14 Reacties
6 dagen geleden
Mijn dochter sliep vanaf week 4/5 ook niet meer goed in de box, ik ben haar toen overdag ook boven in bed gaan leggen. Eerste paar keren nam ik mijn zoontje mee naar boven en mocht hij spelen op zijn kamer. Nu blijft hij beneden terwijl ik haar op bed leg. Ik baker haar in en zet white noise op en als ze behoefte heeft aan haar speen, krijgt ze die ook.
6 dagen geleden
Reactie op Ilse96
En leg je haar dan op een donkere kamer ? Ons zoontje wil nu alleen maar ov ...
Ja donkere kamer! Wij hebben rolluiken, dus is echt donker. En dan knuffeltje bij haar gezichtje leggen. Dat vind ze fijn. Bij haar werkte dit in 1 keer … maar bij mijn zoontje destijds ging het ook niet zo makkelijk, alleen heb ik hem nooit ingebakerd.
6 dagen geleden
Als ik thuis ben laat ik haar ieder slaapje in bed doen. De dag ziet er zo ongeveer uit (als ik de hele dag thuis ben). Ochtend maak ik haar tussen 7u/7.30u wakker voor de fles. Dan leg ik haar weer terug en wordt ze tussen 10.15/10.45u vaak wakker. Dan weer fles en ga ik vaak een rondje wandelen of leg ik haar weer op bed. Dan tussen 13u en 13.30u weer fles en naar bed. Afgelopen 3 dagen sliep ze tot 16.30u 🤷🏼♀️ maar soms ook maar 3 kwartier of 1,5 uur.
Ik probeer haar altijd wel nog een slaapje te laten doen als ze na 3 kwartier wakker wordt … en soms duurt het ook lang voor ze in een diepere slaap valt. Dan moet ik iedere 10 minuten naar boven om speen in te doen en dan slaapt ze pas diep na een half uur / 3 kwartier. Maar dan vaak wel lang. Ze kan ongeveer 1 tot 1,5 uur wakker zijn. (9 weekjes).
En ik leg haar ook pas op bed als ik zie dat ze echt moe aan het worden is, niet als ze 1 keer gaapt ofzo. Dat werkt bij haar niet …
Hoop dat je er iets mee kunt, als je vragen hebt laat het maar weten!
6 dagen geleden
Reactie op Ilse96
Wauw wat een ritme heb je er al in zitten, helaas is dat bij ons nog niet g ...
Ja ik heb er nu wel een soort van ritme in zitten, maar bij mijn 1e had ik dat dus ook niet 😅 en heb ik ook veel geprobeerd om hem overdag in slaap te krijgen. Was ik vaak langer bezig hem in slaap te krijgen dan hij uiteindelijk sliep. Dus het ligt denk ik ook echt aan het kindje.
Maar vervelend dat hij zoveel last heeft van krampjes. Hoeveel weken is je zoontje nu? Wij gebruiken de inbakerdoek van Meyco. Ik heb ook de puckababy van een vriendin geleend, maar daar had ze nog teveel vrijheid in en sloeg ze zichzelf als nog wakker.
6 dagen geleden
Ik probeer minimaal 1 dutje in zijn eigen bed. Voornamelijk zodat hij daar aan went, en ik ook even quality time heb met de oudste. White noise aan is een must.
En de andere dutjes doet hij voornamelijk in de auto, in de kinderwagen etc. Moet zeggen dat hij eigenlijk het beste slaapt tijdens deze dutjes. Als hij bij thuiskomst dan nog slaapt laat ik hem gewoon in de maxicosi in de gang slapen. Dan slaapt ie gerust nog een uur door.
6 dagen geleden
Baby’s worden steeds alerter.. dus veel prikkels om hem heen kan hem wakker houden.
Elk baby is natuurlijk anders, de ene baby kan meer tegen prikkels dan de ander.
mijn baby slaapt in zijn eigen bedje, heb anders 2 peuters en dat is teveel lawaai en prikkels.
En op gegeven moment is de voorraad melatonine(slaaphormoon) op, die ze van de moeder via de plecenta hadden gekregen. Dan maken ze melatonine alleen nog maar aan in het donker.
5 dagen geleden
Onze baby slaapt goed in een wipstoel en soms box. In de box moet ik hem wel in slaap helpen. We hebben een grote woonkamer het speelgedeelte van mijn zoontje is aan de andere kant van de woonkamer ten opzichte van de box/wipper. Daarnaast gaan we in de ochtend altijd weg omdat ze oudste eruit moet 🤣 dan slaapt de baby in de wagen