7 Reacties

2 jaar geleden

Hoi, ik heb exact hetzelfde (ook placenta aan achterzijde). Ik heb tot nu toe alleen de echoscopiste gesproken, maar heb as woensdag controle bij de gyn (was al medisch) en zal dan vast horen hoe zij erover denken. Tot nu toe (23 wk) heb ik gelukkig nog totaal geen last gehad van bloedingen. Ook sport ik nog en willen we in juni eigenlijk naar het buitenland op vakantie. Over die laatste 2 dingen maken ik me klein beetje zorgen, dus ben erg benieuwd wat ze as woensdag tegen mij zeggen. Mocht het een keizersnede worden dan zij het zo.. Is niet zoals ik het bedacht had, maar we hebben er nu eenmaal ook totaal geen invloed op..

2 jaar geleden

Hoi! Ik had bij mijn eerste zwangerschap een Vasa preavia, dus een bloedvat voor de uitgang. Helaas pas bij 34 weken vastgesteld en toen bij 36 weken een geplande keizersnede gehad. Het was vooral even heel erg schakelen, zo vlak van tevoren. Maar ik kijk terug op een super ervaring met de geplande keizersnede; doordat het gepland was was er veel rust rondom de operatie en iedereen in het ziekenhuis was ontzettend lief voor ons. Ik heb in de weken ervoor wel longrijpingsprikken gekregen en onze dochter is helemaal gezond en wel ter wereld gekomen. Al met al is het natuurlijk niet wat je wenst allemaal, maar we hadden geen keuze en ik denk ook steeds ‘wat een geluk om in deze tijd te leven waarin zulke dingen gezien kunnen worden op echo’s’. Hopelijk kun jij er straks ook zo op terugkijken! Als je vragen hebt mag je me altijd een berichtje sturen

2 jaar geleden

Reactie op AFH7

Hoi, ik heb exact hetzelfde (ook placenta aan achterzijde). Ik heb tot nu t ...
Hoi wat fijn dat je reageert! Vervelend dat je met hetzelfde zit. Ja hier vooral het advies gekregen om rustig aan te doen en niet meer naar het buitenland op vakantie te gaan. Maar wellicht is dat ook per persoon en per gyn weer verschillend. En wat betreft de keizersnede heb je helemaal gelijk. We hebben er geen invloed op! Heel veel succes meid

2 jaar geleden

Reactie op Noor89544

Hoi! Ik had bij mijn eerste zwangerschap een Vasa preavia, dus een bloedvat ...
Hoi wat fijn dat je reageert. En ook wel ingrijpend hey! Blij dat jullie dochter gezond ter wereld is gekomen en inderdaad, wat je zegt... gelukkig kunnen ze veel zien tegenwoordig!! Ik denk dat ik vooral op zie tegen de periode na de keizersnede maar meer omdat ik niet goed weet waar ik me op voor moet bereiden (pijn, wat lukt wel en niet, verheug me zo op het kunnen zorgen en verzorgen, ik ben 4 zwangerschappen verloren en dit mannetje voelt zo als een cadeautje)... denk wel dat dat straks komt als we de eindstreep gaan naderen.

2 jaar geleden

Hoi! Ik heb ook placenta praevia totalis. Nu 26 weken en bij 28 weken weer een check. Gelukkig wordt het goed in de gaten gehouden dus daar geen zorgen om. Grote kans dat het een keizersnede wordt ivm vorige bevalling spoed keizersnede. Blijft spannend en zou graag weten wanneer dit gepland wordt want online lees ik veel dingen over bij 37 weken al halen, jullie enig idee?

2 jaar geleden

Reactie op Avdb0206

Hoi! Ik heb ook placenta praevia totalis. Nu 26 weken en bij 28 weken weer ...
Hoi! Ik heb ook een placenta praevia totalis en toevallig vorige week gevraagd hoe het zit met het inplannen van de keizersnede. Mij werd verteld dat ze daar eigenlijk niks over kunnen zeggen nog. Het heeft o.a. te maken met of er bloedingen gaan zijn. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik ook spontaan bevallen met 38.4 dat is ook iets wat ze meenemen bij het plannen van de keizersnede, omdat ze spoed willen voorkomen mocht het spontaan beginnen. Eigenlijk dus per persoon verschillend, maar eigenlijk altijd wel bij uiterlijk 39 weken.

2 jaar geleden

Nu zwanger van de 2e, maar bij ons eerste kindje ook placenta praevia totalis. Alles goed gegaan! Vaker checks om te kijken of alles nog rustig was, niet meer naar t buitenland op vakantie, en alleen kleine bloeding gehad rond de 32 weken. Keizersnede gepland in week 37 omdat ze geen ‘risico’ wilde nemen op weeën. Voelde allemaal logisch en goed. Wel rond de 25 weken gestopt met werken omdat ik veel last had van harde buiken. Ook dat voelde alsof het zo moest zijn en mn lichaam dat blijkbaar nodig had. Ons zoontje super mooi ter wereld gekomen! Heel veel succes!