12 Reacties

2 jaar geleden

Ik las bij ervaringen uit een oude topoc dat het ook door brandend maagzuur kan komen. Misschien heb je wat aan de reacties in de oude topic; https://community.24baby.nl/forum/zwanger/stekende-pijn-tussen-schouderbladen-PORg1B

2 jaar geleden

Kan ook komen doordat je borsten nu zwaarder worden. Ik heb ook af en toe pijn tussen mijn schouderbladen maar ik herken deze pijn ook van voor mijn medische borstcorrectie, mijn borsten heb ik toen laten verkleinen omdat ik alleen maar pijn had bij mijn schouderbladen en nek. Nu dat mijn borsten weer groeien voel ik dezelfde pijn weer opkomen.

2 jaar geleden

Reactie op Esmeem2024

Kan ook komen doordat je borsten nu zwaarder worden. Ik heb ook af en toe p ...
Oh dat klinkt inderdaad ook als een logische verklaring, die van mij zijn flink gegroeid. Lig er nu met een kruik tegenaan en dat geeft wel verlichting

2 jaar geleden

Reactie op mamma4

Ik las bij ervaringen uit een oude topoc dat het ook door brandend maagzuur ...
Ja deze had ik inderdaad ook al gezien! Herkende me hier alleen niet in, ook qua maagzuur inderdaad niet. Vandaar dat ik naar nieuwe ervaringen zocht 😅

2 jaar geleden

Reactie op Knutje17

Ja deze had ik inderdaad ook al gezien! Herkende me hier alleen niet in, oo ...
Maagklachten zijn persé altijd direct herkenbaar. Ik voelde me vaak moe, slapjes,pijn op aparte plek(ken) soms zweterig en van alles en nog wat en als ik dan een maagpil nam voelde ik me zoveel beter.

2 jaar geleden

Hiervoor ben ik bij mijn vorige zwangerschap naar de fysio geweest. Kwam door meer gewicht aan de voorkant en daardoor veel spanning in mijn schouders. Ze heeft me gemasseerd en getaped dat hielp enorm. Ik zou zeker aanraden om langs de fysio te gaan voor het nog erger wordt.

2 jaar geleden

Reactie op Esmeem2024

Daar heb je inderdaad ook een punt en herinner ik het me ook!. Ik heb ook ooit een borstverkleining gehad, helaas terug gegroeit als onkruid. Ik wilde kleiner "maar moest in verhouding blijven". Tijdens de borstvoeding van mijn 3de tot een paar maanden terug werd ik gek van de druk ik mijn nek (kreeg er gwn een bochel van) en rug. Inderdaad rug in de zin van ergens tussen schouderbladen.. dat was vooral als ik een bh hemdje aan had of een sportbh met racerback, inplaats van een beugelbh en als ik niet handig lag tijdens de borstvoeding. Toen werd ik zwanger, stopte de melkproductie en ging het beter. Nu met 25 weken begin ik weer wat last te krijgen van dat bot onder de nek. Schouders nog niet.

2 jaar geleden

Reactie op Esmeem2024

Echt naar, ik heb in de loop der jaren door o.a.de zwangerschappen ook weer EE75 en nu EE80 😮‍💨 gekregen. Weet niet of ik het nog een keer ga doen na de borstvoeding van de 4de. Kijken hoe het gaat...

2 jaar geleden

Ik draag dus 24/7 een beugelbh.. Anders is het echt oncomfortabel.

2 jaar geleden

Bij mij was dat inderdaad een van de tekenen van een te hoge bloeddruk, zeker even bespreken :)

2 jaar geleden

Reactie op Esmaee

Bij mij was dat inderdaad een van de tekenen van een te hoge bloeddruk, zek ...
Ja dat moet sowieso even uitgesloten worden..tja of bevestigd

2 jaar geleden

Bij zwangerschapsyoga wordt aangegeven dat pijn tussen de schouders ten hoogte van je BH bandje kan komen door je bekken. Ik heb hier zelf ook last van. Ik heb morgen een afspraak bij de bekkenfysio dus ik ben benieuwd.