16 Reacties

één maand geleden

Heel herkenbaar helaas. Ik weet ook niet goed wat het is. Een lijn die helemaal doortrekt naar mijn rug en inderdaad de tepels zelf doen vreselijk pijn. Het is hier al lang gedoe met eerst een infectie en toen borstontsteking, maar ook na contact met de lactatiekundige word ik er nog steeds niet echt wijs uit wat het nou is. Ik geef nu deels borstvoeding en deels fles, dan is het dragelijker. Heb je al een lactatiekundige geraadpleegd?

één maand geleden

Reactie op Tomatillo

Heel herkenbaar helaas. Ik weet ook niet goed wat het is. Een lijn die hele ...
Ja, die wist het ook niet zo goed. Dacht misschien aan Raynaud maar zoals ik het lees klinkt het niet zo. Zo raar, want tijdens het voeden voel ik vrijwel geen pijn. Maar daarna joh…. Echt pijnlijk.

één maand geleden

Hapt je kindje goed aan? Ik had dit vaak als mijn kindje te oppervlakkig aanhapte. Je tepels moeten ook nog wat "eelt" krijgen 😊

één maand geleden

Ik heb dit ook! Niet constant, maar wel een groot gedeelte van de dag, vooral als ik het wat kouder heb en dus stijve tepels krijg. Ook onder de douche doet het pijn. Ik snap ook niet zo goed wat het is omdat voeden inderdaad geen pijn doet en hij vanaf het begin ook al goed aanhapt. Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.

één maand geleden

Reactie op Mommytobe1008

Hapt je kindje goed aan? Ik had dit vaak als mijn kindje te oppervlakkig aa ...
Ja nu wel! Daarom doet het tijdens dus niet zo’n pijn. Snap het niet..

één maand geleden

Reactie op ymsvw

Ik heb dit ook! Niet constant, maar wel een groot gedeelte van de dag, voor ...
Ohhh omg ja onder de douche… zo pijnlijk.

één maand geleden

Reactie op Noorx

Ja, die wist het ook niet zo goed. Dacht misschien aan Raynaud maar zoals i ...
Ja, precies zo ervaar ik het ook. Tijdens het voeden gaat het goed. Ik heb er helaas ook geen duidelijk antwoord op gekregen van de lactatiekundige. Maar het is echt heel naar en pijnlijk.

één maand geleden

Hier ook hetzelfde, herkenbaar. Ook pijnlijk bij kou en onder de douche… verder tijden het voeden nergens last van. Ik dacht eerst spruw, maar dat blijkt het toch niet te zijn. 🫠 hopelijk is het snel over…

één maand geleden

Probeer eens kokosolie te smeren na een voeding. Dat verzacht meteen en bestrijd eventueel spruw mocht het er zijn. Is ook veilig voor de baby

één maand geleden

Reactie op Celiie

Probeer eens kokosolie te smeren na een voeding. Dat verzacht meteen en bes ...
Yes doe ik al.. thanks voor de tip!

één maand geleden

Kijk eens naar de vorm van he tepel na het voeden. Deze wordt groter, maar hoort nog steeds rond te zijn. Ik had wel eens pijn na het voeden als de aanhap te vlak was geweest. Met het voeden dus geen last, maar achteraf een "misvormde" tepel en pijn. En hoe vaker dat gebeurde hoe meer pijn. Enige oplossing was voor mij opletten met aanhappen, en snel corrigeren als het te vlak was.

één maand geleden

Ik heb precies hetzelfde! Ook ontzettend pijnlijk onder de douche en bij kou. Bij mij (of eigenlijk mijn zoontje) blijkt het nu spruw te zijn. Wij zijn nu een dag geleden een kuur gestart en hopelijk slaat dit snel aan.

één maand geleden

Ik had dit ook en gebruik nu de tepelschelpen van Philips Avent en smeer na elke voeding Medela purelan. Met de schelpen kan er lucht bij de tepels waardoor ze kunnen herstellen. Dit maakte bij mij binnen een paar uur een wereld van verschil. Vooral afdrogen kan nog steeds pijnlijk zijn, maar ik heb niet meer continue pijn.

één maand geleden

Reactie op Noorx

Yes doe ik al.. thanks voor de tip!
Je zou ook zilveren tepelkapjes kunnen bestellen maar dat kost wel even iets meer. Ik hoop dat het gauw verbeterd

één maand geleden

Ik had dit ook, je kunt wat natuurazijn met water mengen en je tepels hier regelmatig me afkuisen. Dit had mijn lactatiedeskundige aangeraden omdat het een schimmelinfectie kon zijn. Bij mij verdween de pijn hierna ook wel. Heb je toevallig kloofjes in je tepel? Want dan kan multi mam kompressen wel helpen. Doen wonderen. Zijn wel vrij prijzig maar je kunt ze in twee knippen en meer als 1 keer gebruiken bewaar ze in de ijskast. Ik moet wel zegge dat ik pas na 5 weken echt pijnloos kon voeden

één maand geleden

Het doet trouwens na het kolven ook pijn, dus niet alleen na live borstvoeding..