17 Reacties
2 jaar geleden
Probeer acupunctuur! Zoek een goede acupuncturist bij jou in de buurt. Wellicht helpt het, zo niet dan heb je het iig geprobeerd. Bij mij verricht het wonderen. Geen medicatie nodig tijdens de zwangerschap, maar elke 4 weken naar acupunctuur. Bij mij wordt het voor het grootste gedeelte vergoed door de zorgverzekering, dus daar zou je ook nog naar kunnen kijken. Maar ik weet dat dat niet het belangrijkste is als je die tergende hoofdpijn hebt. Sterkte!
2 jaar geleden
N goeie piercingzaak zal ook nooit een zwangere vrouw piercen.
Ik heb ook veel migraine. Helaas doet paracetamol ook precies niks. Nu hoor ik van verschillende dames dat er 1 soort triptanen is die je wel mag hebben (geen ide welke tho). Helaas reageer ik slecht op tripranen dus voor mij gaat die vlieger ook niet op.
Wel gebruik ik deze veel:
https://www.bol.com/nl/nl/p/bodypro-migraine-muts-migraine-masker-icepack-incl-e-book/9300000151913643/
Geen wondermiddel, maar haalt wel t scherpe randje eraf. De kou blijft geen uren hangen, maar de compressie alleen doet al n hoop.
2 jaar geleden
Wat vervelend!! Ik weet niet of een piercing mag tijdens zwangerschap (zou niet weten waarom niet), maar ik zou het niet doen omdat je dan ook super lang niet op die zij kan slapen. Het is kraakbeen dus zal de rest van je zwangerschap aan het herstellen zijn. Als t allemaal al oncomfortabeler wordt door de zwangere buik zou ik daar zeker niet bij willen hebben dat ik maar op 1 zij zou kunnen slapen😅
2 jaar geleden
Reactie op Thatredhead
N goeie piercingzaak zal ook nooit een zwangere vrouw piercen.
Ik heb ook v ...
Heb al met de migraine arts overlegd maar ze vertrouwen geen enkele medicatie omdat het helaas nooit bewezen is dat het niet schadelijk is voor je kindje dus daar wil ik liever ook geen risico mee nemen🙈 zoon muts heb ik ook indd! Dat is even voor het scherpe randje wel fijn inderdaad
2 jaar geleden
Hi, ik heb al een aantal jaar een daith piercing en helaas doet deze niks voor mijn hoofdpijn. Zwanger piercen doen ze als het goed is nooit. Ik heb aan het begin van m'n zwangerschap een rook laten zetten, toen wist ik niet dat ik zwanger was. Het helingsproces gaat echt 3x zo langzaam als normaal. Je lichaam heeft echt andere prioriteiten nu.
2 jaar geleden
Reactie op minke2024
Ik heb voor mijn migraine sumatripan deze mag ik nu gewoon nemen bij migrai ...
Ik had rizatriptan,die mag niet tijdens de zwangerschap en heb nu sumatriptan gekregen, die mag wel, in nood!
2 jaar geleden
Hoi, ik heb zelf geen migraine dus qua medicatie totaal geen ervaring.
Wel weet ik dat je niet mag piercen als je zwanger bent vanwege het risico op infectie. Bij een piercing zaak doen ze het iig niet.
Collega van mij heeft onlangs wel een medische piercing laten zetten ivm hooikoorts. Dit moest ze ook ik een speciale kliniek doen.
Wellicht eens kijken of ze bij een kliniek wel een zwangere willen/mogen piercen? Kan denk ik geen kwaad om het na te vragen.
Succes 🍀
2 jaar geleden
Ik zou nu geen piercing laten zetten…. Ik heb begin december een piercing laten zetten en ik merk echt door m’n zwangerschap echt dat hij moeilijker geneest 🥲 en m’n andere 2 piercings gingen ook irriteren door de hormonen 🤷🏼♀️ik heb het nu wel rustig gekregen weer met zout spray maar ik zou er nu niet bewust voor kiezen omdat het infectie gevaar ook groter is…
2 jaar geleden
Ik zou terug naar de arts gaan om dit opnieuw aan te kaarten.
Zelf heb ik al jaren een Daith piercing, omdat dit zou helpen bij de migraine. Helaas doet dat het niet.
Het ligt wat gecompliceerd.. Er zou een druk punt zijn thv een specifieke meridiaan in je oor en als je dat masseert of pierced zou het helpen bij de migraine. Helaas is het zo dat piercers geen verstand hebben van deze meridianen en drukpunten. Kortom, op de plek waar ze je oor piercen zal geen verlichting geven aan je migraine klachten.
Lang verhaal, maar ik hoop dat je nu wat meer inzicht hebt!
2 jaar geleden
Bij mij werkt de piercing echt heel goed ben er super blij mee!! Had ik echt jaren eerder moeten doen. Ik heb hem zelf beide kanten laten zetten. Alleen lastig ivm je zwangerschap nu inderdaad… daar zou je even over moeten overleggen.