50 Reacties

vor einem Monat

Je wil natuurlijk wel dat het iets moois en fijns is… zo zou ik het ook moeilijk vol houden! Je bent in ieder geval een sterk persoon en goed bezig. Wellicht hulp van een lactatiekundigd? Over gaan op volledig kolven?

vor einem Monat

Ach ik kan je gevoel goed begrijpen. Borstvoeding is misschien de beste voeding qua voedingsstoffen, maar als het zo veel ellende opleverd is dat voor niemand beter. Voor jou niet, maar ook voor je baby niet. Doe wat je gevoel zegt. Ik gebruik sinds het begin al flesvoeding bij mijn baby. Ik ben van mening dat dit het beste bij ons past.

vor einem Monat

Wat vervelend dat niet kunt genieten van de borstvoeding samen. Ik denk dat jij de enige bent die de beslissing kunt maken. Een happy mom, is ook fijner voor jouw kindje! :) Als je wil afbouwen doe je dit per voeding, op internet staat een schema. Dit om ook een borstonsteking te vermijden. Heb je al wel overwogen om anders volledig te kolven zodat je nog steeds de borstvoeding kunt geven? Heel veel succes mama!

vor einem Monat

Ik heb ook moeilijke momenten gehad hiermee. Borstontsteking en spruw en zere tepels ik ben met 2.5 week begonnen met kolven en fles geven en vooral op de cluster en regeldagen. En nu gaat her een stuk beter. Wel rekening houden met de voorraad dat je de ochtend en middag voeding apart houd van de avond voeding omdat er in de avond melatonine bij in zit waar ze moe van worden en lekker slapen. En wil je echt stoppen dan afbouwen zodat je productie steeds minder word.

vor einem Monat

Dat is de reden dat ik full time ben gaan kolven. Ik leg af en toe nog eens aan wanneer ik mij daar goed bij voel! Dat is 2-3x per dag. De rest krijgt hij afgekolfd in een fles.

vor einem Monat

Reactie op AU3🤍

Je wil natuurlijk wel dat het iets moois en fijns is… zo zou ik het ook moe ...
Dat is lief. Ja heb overwogen om volledig te kolven, alleen toen ik dat 48 uur moest doen ivm mijn tepels vond ik dat ook heel pittig. Vooral de nachten. Daarnaast kom ik dan nog niet echt tot mijn rust toe en heb ik ‘dubbel’ werk voor mijn gevoel.

vor einem Monat

Reactie op gemma1989

Ik heb ook moeilijke momenten gehad hiermee. Borstontsteking en spruw en ze ...
Is dat echt zo van de melatonine? Want ik houd daar helemaal geen rekening mee bij mijn zoontje van een maand oud, en hij slaapt altijd meteen na de laatste avondfles en snachts ook meteen weer..

vor einem Monat

Reactie op Liefsgenn

Wat vervelend dat niet kunt genieten van de borstvoeding samen. Ik denk dat ...
Dank je wel voor je reactie! 🥰 Ja wel overwogen, alleen vind dat ook heel pittig, vooral de nachten en al dat schoonmaakwerk. Ik heb dan het idee dat ik nog niet aan mijn rust toe kom. 🥺

vor einem Monat

Reactie op sept2024

Is dat echt zo van de melatonine? Want ik houd daar helemaal geen rekening ...
Ja dat is echt zo. Wij maken het zelf aan en het zit ook in je borstvoeding

vor einem Monat

Reactie op Lisa dj

Dat is lief. Ja heb overwogen om volledig te kolven, alleen toen ik dat 48 ...
En een handsfree kolf? Ik heb er 1, die doe ik in mijn bh als ik de fles geef. Zo kost het me eigenlijk nauwelijks extra tijd en is het echt veel beter te doen! En snachts doe ik bij 1 voeding alleen de fles geven, niet kolven..

vor einem Monat

Reactie op FamilieHofman

Dat is de reden dat ik full time ben gaan kolven. Ik leg af en toe nog eens ...
Vind je dat niet heel pittig? En met name de nachten? Heb het idee dat je dan ‘dubbel’ werk hebt qua voedingsmoment en daarnaast ben je ook veel tijd kwijt aan het schoonmaken en sterriliseren van de kolf? Heb het idee dat ik dan nog niet tot mijn rust kom

vor einem Monat

Ik ben ook gestopt was nog even met kolven begonnen maar dit maakte het niet beter Ik was zo ongelukkig erdoor en dit merkte mijn man ook. Ik kon ook niet meer ontspannen haar drinken geven. Ik ben toen gestopt en na een week een sport bh te hebben gedragen met borst compressen erin heb ik geen last meer en ben ik erg blij dat ik nu kunst voeding geef! Mijn kleine doet het er ook erg goed op en als aandenken heeft mijn vriend een ring bij mama jewels laten maken met mijn moedermelk erin omdat ik het best moeilijk vond dat ik moest stoppen. Over 3 weken krijg ik de ring binnen!! 🥰

vor einem Monat

Reactie op sept2024

En een handsfree kolf? Ik heb er 1, die doe ik in mijn bh als ik de fles ge ...
Jaa heb wel een handsfree kolf, dat kun je dan idd wel combineren. Alleen als je ‘s nachts niet kolft heb je geen voorraad toch? Ik heb iig niet zoveel productie dat ik een voorraad kan aanleggen ☺️

vor einem Monat

Reactie op Lisa dj

Dank je wel voor je reactie! 🥰 Ja wel overwogen, alleen vind dat ook heel ...
Snap ik helemaal, dan heb je denk ik voor jezelf al een keuze gemaakt! Doe waar jij je goed bij voelt, dan is dat sowieso de juiste keuze voor jouw kindje! ❤️

vor einem Monat

Ik vond het bij mijn dochter ook erg pittig en ben toen na 4 weken begonnen met afbouwen. Eerst een voeding vervangen voor kunst, dan even een paar dagen of een week ofzo ertussen laten zodat je productie zich hierop aanpast en dan weer een voedingsmoment vervangen voor kunstvoeding enz. Toen ik eenmaal een mix had vond ik het veel prettiger en toen heb ik het nog 10 weken langer vol gehouden! De momenten dat ik haar nog wel aan de borst had vond ik toen veel fijner. Misschien ervaar jij dit ook wel als je eenmaal af gaat bouwen! Op deze manier doorgaan lijkt mij in ieder geval niet heel fijn. Succes mama, wat je ook doet, weet dat er niks mis is met jouw keuze 😘

vor einem Monat

Reactie op MPourquie

Ik ben ook gestopt was nog even met kolven begonnen maar dit maakte het nie ...
Ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd, mag ik je een berichtje sturen? 😊

vor einem Monat

Reactie op Lisa dj

Ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd, mag ik je een berichtje sturen? ...
Natuurlijk mag dat

vor einem Monat

Reactie op Smus

Ik vond het bij mijn dochter ook erg pittig en ben toen na 4 weken begonnen ...
Ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd, mag ik je een berichtje sturen en hier wat vragen over stellen? 😊

vor einem Monat

Reactie op gemma1989

Ja dat is echt zo. Wij maken het zelf aan en het zit ook in je borstvoeding ...
Lees dit maar eens

vor einem Monat

Reactie op Lisa dj

Ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd, mag ik je een berichtje sturen ...
Heb hem geaccepteerd!