10 Reacties

gisteren

Ja maar dan juist bij mijn partner, dat er dagen zijn waarop de kleine man hem niet los wil laten. Alleen is papa (nog) niet zo goed in het kalm blijven waarop het 'lekker' op elkaar reageerd.

gisteren

Yes hier ook hele heftige driftbuien. Op het moment dat hij een driftbui heeft kan ik hem amper bereiken. Zijn speentje en kroeltje werken wel kalmerend. Het is denk ik echt de fase waar ze zich in bevinden.

gisteren

Heel herkenbaar. Nu sinds een paar dagen. Echt gillen en overstrekken. Vandaag sloeg ze me heel hard in mn gezicht. Soms wilt ze ook haar hoofd op de grond bonken. Wat vervolgens natuurlijk heel veel pijn doet en ze nog harder gaat huilen. Dus we proberen haar zo veilig mogelijk eruit te krijgen. Maar nog even zoeken wat de beste manier is..

gisteren

Wij zitten ook in een pittige fase met de kleine meid. Als zij der zin niet krijgt gaat ze zichzelf slaan en wordt ze heel erg boos gillen enzo. Zij is ook 15 maanden ik hoop dat deze fase snel voor bij is

gisteren

Heel herkenbaar wij zitten er helaas ook midden in. Ons zoontje is even oud en toont dezelfde eigenschappen. Vaak driftig, humeur slaat ineens om hij schoot en slaat om zich heen en is moeilijk te troosten. Afleiden werkt vaak het beste en toch knuffelen ookal wil hij dit niet. Hij heeft het ‘‘s nachts ook wel eens dat vind ik het heftigst omdat weer in slaap komen dan echt een struggle is. Het is hopelijk een fase 🫶🏻

gisteren

Ik ben blij te horen dat meerdere hetzelfde ervaren ook al gun ik dit niemand natuurlijk haha! Maar wij waren zo bezorgd! Gaan morgen op vakantie en overwogen letterlijk om thuis te blijven omdat we bang zijn dat zij onze hele sfeer gaat verpesten. We hebben nog een zoontje van 4 en vinden het ook sneu voor hem dat we de hele tijd in haar negatieve sfeer zitten. Maar ergens opgelucht dat het toch weer een “fase” lijkt te zijn. Idd heel pittig omdat het ergens ook heel zielig is dat ze zo in de knoop zit met zichzelf. Ik las ook dat ze al super veel begrijpen maar nog niets kunnen uiteten en dit merk ik bij haar ook heel erg.

gisteren

Herkenbaar.. Hoelang duurt deze fase?? 🙈

16 uur geleden

Pfff, hier dienen de eerste driftbuien zich ook aan 😂 met name als hij iets bedacht heeft maar de uitvoering niet naar wens is, zoals een blokje ergens doorheen doen maar dat lukt dan niet. En dan gaat hij met zijn hoofd op de vloer bonken, waardoor hij vervolgens weer pijn heeft 😅 wat hier dan wel kan helpen is voordoen wat hij eigenlijk voor elkaar wilde krijgen (als je erachter bent gekomenwat hij bedoelde hahahah)
Jup wij hebben ook opeens heftige driftbuien.. soms werkt afleiden, soms knuffelen en soms is het gewoon uitzitten 🥲. Ik begon me ook zorgen te maken, fijn om herkenning te lezen

11 uur geleden

Hier ook, hij wil van alles hebben waar hij niet aan mag zitten of wat niet voor hem is. En mag hij dit niet wordt hij heel boos, huilen, stampen met zijn voeten ect