17 Reacties
één maand geleden
Ik volg.. hier een peuter van 2,5 en precies hetzelfde. Geeft haar zusje wel kusjes en knuffels maaar in tussentijd maakt ze het mij wel erg moeilijk met negatief gedrag.
Slapen is een strijd, aankleden is een strijd. Ze wilt elke dag persee een lolly en zoals je het aangeeft als ze het niet krijgt schreeuwt ze etc. Ik durf gewoon geen boodschappen oid te doen met ze omdat ik weet dat ik haar niet onder controle kan houden
één maand geleden
Oh wat fijn om te lezen, ik had dit kunnen schrijven. Mijn lieve jongen was zo makkelijk en sociaal en luisterde echt goed. Nu kan ik hem dagelijks wel achter het behang plakken en ben ik blij als hij naar de opvang is.
Hij is obsessief lief en blij met z'n zusje, dus moet hem afremmen om haar niet zowat op te eten dus daar ligt het niet aan. We doen ook elke dag aandacht, liefde, naar buiten etc maar hele dag door is het NEEEHEEEHEE, schreeuwen, alles meteen boos.
T maakt me verdrietig ook want daardoor ben ik alsnog hele dag aan t snauwen. 🥲
één maand geleden
Reactie op Boysmom__
Toevallig eergisteren gedaan,wauw, wauw .. zo veel spijt van achteraf
Pff ik voel je! Knap dat je het geprobeerd hebt🫣😳
Ik durf er niet eens over na te denken haha.
nu ga ik het ook even vermijden. Ik raak al snel overprikkeld, dan helemaal denk ik
één maand geleden
Hier een 3 meisjes (3,5 jaar, 2,5 jaar & 4 weken oud). Die van 2,5 zit echt in een huil en gil fase. Die van 3,5 probeert de grens op te zoeken door expres dingen te doen die niet mogen of de middelste te gaan pesten. Die dan vervolgens begint te gillen 😂 Wat hierzo werkt is 2x waarschuwen en dan naar de gang. En gillen/huilen/stampvoeten omdat je negatief aandacht vraagt of je zin niet krijgt doe je maar op de gang. Als je rustig bent mag je terugkomen. Verder helpt veel knuffels geven, boekjes lezen en erop uit gaan (liefst iets buiten). En bedenk je alles is een fase. Maar soms duurt die fase wel heel lang. Succes mama’s!
één maand geleden
Ik ben zo blij dat wij dit niet alleen hebben! Ook ik had dit zo kunnen schrijven 🙈 zoon van 2,5 en dochtertje van 8+1. En dan nog 2 bonus dochters van 15 en 13. Maar poe poe, onze zoon zoekt zeker de grenzen op! Ik geef bv en als ik haar aan de borst heb doet hij echt grenzen opzoeken en hij weet dat ik dan niet veel kan op dat moment. Frustreert me wel degelijk. Ook luistert hij erg slecht en is bijna alles nee. Hij is helemaal in love met zijn baby zusje, kusjes geven, aaien etc. Overal wordt hij bij betrokken en krijgt 1 op 1 aandacht. Is het niet van ons dan wel van zijn zussen. Aandacht genoeg zou je denken. Maar momenteel zit hij in een fase waarin hij bijt, slaat, knijpt en haren trekt. Laatste deed hij toevallig gisteravond bij mij. Wat wij doen als hij dit gedrag laat zien is duidelijk zeggen dat dit niet mag en zetten hem daarbij op de gang. Hij zou dan 2 minuten daar moeten zitten, maar als wij uitgelegd hebben waarom hij naar de gang moet gaat hij ook lachen en komt vaak weer naar binnen. Als we dan zeggen ga je nu luisteren dan krijg je een nee en mag hij weer terug. Ook geven wij aan als je sorry zegt dan mag je weer komen. Wel belangrijk om op ooghoogte te zitten. Zo zijn wij momenteel met hem aan het medderen. Maar wat je dus zegt over op de gang, hier vindt hij het dus ook erg grappig. Wij zetten hem elke keer terug als hij niet zelf gaat en op den duur vindt hij het niet leuk meer en begint dan te huilen. We laten hem ook sorry zeggen en als hij dat doet elkaar even goed knuffelen en een kus en kunnen we weer verder. Wel gebeurt het meerdere keren hoor, om gek van te worden. Ze hebben echt een eigen wil. Ik kan alleen maar zeggen: volhouden met op de gang zetten tot ze het niet meer leuk vindt 🤷♀️ de aanhouder wint! Succes aan ons allen! We kunnen dit ook doorstaan 💪🥰
één maand geleden
Gelukkig lijkt het dan echt iets te zijn wat er bij hoort!🙏🏻 fijn om jullie reacties te lezen. Ik hoop dat het geen al te lange fase gaat zijn en we snel onze peuters weer terug hebben!
Maar poeh wat is het pittig. Herken ook veel wat jullie zeggen, dat ze precies aandacht gaan zoeken op de momenten dat je er niets mee kan (tijdens voeden enzo).
Sorry trouwens voor de spelfout in het onderwerp🫣 was niet helemaal wakker haha.
één maand geleden
Reactie op Preggy39
Maar zouden onze peuters doorhebben dat we ze nu niet onder controle kunnen ...
Ik denk misschien toch een combinatie. Met 2/3 jaar ontwikkelen ze en hebben dan toch een eigen willetje
En vaak sta je ‘vast’ met een baby
Dus mama ik wil dit nu, duurt veel langer dan normaal.
Ik denk gewoon ook echt grenzen opzoeken wat bij de leeftijd hoort.
En thuis is het allemaal normaal en routinewerk en in zo een supermarkt bijvoorbeeld meer prikkels, andere mensen
Misschien reageren ze daar dan heftiger op zegmaar
25 dagen geleden
Naar buiten gaan, wandelen en bewegen in de buitenlucht zorg ervoor dat ze hun lijfje beter voelen en 'landen'. Bij moeilijk te sturen gedrag liefde inzetten om contact te krijgen, "ik zie dat je ...., wil je even knuffelen?". Masseren voor het slapen, met name handjes en voetjes. Samen zingen en grapjes maken. Maar misschien nog wel het belangrijkste, begrijpen dat het voor je kleuter eigenlijk helemaal niet leuk is om aandacht te moeiten delen. Ze hebben je nodig 🤍