8 Reacties

22 dagen geleden

Ik volg even hier precies het zelfde probleem

21 dagen geleden

Wij hebben een rolluik. Overdag laat ik er een beetje licht doorheen en in de avond gaat het rolluik volledig dicht.

21 dagen geleden

Ik maak het gewoon lekker donker. Bij m’n dochter ook gedaan en sliepen daarna veel beter. S avonds bouw je op gegeven moment een bed ritueel op en dat is voor hun het herkenningspunt van de nacht. Op de dag is dit anders namelijk. Ik heb nu trouwens voor de jongste ook al wel bed ritueel. Dus dat kan je misschien aan inzetten zodat ze dat straks herkennen

21 dagen geleden

Ons kindje slaapt zowel ‘s nachts als overdag in het donker, wij hebben een rolluik. Ze is 7 weekjes en heeft een dag en nacht ritme. Ik denk dat zodra je dat ritme hebt het niet zoveel meer uit maakt

21 dagen geleden

Dubbel hé? Ik heb ook altijd geleerd overdag een lichte kamer en in de avond donker. Nu werk ik samen met een slaapcoach en zij geeft juist aan overdag donker maken. Dan hebben ze minder prikkels en vallen ze makkelijker in slaap. Wij maken het ook donker, maar het is natuurlijk wel altijd wat lichter dan snachts. Onze dochter van 7 weken heeft een prima dag en nacht ritme.

21 dagen geleden

De jeugdarts van het consultatiebureau gaf bij mij aan dat het overdag ook handig is om het donker te maken. Het lichaam maakt in het licht een hormoon aan om wakker te blijven. 😊

21 dagen geleden

Reactie op zara6

Dubbel hé? Ik heb ook altijd geleerd overdag een lichte kamer en in de avon ...
Dankjewel voor je reactie! Fijn dat een slaapcoach ook heeft aangegeven dat het oke is om het overdag donker te maken - dan ga ik dat morgen gelijk eens proberen! Fijn dat jullie dochter een prima dag en nacht ritme heeft. Ik was daar inderdaad een beetje bang voor.

21 dagen geleden

Reactie op Happy7720

De jeugdarts van het consultatiebureau gaf bij mij aan dat het overdag ook ...
Oh echt? Dat wist ik niet. Een extra reden om het dus gewoon lekker donker te gaan overdag. Bedankt voor je reactie, ga het morgen gelijk proberen!