42 Reacties

18 dagen geleden

Reactie op Babymamaaa

Ik zit ook in hetzelfde schuitje! Ben al wel bezig met solliciteren en wil ...
Oh wat goed, op wat voor functies ben je aan het solliciteren? En ja wil graag thuiswerken, nog een beetje moeite met de kleine achter te laten haha. Daarom ga ik ook parttime werken, jij? Ik dacht inderdaad ook aan klantenservice maar tot mijn verbazing zijn er veel vacatures dat je toch veel naar kantoor moet

18 dagen geleden

Reactie op Knutje17

Oh wat goed, op wat voor functies ben je aan het solliciteren? En ja wil g ...
Ik solliciteer op functies als office manager, secretariaat etc. Ik wil juist niet thuis werken 😂 Voor mijn mentale gezondheid is het wat beter dat ik meer zie dan de muren van ons huis en meer onder de mens ben merk ik. Het liefst wil ik 2 dagen aan de slag, maar voor deze functies zijn het toch wel vaker vacatures voor 24 uur. Oh echt! Dat zou je niet denken met klantenservice. Sta je ook open om gedeeltelijk thuis te werken? Je kan altijd nog influencer worden 😂 Gaat snel tegenwoordig.

18 dagen geleden

Reactie op Knutje17

Oh wat goed, op wat voor functies ben je aan het solliciteren? En ja wil g ...
Thuiswerken wil ik ook graag, heb helaas geen diploma’s en voor veel heb je toch een diploma voor nodig😞

18 dagen geleden

Reactie op Babymamaaa

Ik solliciteer op functies als office manager, secretariaat etc. Ik wil jui ...
Wat leuk! Kan me wel voorstellen dat je lekker de deur uit wil haha Goed idee van influencer 😂😂

17 dagen geleden

Reactie op Babymamaaa

Ik solliciteer op functies als office manager, secretariaat etc. Ik wil jui ...
Nou update: alle klantenservice baantjes vanuit “huis” zijn toch gedeeltelijk vanuit kantoor. Als ik dan toch m’n kleintje moet missen dan ga ik wat leukers zoeken. Heb nu gesolliciteerd bij bedrijven redelijk in de buurt, voor iets van administratie. 🤞🏽🤞🏽

17 dagen geleden

Helaas zit ik ook in de zelfde situatie, contract niet verlengd tijdens mijn verlof. Vind het ook lastig geef ook borstvoeding inderdaad, dus kolven zal tijdens het werk ook moeten en ik zou ook graag als nog wat ouderschapsverlof opnemen. En dan dus een nieuwe baan combineren met het ouderschap dat zal ook wel even flink wennen en inkomen zijn

17 dagen geleden

Ik lees dat veel dames willen thuis werken zodat ze met de kleine kunnen zijn, maar in mijn ervaring kun je echt niet thuis ‘werken’ en voor je kleine zorgen. Je zal alsnog oppas moeten regelen. Al helemaal klantenservice banen worden streng gemonitord hoe lang er tijd zit tussen 2 telefoontjes etc. Dus als dat de reden is dat je wil thuis werken zou ik wel even her overwegen..

16 dagen geleden

Reactie op Loesz92

Ik lees dat veel dames willen thuis werken zodat ze met de kleine kunnen zi ...
Ik kan dit beamen. Bij de eerste heb ik een paar maanden 1 dag thuis gewerkt omdat hij nog niet naar de opvang kon. Maar ik kwam echt niet aan mijn werk toe. Al heb je een hele rustige baby, je let toch steeds op je baby en minder op je werk. “Even” voeden tussendoor kost ook al snel minimaal 30 minuten. Dat kan je moeilijk allemaal in de baas zijn tijd gaan doen

16 dagen geleden

Reactie op Zonnenbloempje

Helaas zit ik ook in de zelfde situatie, contract niet verlengd tijdens mij ...
Oh wat lastig. Kan je ouderschapsverlof alsnog opnemen ondanks je ontslag? Heb jij al wat op het oog?

