou me vast dat het deze keer vast vergelijkbaar gaat zijn. En zo niet, neem ik nog wat extra vrij. Maar ik kan het me niet voorstellen. Je baby is nu echt nog heel klein en het duurt voor jou nog even voordat je weer moet. Geniet vooral nu van deze periode ♥️

één maand geleden

Reactie op MamaJ2009

Heel herkenbaar! Ik heb nu net mijn tweede kindje gekregen en vind deze ver ...
Dankjewel ❤️

één maand geleden

Dat herken ik van nu en vorige keer. Pas ander halve week voor ik moest werken was er ineens ruimte in mijn hoofd dat ik dacht goh ik heb best wel weer zin om te werken. En nu denk ik weer bleggg moet er nog niet aan denken 🫢 komt vast straks weer goed dat ik wel weer zin heb :)

25 dagen geleden

Heel herkenbaar bij de eerste dacht ik precies zo. Keek er enorm tegenop. Toen het zover was wende het best snel. Ik vind mijn werk heel leuk en mij maakt het echt een leukere mama als ik werk denk ik. (Ik ben de afgelopen jaren wel minder gaan werken van 4 dagen naar 2,5) Wat hielp was de lieve gastouder en de tevreden baby. Onze oudste gaat nog steeds met veel plezier naar haar toe. Nu geniet ik onwijs van het verlof. Ik ga pas in februari terug naar het werk, de oudste mag dan naar school en onze kleine meid gaat naar de zelfde gastouder.