Sinds een aantal dagen ben ik bezig met afbouwen van het tepelhoedje, hiermee was ik begonnen in het ziekenhuis en mijn zoontje is a.s. zondag 6 weken. Nu lukt het hem om te drinken zonder tepelhoedje, maar of het goed gaat vraag ik me af. Voor mijn gevoel hapt hij goed aan, hij moest dit immers ook kunnen met tepelhoedje, maar mijn tepels voelen echt een beetje verbrand, beschadigd. Links hou ik 10 min drinken gewoon vol en voel ik het wel wat, rechts heb ik na 4 minuten dat verbrande gevoel al. Na het voeden branden beide tepels en zijn ze lichter dan het tepelhof, dit trekt niet bij. Misschien is het wennen voor mij omdat er ineens geen bescherming meer tussen zit? Ik pak nu voor tussendoor soms het tepelhoedje omdat ik het gewoon ongemakkelijk vind nu te voeden met rechts. Maar als ik dit niet in huis had gehad was die stap natuurlijk minder makkelijk. Dus ik denk soms, misschien moet ik er gewoon even doorheen? Of is dit echt niet oké en hapt hij waarschijnlijk dan toch niet goed aan?
Ik ben van plan een lactatiekundige in te schakelen tenzij echt iedereen hier zegt dat dit te maken heeft met wennen en je dit normaal hebt in de eerste weken.