50 Reacties
één maand geleden
Ontzettend rot dat je er mentaal zo doorheen zit.
Hier bij de eerste direct bewust (biologische) flesvoeding gegeven. Bij de tweede wilde ik toch borstvoeding proberen maar met een soortgelijk verhaal als jou. Na 1,5 week gaan afbouwen en nu volledig op KV. Wat een opluchting, geen koorts meer, mijn borsten slinken weer (die waren naar ren ruimte cup G gegaan terwijl ik maar 1.59m ben met een gezond bmi) en ik voel me weer meer mezelf.
Het afbouwen heb ik zelf gedaan door volledig te kolven en dan de minuten afbouwen in combinatie met saliecapsules. Dat ging vrij snel ondanks een overproductie vooraf.
Wat mij hielp was mijn man die tijdens een waterval aan kraamtranen tegen me zei: "Niet alleen de kleine, ook jij moet het goed doen op de BV."
Welke keus je ook maakt, sterkte! Je bent al een fantastische moeder dat je het beste voor je kind wilt. En het beste is naar mijn mening uiteindelijk een happy mama die goed voor de kleine kan zorgen omdat ze zich goed voelt.
één maand geleden
Ik ben blij dat je dit topic hebt gedeeld. Mijn kleine is nu precies een maand oud en ik loop al een week met frustraties bij de borstvoeding. Hij valt tussendoor in slaap, moet huilen vanwege boertjes, heb zelf 1,5 week met een borstontsteking en een melkblaar gelopen, hij heeft veel darmkrampjes en ik was op een gegeven moment telkens 1,5 uur tot 2 uur bezig met een voeding. Totaal geen tijd meer voor mezelf en zeker op die regeldagen en met het eerste sprongentje merk ik dat hij steeds vaker wilt drinken. Hierdoor ben ik bijna een fulltime melkmachine en kom ik ook niet meer tot rust.
Ik had erg het gevoel dat ik hierin alleen stond, maar nu ik jouw berichten en de reacties van anderen lees zie ik toch dat ik dit niet als enige ervaar.
Ik ga vandaag contact opnemen met het consultatiebureau over hoe ik het beste af kan gaan bouwen, want precies zoals jij al aangeeft fulltime kolven zie ik ook niet zitten, omdat je dan dubbel werk hebt met eerst de baby voeden en daarna nog kolven. Daarbij komt dat als ik dus dagen heb waarbij hij zo lang over een voeding doet, dan blijft er geen tijd meer over voor het kolven
één maand geleden
Reactie op Sharbeijer
Ik ben blij dat je dit topic hebt gedeeld. Mijn kleine is nu precies een ma ...
Ah nee begrijp je zo goed! Op deze manier is het ontzettend zwaar. Vind het een mega sterke beslissing van je. Het is zo belangrijk om aan jezelf te denken ook als mama. Ik ben ontzettend blij met mijn keuze en ben er nu ook al volledig van af! Ben een veel blijere mama en kan veel meer hebben van mijn dochter en er voor haar zijn. Daarnaast zit er met de fles nu elke keer 3-4 uur tussen, dus zoveel meer tijd voor andere dingen in plaats van voeden.
We hebben het toch maar wel even gedaan! 🩷
Mocht je vragen hebben over afbouwen oid, mag je me altijd een berichtje sturen! Heb heel veel contact gehad met een lactatiedeskudnige.
één maand geleden
Reactie op Lisa dj
Ah nee begrijp je zo goed! Op deze manier is het ontzettend zwaar. Vind het ...
Wat fijn dat de keuze zo positief uit heeft gepakt voor jou! Ik ben benieuwd hoe het bij ons gaat lopen, maar ik merkte vandaag al wel dat ik meer rust in mijn hoofd had en blijer was, doordat ik eindelijk de knoop had doorgehakt en toeval of niet ik merkte ook dat mijn zoontje vandaag lekkerder in zijn vel zat.
één maand geleden
Reactie op Lisa dj
Vind je dat niet heel pittig? En met name de nachten? Heb het idee dat je d ...
Sorry nooit een melding ontvangen want had nog niet gereageerd meende ik.
Ik vind het niet heel pittig. Mijn man helpt me heel goed mee. Ik doe de kolf spullen in de koelkast en aan het einde van de dag was ik het af en doe ik het of in de vaatwasser of in de magnetronsterilisator. Het zal denk ik wel pittig worden als mijn man ooit weer aan het werk gaat (ziektewet). Maar dat zie ik dan allemaal wel😊