16 dagen geleden

Reactie op Loesz92

Ik lees dat veel dames willen thuis werken zodat ze met de kleine kunnen zi ...
Ik heb gelukkig nog een partner thuis dus kan lekker in mijn pauzes naar de baby toe Maar helaas zie ik vacatures waarbij je alsnog naar kantoor moet

16 dagen geleden

Reactie op Knutje17

Nou update: alle klantenservice baantjes vanuit “huis” zijn toch gedeelteli ...
Administratie is top hoor! Vaak kun je dan ook thuiswerken. En het zijn vaak wel leuke functies, niet al te moeilijk 😂 Heb het idee dat mijn brein nu echt een zeef is

16 dagen geleden

Reactie op Babymamaaa

Administratie is top hoor! Vaak kun je dan ook thuiswerken. En het zijn vaa ...
Nou precies!! Echt geen verstand nu 😂

12 dagen geleden

Reactie op Knutje17

Nou precies!! Echt geen verstand nu 😂
Ik vind solliciteren daarom ook wel pittig. Heb er eigenlijk geen zin in 😅😂Jezelf helemaal moet verkopen, terwijl je eigenlijk nergens aan kunt denken behalve de baby en je eigen vermoeidheid🫠

12 dagen geleden

Reactie op Sarah55

Hier ook! ☺️ Wil graag vanuit huis werken en ben op zoek naar een nieuwe ba ...
Ik wil dit ook zo graag!!

12 dagen geleden

Ik zie dat veel mensen hier graag thuis willen werken om meer bij hun baby te zijn. En geloof me, ik snap dat heeeeel goed als je je kleine pukkie nu ziet. Maar als iemand die dat gedaan heeft: het is een eenzaam leven hoor. Nooit een andere volwassene zien overdag en s avonds met je baby bezig zijn. Je krijgt dan weinig input van andere mensen en dat werkt enorm isolerend.

12 dagen geleden

Reactie op L1310

Ik zie dat veel mensen hier graag thuis willen werken om meer bij hun baby ...
Hoelang heb jij op deze manier zo gewerkt? Ik zat zelf te denken aan maximaal 6 maanden omdat ik ook borstvoeding geef dus dan geen gedoe heb met kolf spullen meeslepen naar kantoor Maar daarna lijkt het me ook lekker om de deur uit te zijn inderdaad

12 dagen geleden

Reactie op Babymamaaa

Ik vind solliciteren daarom ook wel pittig. Heb er eigenlijk geen zin in 😅 ...
Yup 😂 jij al iets gevonden?

11 dagen geleden

Reactie op Knutje17

Hoelang heb jij op deze manier zo gewerkt? Ik zat zelf te denken aan maxim ...
Sinds het begin van de pandemie, dus 4 jaar en 7 maanden inmiddels. 😅 Nou is het niet alleen maar erg hoor. Ik ben tijdens de zwangerschap altijd erg moe en dan is thuiswerken lekker, en ik ben in die tijd 23 maanden zwanger geweest (2 volledige zwangerschappen en een zwangerschap die helaas vroegtijdig tot een einde kwam), en heb dus al een keer eerder de babytijd ook thuis gedaan en nu weer, wat ook wel heel erg fijne kanten heeft. Maar ik zou het niet per se mensen aanraden om het zo lang te doen 😅 6 maanden is goed te overzien!

11 dagen geleden

Reactie op S♥️

Ik wil dit ook zo graag!!
Niet verkeerd haha ze kunnen mij geen 24 uur beloven😒

10 dagen geleden

Reactie op Knutje17

Oh wat lastig. Kan je ouderschapsverlof alsnog opnemen ondanks je ontslag? ...
Nee wil graag bij mijn nieuwe werkgever kijken hoe we het ouderschapsverlof vorm kunnen geven, dus hoop dat dat kan. En ik geef borstvoeding. Al met al komt er een hoop bij kijken!