6 Reacties

één maand geleden

Kan je mss ook kolven om de spanning eraf te halen?

één maand geleden

Ik probeerde altijd te wachten tot mn kleintje wakker zou worden, maar als ik t gevoel had dat echt niet meer te redden (te gespannen borsten, niet slapen van dat gevoel wat ook) dan kolfde ik alleen even wat spanning eraf. Dus niet zo’n lange kolfsessie als normaal, echt alleen de druk eraf. Na een paar dagen ging t dan vaak steeds beter, wanneer m’n lichaam meer wende aan het nieuwe ritme van m’n kindjd

één maand geleden

Ik probeerde altijd te wachten tot mn kleintje wakker zou worden, maar als ik t gevoel had dat echt niet meer te redden (te gespannen borsten, niet slapen van dat gevoel wat ook) dan kolfde ik alleen even wat spanning eraf. Dus niet zo’n lange kolfsessie als normaal, echt alleen de druk eraf. Na een paar dagen ging t dan vaak steeds beter, wanneer m’n lichaam meer wende aan het nieuwe ritme van m’n kindje

één maand geleden

Mijn baby slaapt ‘s nachts 8 uur langer zonder voeding. Overdag komt hij vaak om de 2 uur. Mijn borsten gaan er verbazingwekkend goed mee om. Maar soms word ik ‘s ochtends wakker met een harde borst en heb ik een melkcollector naast mijn bed staan om even de spanning eraf te halen. Anders kan hij ook niet goed aanhappen.

één maand geleden

Ik kolf dan met een handkolf even de spanning eraf. Vind ik makkelijker dan de hele elektrische kolf te “installeren” voor alleen een beetje spanning weg halen.

één maand geleden

Heb je toevallig de Haakaa al eens geprobeerd? Dit is mijn 2de kindje, had er nog niet eerder van gehoord maar ik vind dit echt een uitkomst en baal dat ik dit bij de 1ste niet gebruikt heb. Ik gebruik hem alleen 's nachts en ook echt alleen als het "op springen staat". Ik laat mijn kindje dan aan 1 kant de borst zo ver leegdrinken als nodig en de andere kant zet ik de haakaa op zodat daar de meeste druk vanaf is gehaald maar je de melk evengoed kunt bewaren (let wel: Als je maar een paar ml opvangt is dit alleen de voormelk welke waterig is)